نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. فروردين 1394 - 11:35
بسیج دانشجویی 8 دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه ای اقدامات تجاوز گرانه آل سعود در منطقه، بی حرمتی به دو نوجوان ایرانی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه کهگیلویه وبویراحمد صبح روز یکشنبه 23 فروردین 94 با صدور بیانیه ای اقدامات تجاوز گرانه آل سعود در عربستان را محکوم کردند.

 

متن این بیانیه که برای این پایگاه خبری ارسال شد به شرح زیر است:

 

بیانیه مشترک بسیج دانشجویی 8 دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد پیرامون  جنایت های آل سعود

 

((ان شاء اللَّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امريكا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد، و با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهيم شد .. ))صحيفه امام ج‏21  ص76

 

باردیگر دست خونین استکبارجهانی از آستین مزدوران دست نشانده آل سعود بیرون آمد و کودکان و زنان بی پناه و ارادتمندان به اهل بیت پیغمبرصلوات الله علیها، به خاک و خون کشیده شدند.

 

باردیگر شاهد سکوت های مرگبار سازمان های به اصطلاح حقوق بشری و زبان های فروخته به زر و فروبسته به زور حکومت های مرتجع منطقه  درخصوص یکی دیگر از جنایات بشری منطقه در کشتار روزانه مردمی که تنها جرمششان این است که می خواهند خودشان باشندو استقلال داشته یاشند، هستیم.

 

پیروان لات و هبل و فرزندان ابی سفیان و ابی لهب و ابوجهل دیگر بار با کینه های بدری و حنینی به جنگ انصارالله و محبان اهل بیت علیهم السلام آمده اند .

 

درحالی که دستگاه دیپلماسی کشور بدون واکنش خاص و اقدام دیپلماتیک مناسبی نظاره گر جنایات وحشیانه رژیم پادشاهی ناپخته جدید آل سعود به مردم یمن  بود ، در کناراین جنایات جنگی و تمام بدرفتاری هایی که این رژیم دایما وخصوصا در سال های اخیر با زائران ایرانی  خانه خدا دارند ، این بار پلیس عربستان در اقدامی بی شرمانه که عصبیت جاهلی را نمایان می سازد ،با دو نوجوان زائر ایرانی به بهانه بازرسی ، رفتاری شنیع و بدوراز اخلاق انسانی داشتند ، که افکار همه ایرانیان متعهد و آزاده را به شدت جریحه دار ساخت .

 

هنگامی که دست اندرکاران سیاست خارجی دولت و سازمان های مسئول در کشور در حال توجیه و توضیح  این جنایت وقیحانه و تعمدی و بیشرمانه پلیس آل سعود بودند و سخن از پیگیری جدی و اقدام  عاجل علیه ماموران خاطی می زدند ، نه تنها اقدام مناسبی انجام نشد،بلکه این رژیم دست نشانده ، با گستاخی تمام به چند هواپیمای زائران کشورمان به بهانه واهی اجازه فرود ندادند.

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاهای ذیل الذکردر این خصوص بیان مواردی را به شرح زیر لازم می داند .

 

 

اگرچه بدرفتاری اخلاقی در پلیس آل سعود همواره وجود داشته و دارد و متاسفانه تاکنون موارد متعددی از این جنایت ها علیه زائران ایرانی بوده که  از سوی مسئولین مربوطه در دولت های مختلف  بیان و عیان نشد ، اما این بار طشت رسوایی این پلیس خبیس از بام افتاده و در کنار سایر تعرضات و خیانت های آل سعود به ایران اسلامی و ملت های منطقه ،فرصت خوبی است تا دست اندرکاران حج و دولت و مجلس محترم ،هشدارهای  علمای اعلام و مراجع بزرگوار تقلید و دانشجویان و آحاد مردم ایران اسلامی را درک و اقدام مناسب و عزتمندانه ای را اتخاذ و ضمن وادارساختن دولت عربستان به عذرخواهی رسمی از ملت ،دیگر اجازه ندهند به خاطر امر مستحبی ، عزت جوانان و نوجوانان ایرانی خدشه دار شود .

 

ما معتقدیم سیاست ورزی خوشبینانه کاذب و مسامحه کاری ومصلحت اندیشی مضاعف ،زمینه چنین اقدامات هتاکانه ای را فراهم کرده است ؛لذا لازم است دولت محترم بیش از پیش به حوادث جهان اسلام و حمایت جدی تر از جریان مقاومت و بیداری اسلامی درمنطقه و همچنین عزت ایرانی و احترام پاسپورت ایرانی احساس مسئولیت نموده و فراتر از رعد و برق های بی حاصل دیپلماتیک و تعارفی ،به اقدام عملی در توقف جنایات و اقدامات جاهلی آل سعود بپردازد .

 

در خصوص جنایات و تعرضات آل سعود ،نمایندگان محترم ملت هم نباید صرفا به محکومیت های رسانه ای اکتفا نمایند ،چرا که مردم و خصوصا دانشجویان مسلمان بیش از این منتظر اقدامات  صرفا نمایشی  نخواهد ماند و خود راسا به وظیفه قانونی و انقلابی خود کما فی السابق عمل خواهند نمود و آن موقع برای اقدامات دیپلماسی بازدارنده بسی دیر خواهد بود.

 

کسانی که ادعای دوستی با آل سعود دارندو برای پادشاه جدید نیز پیام تبریک فرستاند و کسانی که تاکنون اجازه تجمع جلوی سفارت عربستان را صادر نمی کنند،اکنون چه جوابی برای مردم یمن و اقدام زننده پلیس عربستان و هتک حرمت زائران ایرانی دارند ؟ آیا همه این ها برای حداقل تردید هایی در مواضع خوشبینانه نیست؟

 

درخصوص مذاکرات هسته ای و بیانیه لوزان ،بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان را فصل الخطاب دانسته ودیگرنباید شاهد تبریک گویی های بی معنی و ایجاد توقع کاذب در جامه و یا ایجاد فضای دوقطبی در فضای سیاسی کشور باشیم ،چراکه اساسا با این بیانیه اتقاقی نیافتاده و نقد علمی ، منطقی و منصافانه آن ،می تواند به شفاف سازی موضوع و هموارکردن متن توافقات آتی کمک نماید.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه های

یاسوج –علوم پزشکی – دانشگاه آزاد واحدیاسوج . واحد گچساران.واحد دهدشت ، دانشگاه پیام نورمرکز یاسوج ،مرکز گچساران .مرکزدهدشت

 

منبع:صبح زاگرس
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی