نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. ارديبهشت 1394 - 12:43
نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس بر لزوم موضع‌گیری مجلس در برابر دیدگاه سکولاریستی عدم مسئولیت پلیس در اجرای احکام اسلامی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌ جمهور در جمع فرماندهان انتظامی مبنی بر مسئولیت نداشتن پلیس در اجرای احکام اسلامی با بیان اینکه این دیدگاه کاملا سکولاریستی و در تقابل و تضاد با اندیشه امام راحل است گفت: باید بر اساس مبانی امام نگاه دینی به همه حوزه‌ها داشته باشیم و این گونه اظهارات که بی‌سابقه هم نیست قبلا در خصوص دانشگاه‌ها و حوزه علوم انسانی هم بیان شده است.

 

وی گفت: دیدگاه رئیس‌ جمهور محترم در مورد نقش دین و رابطه دین با علوم اسلامی و مواضعی که در خصوص هنرمندان اتخاذ کرده مبنی بر اینکه هنر و هنرمند متعهد و غیر متعهد نداریم مواضعی نگران‌کننده و البته دیدگاه‌هایی کاملا سکولاریستی است.

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه اظهارات آقای رئیس‌جمهور خواسته یا ناخواسته در این خصوص کاملا سکولاریستی بوده که قائل به جدایی حوزه دین از حوزه‌های اجتماعی است افزود: این دیدگاه مسئولیت در برابر دین را مربوط به روحانیون آن هم در حوزه‌های علمیه و مساجد و نه در عرصه‌های دیگر می‌داند که نگاهی خطرناک و در تقابل جدی با تفکر امام راحل است.

 

وی گفت: امام معتقد بود که فقه توان اداره کل جامعه از گهواره تا گور را دارد و اکنون باید آقای رئیس‌ جمهور پاسخ دهد که آیا این از گهواره تا گور شامل حوزه انتظامی و هنر و علوم انسانی می‌شود یا نه.

 

هدایتخواه با بیان اینکه اگر اینها نیستند پس این گهواره تا گور کجاست تأکید کرد: این تفکر و اظهار نظر از سوی کسی که قسم خورده طبق قانون اساسی به اسلام و قانون اساسی وفادار باشد صحیح نیست چرا که قانون اساسی برای همه نهادها و مسئولان رسالت دینی قائل است.

 

وی بیان کرد: از نظر قانون اساسی و در نگاه دینی و انقلابی تمام مسئولان در عرصه‌های مختلف رسالت فرهنگی دارند و کسانی که حوزه فرهنگ و فرهنگ دینی را از حوزه‌های اجتماعی و هنری و دینی جدا می‌کنند دیدگاه سکولاریستی دارند که هم صاحبنظران و هم علما باید در برابر چنین تفکری موضع‌گیری کنند.

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس با تاکید بر اینکه اصل تفکر امام و انقلاب نفی سکولاریسم بود و مهم‌ترین چالشی که با غرب داریم بر سر این موضوع است افزود: اصولا حقوق بشر و تروریسم و موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و در اصل غرب، اسلام منهای سیاست را می‌خواهد، اسلامی که در حوزه هنر و مسائل اجتماعی دخالتی نکند.

 

وی با بیان اینکه دیدگاه خطرناکی است که باید از نظر فکری با آن برخورد شود و نهادهای ذی‌ربط تذکر لازم را به آقای رئیس‌ جمهور بدهند تصریح کرد: در دوره‌های قبل برخی این تفکر را داشتند و در مجلس ششم قانون تصویب کردند که پلیس در مراکز فرهنگی حضور پیدا نکند.

 

هدایتخواه تصریح کرد: این سخن در راستای همان هدف است که نیتی خطرناک هم پشت آن وجود دارد و فضا را برای برخی از گرایش‌ها و حضور برخی افراد که نگاه غربی و ضد دینی دارند آماده می‌کند.

 

وی گفت: این سخنان نوعی تخلف است و از جمله نهادهایی که باید توضیح جدی از رئیس‌ جمهور بخواهند مجلس است همان مجلسی که در برخی از موضوعات بسیار ساده‌تر از این به مسئولان گیر می‌دهند و در برخی مسائل همانند این موضوع که با اسلام و دیدگاه‌های امام در تضاد بوده واکنشی نشان نداده است.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی