نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. ارديبهشت 1394 - 13:53
مطرح شدن نامزدی ریاست جمهوری معصومه ابتکار در شرایطی که وی در مسئولیت خود بسیار ناتوان عمل کرده فراری رو به جلو برای جلوگیری از ادامه یافتن انتقادات مطرح شده جامعه به وی است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی جریان تجدیدنظر طلب(اصلاح طلبان) تمامی تلاش خود را برای مصادره دولت انجام داد و در شرایطی هم با کارشکنی های مختلف سعی کرد نشان دهد که دولت یازدهم عملا بدون گزینه های آن نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

 

در همین راستا بود که تجدید نظر طلبان با یک برنامه ریزی و توافق پشت پرده گزینه های خود را به دولت تحمیل کردند. با وجود تلاش این جریان برای پوشاندن ظاهری نفرات خود در دولت، این موضوع در سطح اجتماعی به گونه ای مطرح شد که نمی توانستند منکر این مسئله شوند که دولت در حال تحمل گزینشه های آنان است.

 

شناخت لایه های اجتماعی از چهره ها باعث شده است که برخی از چهره های دولت برای مردم به عنوان گزینه های وابسته به جریانات تجدیدنظر طلب محسوب و شناخته شوند.

 

اوج ابتکار مهره های اصلاحات

 

با بررسی عملکرد برخی از افراد منتسب به جریان اصلاحات که حاضر در دولت هستند این مسئله به خوبی نمایان است که وابستگان اصلی این جریان عملکرد قابل قبولی از خود در دوران فعالیتشان به نمایش نگذاشتند و همین عاملی شده است که برخی از رسانه های وابسته به جریان اصلاحات در صدد اصلاح وجهه منفی حاصل عملکرد نامناسب آنان باشند.

 

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به عنوان یکی از چهره های منتسب به جریان اصلاح طلبی در کشور و تحمیل شده به دولت، در دوران فعالیت خود در دولت یازدهم نشان داده است که به جای اینکه خود را عضو دولت یازدهم نشان دهد، کماکان در دوران دولت اصلاحات مانده است. ابتکار همواره در برخی از جلسات از جمله در حاشیه های سفر خود به کرمانشاه نیز به جای آنکه از عملکرد دولت یازدهم دفاع کند، از دولت اصلاحات به عنوان یک آرمان یاد می کند.

 

اما در این میان ابتکار اصلاح طلبان به اندازه ای در مسئولیت خود در دولت یازدهم ناتوان عمل کرده که این مسئله برای جریان تجدید نظر طلب نیز سنگین تمام شده است. از آنجایی که به دلیل سابقه ابتکار و همچنین اظهارات همیشگی او در خصوص وابستگی اش به جریان اصلاح طلب، این جریان نمی تواند این مسئول ناکارآمد را از جرگه تجدیدنظر طلبی خارج بداند به همین دلیل به دنبال برخی از اقدامات برای ترمیم وجهه این جریان پس از ناتوانی ابتکار است.

 

مطرح کردن ریاست جمهوری ابتکار برای فرار رو به جلو

 

بدون شک خود اصلاح طلبان نیز می دانند که در شرایط فعلی که مطرح شدن یک گزینه اصلاح طلب برای ریاست جمهوری به دلیل عدم اقبال عمومی مساله ای نشدنی استو این موضوع نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز با انصراف محمدرضا عارف و حمایت اصلاح طلبان از یک گزینه غیر اصلاح طلب به خوبی نمایان شد.

 

 

اما در این میان مطرح شدن معصومه ابتکار برای نامزدی ریاست جمهوری آینده مسئله ای است که بیش تر به مانند یک اقدام فرار رو به جلوست.

 

فرار رو به جلوی اصلاح طلبان به این صورت انجام شد که خبرنگار روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در گفتگویی که با ابتکار انجام داده بود، از وی پرسیده است که: آیا خانم معصومه ابتکار که اولین بانوی راه یافته به هیئت دولت در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، اولین بانوی رئیس جمهور هم خواهد بود؟

 

اصلاح طلبان به خوبی می دانند که عملکرد معصومه ابتکار در برابر بحران های مربوط به حوزه مسئولیتی وی از قبیل بحران ریزگردها و سکوت وی در برابر این مشکلات باعث شده است وجهه این جریان حتی در میان برخی از طرفداران آنان نیز دارای افت شدیدی شود.

منبع:مرصاد

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی