نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. ارديبهشت 1394 - 0:22
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در ۱۰ استان کشور در بخش صنعت ۱۲ و در بخش کشاورزی ۱۰درصد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش صنعت ۱۰ استان کشور از جمله کهگیلویه وبویراحمد ۱۲درصد خواهد بود.

 

وی این میزان در سال گذشته را ۲۱درصد عنوان کرد و بیان داشت: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در سایر استانها۱۶ درصد خواهد بود.

نوبخت اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز در بخش کشاورزی در سال ۹۴ برای ۱۰ استان کشور نیز ۱۰ درصد و سایر استان ها نیز تا ۱۴ درصد خواهد بود.

 

وی از تزریق پنج میلیارد دلار ورودی صندوق توسعه ملی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: صندوق موظف است که ۲۰ درصد منابع این صندوق را در قالب تسهیلات به دو بخش صنعت و کشاورزی تخصیص دهد.

 

نوبخت افزود: ۱۰ درصد این میزان سهم صنعت و معدن و ۱۰درصد نیز سهم بخش کشاورزی است.

 

معاون رییس جمهور از سرمایه گذاری بیش از ۱۵۹ هزار میلیارد تومانی در امور زیربنایی در بودجه سال ۹۴ خبر داد و گفت: ۵۰هزار میلیارد تومان از این میزان از محل ۲۲۰هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه ای در بودجه سال ۹۴ خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: شش هزار میلیارد تومان از این میزان نیز از محل حدود دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی با تایید مقام معظم رهبری برای مهار آبهای مرزی کشور تخصیص خواهد یافت.

 

نوبخت بیان داشت: ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از این میزان نیز قرار است که مستقیم از سوی شرکت های دولتی در امور زیربنایی کشور هزینه و سرمایه گذاری شود.

 

وی از تخصیص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به طرح های تولیدی کشور خبر داد وافزود: ۶۵درصد از این میزان معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن تنها در بخش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خواهد بود.

 

 

آغاز بازنگری درطرح نظام پرداخت هماهنگ حقوق و دستمزد کارکنان دولت

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از بازنگری در طرح نظام پرداخت هماهنگ حقوق و دستمزد کارکنان دولت خبرداد.

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت مصمم به اجرای رتبه بندی فرهنگیان و رفع مشکلات معیشتی و رفاهی این قشر است.

 

وی بیان کرد: لایحه رتبه بندی فرهنگیان طی ماه های آینده انجام و تا مهر ماه اجرا خواهد شد.

نوبخت اظهار داشت: دردولت یازدهم جهت گیری مثبتی درتمامی حوزه ها به وجود آمده است.

 

معاون رییس جمهور از در حال تهیه بودن برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور خبر داد و افزود: تمامی استان ها نیز باید در اسرع وقت برنامه جامع توسعه ای خود را در این راستا آماده و به سازمان برنامه ریزی کشور ارائه دهند.

 

نوبخت از تدوین ساختار سازمانی مدیریت برنامه ریزی کشور در استان های مختلف خبر داد و گفت: سازمان های مدیریت در استان ها موظف هستند نهایت همکاری و هماهنگی را با استاندار به عنوان مقام عالی دولت داشته باشند.

 

معاون رییس جمهور همچنین بر عزم دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و اظهار داشت: از هر برنامه‌ای که منجر به توسعه و ارتقاء جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد شود، حمایت می‌کنم.

 

وی افزود: دولت نسبت به ارتقاء استان کهگیلویه و بویراحمد احساس مسئولیت می‌کند و از این فرصت استثنایی باید برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود تا منجر به جبران عقب‌ماندگی تاریخی استان گردد.

 

نوبخت گفت: توسعه کشور بدون توسعه استانها شکل نمی گیرد و توسعه در توازن، تعادل و عدالت بوده و افزایش اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد حق این استان است.

منبع : مهر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی