نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. ارديبهشت 1394 - 15:19
فرهاد باقرپور نجف آباد معاون اسبق توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری به سخنان مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره لغو مجوزهای استخدامی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس محنایی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری

با سلام و احترام

در طول یکسال گذشته بیش از پنج مصاحبه رسمی( به استثنای سخنرانی در جلسات رسمی و غیر رسمی ) از جنابعالی و یکی از مدیران زیرمجموعه شما در سایتهای محلی استان در تخریب عملکرد مسئولان گذشته پیرامون موضوع استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی منتشر شده که اغلب ادعاهای مطرح شده اگر به حرمت جایگاه معاون استاندار نگوئیم کذب محض ؛اما پر از ابهام و شبهه و خلاف واقع می باشد.

 

اینجانب به عنوان معاون وقت استاندار و مسئول ذیربط در خصوص موضوعات مطرح شده تاکنون به دلایل اخلاقی و برای پرهیز از ورود به حاشیه سازیها قصد پاسخگویی نداشتم . اما متاسفانه اصرار و علاقه جنابعالی و زیرمجموعه برای تکرار مسائل بیهوده و بی نتیجه ؛باعث شد مجبور به ارائه این پاسخ جهت تنویر افکار عمومی شوم.

 

الف ) در خصوص ادعای شما در مصاحبه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۹۴ با سایت های استانی مبنی بر اینکه سهمیه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی استان ۵۵۰ نفر بوده که به دلیل سهل انگاری و مدیریت نکرده و ندانم کاری مسئولان گذشته ۳۵۰ نیروی قراردادی تبدیل وضعیت نشده اند و تنها ۲۰۰ نفر تبدیل وضعیت شده اند به اطلاع می رساند :

۱- بر اساس مجوز شماره ۲۷۹۱۶ مورخ ۳/۱۱/۹۰ و شماره ۳۱۵۷۹ مورخه ۹/۱۲/۹۰ معاون توسعه رئیس جمهور سهمیه ابلاغی ۵۱۰ نفر بوده است نه ۵۵۰ نفر مورد ادعای شما

۲-تعداد تبدیل وضعیت شدگان به پیمانی ۳۲۱ نفر بوده و نه ۲۰۰ نفر ؛ می توانید لیست تایید شده و ممهور به مهر معاونت توسعه رئیس جمهور را در دفتر تحول اداری زیر نظر جنابعالی مطالعه نمائید.

۳-بعد از ابلاغ مجوز فوق الذکر در کمتر از دوماه در پایان سال ۹۰ علی رغم اینکه هنوز از درگیری و مشغله تعیین تکلیف آزمون استخدامی سال ۸۹ و مصاحبه های افراد قبول شده فارغ نشده بودیم که خود حدیث طولانی دارد؛ همه مقدمات کار شامل ابلاغ به دستگاههای ذیربط ؛تشکیل جلسات و کارگاههای متعدد آموزشی و توجیهی برای مدیران و مسئولین مرتبط ؛شناسایی پست های سازمانی در ادارات شهرستاها که هدف طرح بود ؛انتقال و جابجایی پست های سازمانی از ادارات کل به ادارات شهرستانی برای افزایش تعداد ظرفیت ؛تنظیم و انتشار آگهی ؛ثبت نام از متقاضیان؛بررسی صلاحیت متقاضیان و برگزاری آزمون و تصحیح نتایج آن با حضور نماینده سازمان بازرسی استان با سرعت و دقت انجام شد.

۴-بر اساس صورتجلسه آزمون مورخه ۲۶/۱۲/۹۰ از تعداد ۷۰۸ نفر متقاضی تعداد ۶۷۳ نفر در آزمون شرکت کردند و باید حداقل ۶۰ درصد حدنصاب نمره قبولی در آزمون را کسب میکردند که بعد از تصحیح آزمون به دلیل تعداد کم قبول شدگان از معاونت توسعه رئیس جمهور درخواست کاهش حدنصاب از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد را نمودیم که موافقت شد و به این ترتیب از ۶۷۳ نفر شرکت کننده در آزمون تعداد ۴۶۲ نفر بر اساس نامه مورخ ۶/۳/۹۱معاونت توسعه به عنوان پذیرفته نهایی یک و نیم برابر ظرفیت اعلام شدند.که فرایند تبدیل وضعیت تعداد ۳۲۱ نفر از آنها انجام و به پیمانی تبدیل و شماره مستخدم آنها نیز صادر شد .

۵- برای مابقی نیروهای ذخیره نیز طی نامه شماره ۴۶۰۷ مورخ ۱۶/۴/۹۲ درخواست تبدیل وضعیت دادیم که موافقت آن طی بخشنامه ابلاغی شماره ۱۴۵۹۵ مورخ ۲۱/۸/۹۲ یعنی در زمان مدیریت جنابعالی اعلام شد ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای تبدیل وضعیت نیروهای ذخیره انجام نشده است به استثنای یک نفر ؟؟؟؟

پس ملاحظه می فرمایید چیزی به عنوان برگشت سهمیه وجود نداشته بلکه در یک آزمون قانونی تعدادی از افراد حد نصاب قانونی ۶۰% که نه بلکه ۴۰% را هم کسب نکرده اند و قاعدتا نمی شود برخلاف بخشنامه همه کسانیکه در آزمون شرکت کردند را قبول اعلام کنیم ؛ ضمن اینکه این سهمیه فقط مختص تعدادی از دستگاههای اجرائی بود که حتی به اندازه کافی پست سازمانی در شهرستانها برای تبدیل وضعیت نداشتند و با پیگیریهای فراوان تعداد زیادی پست از ادارات کل به ادارات شهرستان منتقل کردیم و بسیاری از دستگاههای ملی با هماهنگی وزارتخانه خود فرایند تبدیل وضعیت را انجام دادند.و اصلا برگشت سهمیه وجهه ای ندارد وقتی که معاونت توسعه رئیس جمهور طی نامه شماره ۳۱۵۷۹ مورخ ۹/۱۲/۹۰ ابلاغ نموده که در صورت عدم کفایت سهمیه برای ساماندهی و تبدیل وضع نیروها؛ نیاز هر استان اعلام تا سهمیه تکمیلی تخصیص یابد.

 

ضمنا همانطور که می دانید اغلب نیروهای تبدیل وضعیت شده مشمول این طرح کسانی بودند که قبل از سنوات سال ۱۳۸۴ بکارگیری شده بودند ولی دولت گذشته در یک اقدام شجاعانه و فارغ از مسائل سیاسی نسبت به تعیین تکلیف و تامین امنیت شغلی این افراد اقدام کرد. ما هم خوشحالیم که در حال حاضر سه نفر از بخشداران فعلی و تعداد ی از مدیران کل و مدیران شهرستانی جدید از همین نیروهای قراردادی هستند که در اواخر دولت قبل تبدیل وضعیت شدند. و مزید اطلاع جنابعالی علاوه بر آمار فوق بیش از ۵۰۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان حق التدریسی و نهضت سواد آموزی تبدیل وضعیت و یا استخدام شدند و همچنین اغلب نیروهای شرکتی استان نیز در همان سال ۹۰ و ۹۱ تبدیل وضعیت شدند.

 

ب) درخصوص ادعای شما در مصاحبه با سایت عصر دنا مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ (((مبنی بر سهل انگاری و فرصت سوزی و … مسئولان گذشته که باعث لغو مجوز یک هزار فرصت شغلی استان شده))) مواردی به شرح ذیل به اطلاع میرسانم :

۱- در تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ (((یعنی درست در زمانی که مشغول تعیین تکلیف آزمون استخدامی سال ۸۹ و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی بودیم ))) معاونت توسعه رئس جمهور مجوز استخدام ۱۱۴۶ نفر را به استان ابلاغ کرد که مجددا با پیگریهای بعمل آمده و رایزنی های استاندار محترم وقت این تعداد طی مجوز شماره ۵۱۹۴ مورخ ۲۱/۳/۹۱به ۱۹۳۵ نفر افزایش یافت و البته سهمیه دستگاههای ملی هم به این امر اضافه می شود.

 

۲- براساس بخشنامه ابلاغی استانهای کشور به دو گروه زمانی(گروه یک۱۹/۳/۹۱ وگروه دو- ۲۶/۳/۹۱ ) برای برگزاری آزمون تقسیم شدند که استان کهگیلویه و بویر احمد جزء گروه دوم قرار گرفت.

 

۳- در کمتر از دوماه کاری همه فرایند مربوط به برگزاری آزمون (احصاء پست های سازمانی بلا تصدی دستگاههای اجرایی استان – تعریف ساختار و ایجاد پست سازمانی برای دستگاههای فاقد پست خالی – جلسه هماهنگی با نماینده سازمان سنجش برای برگزاری آزمون- هماهنگی با بانک ملی جهت نصب لینک بانک ملی درسایت ثبت نام – آماده کردن آگهی آزمون و….. ) که هرکدام یک کار بسیار حساس ، تخصصی و وقت گیر بود با مساعدت و تلاش شبانه روزی همکاران عزیز در حوزه معاونت توسعه و سایر همکاران استانداری و مدیران و همکاران خدوم دستگاههای اجرائی استان که بیان جزئیات خدمت این افراد در این مقال نمی گنجد، صورت پذیرفت.

 

۴- علیرغم اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته و درست در زمانی که همه مقدمات کار برای برگزاری یک آزمون آبرومند و عادلانه و جذب بالغ بر دو هزار نفر از جوانان تحصیلکرده فراهم بود با توجه به ایرادات گرفته بر موضوع استخدامها در خصوص عدم تامین بار مالی آنها ؛معاونت توسعه ریاست جمهور هرگونه برگزاری آزمون را تا اطلاع ثانوی کم لن یکن اعلام کرد و پی گیریها برای حل مشکل توسط معاونین محترم بعدی استاندار ادامه داشت و این موضوع مشمول سایر استانهای هم کروه با استان ما نیز بود .که بعدها هم با بخشنامه معاون اول دولت جدید به طور کلی بخشنامه مهر آفرین و موضوعات تبدیل وضعیت و استخدامها منتفی شد.

 

حال سئوال اینجاست که بدون اجازه و هماهنگی با مقام مافوق که در بخشنامه ابلاغی هماهنگی کامل با آن معاونت و حضور نمایندگان آنها در جلسه ازمون تاکید شده بود و حتی ارسال سئوالات ازمون از طرف آنها شرط برگزاری آزمون بود چگونه باید آزمون برگزار میشد؟؟؟ و این در حالی است که در مکاتبات مکرر و مراجعات حضوری به آن معاونت پی گیر موضوع بودیم و در آخرین مراجعه حضوری اینجانب علی رغم اینکه از سمت معاونت توسعه به معاونت برنامه ریزی جابجا شده بودم اما بنا به دستورو تاکید استاندار وقت جناب مهندس نیکزاد به اتفاق آقای حاج علیزاده معاون وقت توسعه استاندار در محل دفتر معاون توسعه رئیس جمهور حاضر شده و بیش از یک ساعت با آقای دکتر عزیزی معاون توسعه رئیس جمهور خواستار مجوز برگزاری آزمون بودیم.

 

آیا به فرض محال اگر ما به تعبیر شما علی رغم لغو مجوز؛ خودسرانه آمون را برگزار کرده بودیم و مشکلات بعدی مانند عدم تایید آزمون و غیره پیش می آمد الان شما ما را متهم به ندانم کاری نمی کردید؟

حال برادر عزیز :

مطالب و دردهای دیگری هم هست که بنا ندارم در این مجال به آنها بپردازم و متاسفانه فرهنگ غلطی در بین مدیران ما رواج یافته که به جای استفاده از فرصت های خدمت ؛ و درس گرفتن از عملکرد گذشتگان و( به بیان مقام معظم رهبری بجای اصلاح نقاط ضعف گذشته و تقویت نقاط مثبت ؛) به جای نقد منصفانه به تخریب عملکرد گذشتگان پرداخته و عملا فرصت خدمت را از دست می دهند.

 

دلیل مصاحبه ها و ادعاهای جنابعالی را نمی دانم که یا از سر بی اطلاعی و تلقین توهمات توسط افراد ناتوان و ضعیف و جنجالی اطراف شماست که از شما با آن سوابق و تجربیات انتظار می رفت با کمی مطالعه در بخشنامه ها و دقت در آمارها به صورت مکرر از بیان اطلاعات و آمار نادرست خودداری نمائید.

 

و یا خدای نکرده این مصاحبه ها عمدی و برای فرار از فشار افکار عمومی متقاضیان کار می باشد که باز هم امری ناپسند است و چیزی بهتر از صداقت در عمل و رفتار وجود ندارد و قطعا مردم فهیم ما تفاوت بین رفتارهای صادقانه با رفتارهای عوام فریبانه را خوب می فهمند.

 

در پایان سه پیشنهاد و توصیه خدمت جنابعالی دارم :

    چنانچه با مطالعه این جوابیه و مستندات اشاره شده که همه آنها در بایگانی دفتر تحول اداری موجود می باشد در پیشگاه وجدان خود قانع شدید که ما نه تنها فرصت سوزی و ندانم کاری نکرده ایم بلکه همه تلاش خود را انجام داده ایم (هرچند ادعای بدون عیب بودن عملکرد خود را ندارم ) پس مابقی فرصت خود را صرف پیگیری برای اخذ مجوز استخدام و تبدیل وضعیت مانده نیروهای قراردادی نمائید.
    چنانچه بازهم بر ادعای خود اصرار دارید و خواستار بررسی دقیق و کارشناسی موضوع بدون جنجال و حاشیه سازی هستید پیشنهاد می کنم مدارک و مستندات خود را به سازمان بازرسی استان ارسال فرمائید تا در یک فضای منطقی بررسی و چنانچه اهمال و ندانم کاری صورت گرفته باشد با خاطیان برخورد قانونی لازم صورت گیرد
    و چنانچه همچنان تمایل به پیگیری موضوع از طریق فضای رسانه ای هستید اینجانب علی رغم میل باطنی آمادگی دارم تا در جلسه مناظره با حضور رسانه های جمعی استان با مدارک و مستندات کافی به سئوالات و ابهامات شما پاسخ دهم .

 

    این جهان کوه است و فعل ما ندا           سوی ما آید نداها را صدا
    فعل تو کان زاید از جان و تنت           همچو فرزندی بگیرد دامنت
    پس تو را هر غم که پیش آید زدرد         برکسی تهمت منه ؛ برخویش کرد
    فعل توست این غصه های دم به دم       این بود معنای قد جف القلم

(مولانا)

 

و السلام من تبع الهدی

 

فرهاد باقرپور نجف آباد پانزدهم اردیبهشت ۹۴

معاون اسبق توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری

 

منبع : بویرنیوز

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی