نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. ارديبهشت 1394 - 21:15
دبیر خانه کارگری و مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور کارگران با اشاره به اینکه قراردادهای سفید امضای کارفرما با کارگران رنجنامه برای جامعه کارگری است، گفت:80درصد جامعه کارگری این استان امنیت شغلی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، علیرضا جنتی  ظهر امروز در جشن بزرگ کارگری کهگیلویه وبویراحمد که در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد به مشکلات عدیده کارگران استان اشاره کر دو افزود:به دلیل نبود امنیت شغلی پایدار برای کارگران، برخی از کارفرمایان از این خلاء سوء استفاده کرده و به انعقاد قراردادهای دو و سه ماهه با کارگران اقدام می‌کنند.

 

قرارد های سفید امضاء کارفرما رنجنامه جامعه کارگری

وی با بیان اینکه در این قراردادهای سفید امضاء که بین کارفرما و کارگران منعقد می شود، باعث شده که کارگران حق هیچگونه شکایت و مبادله ای را به دلیل ترس از اخراج نداشته باشند، گفت: اینگونه قرار داد در شورای حل اختلاف خانه کارگری فاقد هرگونه سند و استدلالی از سوی کارفرماست.

 

دبیر خانه کارگری کهگیلویه وبویراحمد گفت:طبق قانون کار، قرارداد موقت برای مشاغل موقت طراحی شده است.

 

وی به تخلف اغلب کارگاه‌های استان در انعقاد قرارداد موقت با کارگران، علی‌رغم دائمی بودن مشاغل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خلاقیت و بهره‌ وری کارگران به دلیل ظلم آشکاری که از سوی کارفرمایان اعمال می‌شود کاهش می‌یابد و آنان نمی‌توانند در خدمت تولید باشند.

 

شکوفایی اقتصادی کشور منوط به باز کردن چتر حمایتی دولت بر سر کارگران است

جنتی با بیان اینکه نیروی انسانی و کارگران حقی بزرگ بر گردن توسعه اقتصادی استان و کشور دارند ابراز کرد: کارگران با کار شبانه روزی برای شکوفایی اقتصاد کشور تلاش می کنند اما متأسفانه از وضعیت نامناسب معیشتی رنج های بسیار می برند.

 

بیشتر کارگران کهگیلویه وبویراحمد بیکارند

 وی با اشاره به این موضوع که در چند سال اخیر شاهد اخراج و تعدیل کارگران استان بوده ایم ، گفت: هم اکنون اکثر کارگران استان بیکارند و هیچ منبع برای تأمین معاش خانواده خود ندارند و حتی بیمه بیکاری به آنان پرداخت نمی شود.

 

دبیر خانه کارگری کهگیلویه وبویراحمد به برخی تخلفات واحدهای تولیدی در حق نیروی کارگر اشاره کرد و افزود: در برخی از واحد های تولیدی استان مشاهده شده دستمزد کارگران از 6 ماه به بالاتر پرداخت نشده و مرجعی برای پاسخگویی آنها وجود ندارد.

 

مرجعی برای پاسخگویی نیست

جنتی تصریح کرد:تعداد زیادی از کارخانه ها و واحد های تولیدی این استان در چند سال گذشته تعطیل شدند و کارگران آنها تاکنون بیکارهستند.

 

وی در ادامه  به حمایت دولت یازدهم برای رفع مشکلات و دغدغه های اصلی کارگران و تحقق مطالبات آنان اشاره کرد وگفت: تلاش دولت برای ساماندهی وضعیت حقوق و دستمزد کارگران با توجه به نرخ تورم یکی از برنامه های اساسی دولت یازدهم در حمایت از قشر کارگری بوده که خوشبختانه این مهم در سالجاری به وقوع پیوسته است.

 

80درصد جامعه کارگری کهگیلویه وبویراحمد با مشکل نبود امنیت شغلی مواجه اند

دبیر خانه کارگری کهگیلویه وبویراحمد دغدغه های جدی قشر کارگری استان را نداشتن امنیت شغلی و محروم بودن از پوشش بیمه ای دانست و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 80درصد جامعه کارگری در این استان هم اکنون با مشکل نبود امنیت شغلی مواجه هستند.

 

تحت پوش قرار دادن 15هزار کارگر در خانه کارگر کهگیلویه وبویراحمد

جنتی با بیان اینکه بیش از 70درصد کارگران استان فاقد مسکن و در بدترین شرایط ممکن فقر مالی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند،خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیش از 15هزار کارگر زیر پوشش خانه کارگر استان بوده که به مهارت های مهم کار آشنا شده اند.

 

وی در پایان به تعهدات جدید وزیر کار،رفاه و امور اجتماعی دولت یازدهم به رفع معشیت کارگران اشاره کرد و گفت: ربیعی وزیر کار قول حتمی داده مشکلات بیمه کارگران تا پایان سال مرتفع شود و تمامی انان از مشکل بیمه رهایی یابند.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی