نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. فروردين 1394 - 21:53
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با داشتن هنرمندان خوش‌ذوق و سلیقه اما به‌دلیل خودزنی‌ها سوختیم که باید در سال همدلی و همزبانی گذشته‌ها را جبران کنیم.

به گزارش چهارفصل، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در مراسم شعر انقلاب که به‌ همت حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و شاعران و هنرمندان برگزار شد با تبریک ایام ولادت حضرت زهرای مرضیه (س) به ذکر خصوصیات آن حضرت پرداخت.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها پیامبر آن حضرت را با کلمه‌ای که بالاتر از هر شعر و نظم و نثری است مورد خطاب قرار داد که فاطمه، فاطمه نیست بلکه فاطمه دختر من است و برترین عنصر و شرافت و کرامت هستی است.

 

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اینکه هنر فی‌نفسه مقدس نیست، تصریح کرد: به این دلیل که هنر را می‌توان توصیف به هنر مبتذل و هنر فاخر کرد و هر چه توصیف به ابتذال و فخر شود مقدس نیست.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: دلیل آن هم اثرگذاری حکومت و دولت و اقلیم و انسان و سیاست بر هنر است.

 

وی با بیان ویژگی هنر مبتذل و فاخر گفت: اگر جامعه پاک و روح دینی در آن حاکم باشد و انسان‌ها متعالی باشند بی‌شک هنر مولود دین بوده و پاک است و اگر جامعه خراب و سنت‌ها واژگون شوند هنر مبتذل می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شعر انقلاب بخشی از هنر است، اظهار کرد: شعر مولود تخیل و دایره‌ای از وهن و تخیل است ولی اگر اضافه به انقلاب شود باید حرکت و تهییج بیافریند و شکوه مقاومت در برابر دشمن ایجاد کند.

 

ملک‌حسینی تصریح کرد: شعری متعلق به انقلاب است که وقتی از دانش هسته‌ای می‌گوید هر ایرانی که آن را بشنود او را به غرور وا دارد.

وی از ویژگی‌های یک شاعر انقلابی گفت و خاطرنشان کرد: شاعر انقلابی هم باید مغز را بشناسد و هم پوسته را و هم مخاطب‌شناس بوده و هم انقلاب را به درستی درک کرده و بشناسد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی‌شک کسانی که انقلاب را درک کرده‌اند می‌توانند در وصف انقلاب شعر بگویند.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه گریزی هم به وضعیت هنر و هنرمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد زد و با خطاب قرار دادن مدیران فرهنگی گفت: چه قاریان و حافظان بلندمرتبه‌ای که از استان ما در سطح مدارس اکنون درخشش دارند و چه نویسندگان و خطاطان و شاعران کم‌نظیری که استان از گذشته‌ها تاکنون داشته اما صد حیف که سوختیم و خودزنی کردیم و نتوانستیم خود را به دیگران نشان دهیم و هنرمان را به رخ دیگران بکشیم.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه سال‌ها علیه هم شوریدیم و با انتقاد صریح از عملکردهایی که تاکنون در استان وجود داشته، افزود: اگر در جایی سردمان شد به گرمسیری تازیدیم و اگر گرممان شد به سردسیری تازیدیم و اکنون باید از کارهای گذشته خجالت بکشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: اما امسال که سال همدلی و همزبانی نام گرفته هنرمندان و شاعر می‌توانند به فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل کرده و همدلی و همزبانی را در قالب هنر و شعر انقلاب در سطح استان ساری و جاری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی