نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. ارديبهشت 1394 - 11:12
مداح مطرح استانی در اجتماع بزرگ هیأتی ها در حسینیه عاشقان ثالرالله یاسوج گفت: برنامه های حفظ انسجام برای ایجاد هماهنگی همچون گذشته که درمکان ثابتی مثل حسینیه الزهرا(س) یا مسجد امام حسین(ع) یا مصلی امام خمینی شهریاسوج برگزار می شد، برای فرهنگ سازی در جهت فرهنگ دینی، امروزه هم با توجه به شعار سال برگزار وحفظ گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهار فصل، محمد دانشی از مداحان مطرح استانی در اجتماع بزرگ هیأتی ها در حسینیه عاشقان ثالرالله یاسوج در رابطه با بحث انسجام و همدلی بخش فرهنگ و دین گفت: ما امت رسول خدا ، امت متحد، معتدل و امت مکتب ناب محمدی یعنی مکتب اهل بیت هستیم که آیات قرآن و روایات بسیارزیبایی در مورد خصوصیاتمان وارد شده که از جمله آنها وحدت و همدلی است.

 

وی گفت: باید معرفت وشناخت خوبی از اهل بیت داشته باشیم تا هیاهوی این زندگی زود گذر و پُست و مقام های فانی باعث کم رنگ شدن وحدت و همدلی ما نشود.

 

دانشی اظهار داشت: پیامبر اکرم در توصیه ای به مسأله مهم و حیاتی حفظ وحدت می فرماید: ای مردم بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی، ایشان همچنین فرمودند: وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.در تعبیر دیگر که بسیار زیبا و آموزنده است، تأکید کردند؛ با جماعت همراه شو، زیرا گرگ، گوسفند دور مانده را میخورد.

 

وی افزود: وحدت امت اسلامی از راهبردهای بنیادی و اساسی اقتدارامت اسلامی در تمام قرون بوده است.

 

دانشی در رابطه با ضرورت وجود همدلی برای حفظ وحدت گفت: طبق برنامه ریزی خاص به مناسبت میلاد مولود کعبه وروز مردو وروز پدر توسط هیأت رزمندگان اسلام برا ی برگزاری اجتماع بزرگ هیأتی ها انجام شد بهتر بود که همه هیأت ها کنار هم برای مولایمان امیرالمؤمنین به جشن و شادی می پرداختیم و این شادی را با هم تقسیم می کردیم.

 

وی گفت: به نمایندگی از ذاکران استان تقاضامندم که همه دست اندرکاران وعزیزان هیأتی ومدیران هیأت­ها به بررسی این موضوع پرداخته و همچون گذشته رسالت خود را در داشتن یک دلی، حفظ انسجام و حفظ وحدت به خوبی انجام دهند.

 

 دانشی با اشاره به سابقه خوب وحدت  وهماهنگی خوب بین هیأت های شهر یاسوج خاطرنشان کرد: باید برنامه های حفظ انسجام برای ایجاد هماهنگی همچون گذشته که در مکان ثابتی مثل حسینیه الزهرا(س) یا مسجد امام حسین(ع) یا مصلی امام خمینی شهریاسوج برگزار می­شد و تأثیر شگرفی برای فرهنگ سازی در جهت فرهنگ دینی داشت، امروزه هم با توجه به مسأله مهمی که مقام معظم رهبری هم در شعار سال به آن اشاره فرمودند این حرکت تداوم داشته باشد تا فاصله و تفرقه ایجاد نشود که دشمن براحتی بخواهد از آن سوء استفاده کرده و خود را در رسیدن به اهدافش نزدیک تر ببنید زیرا از نظر اهل بیت علیه سلام اقتدار مسلمانان به خصوص هیأتی ها در پرتو وحدت می­باشد.

وی در پایان تأکید کرد:

ای بسا هندو و ترک همزبان / ای بسا دو ترک چون بیگانگان

پس زبان محرمی خود دیگر است/ همدلی از همزبانی خوشتر است

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی