نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. ارديبهشت 1394 - 20:28
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج با صدور بیانیه ای برخورد های سلیقه ای و به دور از منطق که فضا را برای قوت گرفتن برخی جریان ها در این دانشگاه فراهم می کند را خلاف ماموریت ذاتی در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در این بیانیه که نسخه ای از ان در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت آمده است: خداوند بلند کردن صدا را به بدگویی دوست ندارد مگر از کسی که به او ستمی شده است و خداوند شنوا و داناست.

 

در این بیانیه عنوان شده است: تحرکات اخیر در دانشگاه فرهنگیان که نشان از وجود جریانات خاصی در مرکز آموزشی که باید معطوف به تربیت مربیان آینده این مرز و بوم باشد زنگ خطری است که اگر مسئولین امر را از خواب زمستانی خود بیدار نکند ضربات مهلکی بر پیکره ی وجودی این دانشگاه خواهد زد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: آن چیزی که موجب نارضایتی دانشجو ،معلمان مومن انقلابی دانشگاه شده است برخورد های سلیقه ای و به دور از منطق است که فضا را برای قوت گرفتن این جریان بیش از پیش می کند ، که خلاف جهت ماموریت ذاتی در دانشگاه فرهنگیان است.

 

مگر نه این است که دانشگاه فرهنگیان در راس تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایجاد شده است؟

 

مگر نه اینکه رهبری نظام بارها و بارها تاکید بر عدم داشتن نگاه های جریانی سیاسی و حزبی در امر مهم تعلیم و تربیت دارند و آن را برای آموزش و پرورش “سم” می داند؟

 

چرا که معظم له معتقدند که اگر این حساسیت ها و عدم برخوردها مناسب نباشد دانشگاه نخواهد توانست معلمانی معتقد به نظام اسلامی و طراز انقلاب تربیت نماید.

 

در این بیانیه بیان شده است: برخی برنامه ها در دانشگاه فرهنگیان نشان از آن دارد که نه تنها این جریانات وجود دارند بلکه از طرف مدیران نیز حمایت می شوند که نمونه ای از سند این ادعا نوع واکنش مسئولین در شب شعر اخیر در سالن  شهید ایزدپناه بود که چند مسئول را برای افکار عمومی به وجود آورده است بر خود لازم میدانیم برای روشنگریی آحاد دانشجویان عزیز مطالبی را مطرح نماییم به عدم واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه به این موضوع و سایر موارد در واقع فرصتی برای مسئولین بوده تا با رسیدگی به این قبیل موضوعات

۱-آنکه برگزارکنندگان این جلسه که مجوز خود را از ریاست دانشگاه گرفته اند چه کسانی با چه نگرش فکری هستند که این چنین بر تفکرات بسیجی می تازند و هیچ گونه ابایی ندارند؟

۲-آنکه اقرار مسئولین برگزار کننده و حراست دانشگاه در خصوص قرائت چنین شعری در برنامه،حاکی از آن است که مسئولین دانشگاهی شناخت کامل از محتوایی این برنامه به تایید آن پرداخته اند،آیا عدم برخودشان،سازماندهی بودن این حرکت را پر جلوه نمی کند؟

 

۳-اگر توهین به تفکرات یک دانشجوی بسیجی خواسته ی اندک افرادی است که برای طرح ان هیاهو می آفرینند چگونه به خود اجازه می دهید تا به بهانه ی نقد اندیشه توجیهی بر رفتار انها بیاورید و خود را حامی و همراه این گروه قلمداد میکنید؟
۴-اگر بنا را بر شب شعر انتقادی بدانیم ونقد را مایه کمال اندیشه، با کدام معیارتان ای شعر را که سراسر توهین و غرض ورزی بود انتخاب و به دفاع از آن می پردازید.

 

بسیج دانشجویی از روحیه ای که معطوف به امورات است استقبال میکند و آرمان گرایی را پی می گیرد چرا که بر این باور است آن چیزی که موجب حرکت و پیشرفت و تداوم خلاقیت و آفرینش فکری است همانا روحیه ای نقادی وانتقاد است زیرا  که :
عملکرد بسیج در طول مدت انقلاب بر روحیه نقد پذیری و مطالبه گری آن تشکل صحه می گذارد.

 

حال آیا آنچه را که مخرب است نقد میخوانید و به دفاع از دروغ و تهمت و تمسخر که در این شعر هویدا بود می پردازید؟

 

در پایان این بیانیه عنوان شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن انتقاد شدید از بروز چنین حرکت هایی سازماندهی شده در دانشگاه اعلام می دارد که اگر کماکان سکوت معنا دار مسئولان ادامه یابد ابعاد دیگری از اتفاقات موجود در دانشگاه که نتیجه ی آن قربانی شدن دانشجویان در راستای مطامع سیاسی افراد خاصی در دانشگاه است مطاله گری عمومی خواهد کرد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی