نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1394 - 12:27
روابط عمومی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد با مشکلاتی روبرو هستند که برخی را خود موجب شده و بعضی دیگر هم به ساختارها و نگاه مدیران برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، تعاریفی که برای روابط عمومی‌ها به کار می‌رود گاه آن‌چنان پیچیده است که معنای آن برای مخاطب نامأنوس بوده و نیاز به باز ترجمه دارد.

اما معانی ساده‌ و خودمانی‌تر هم برای روابط عمومی‌ها می‌توان پیدا کرد که با آن بتوان رسالت مجموعه اثرگذار را به راحتی برای مخاطب توضیح داد.

 

روابط عمومی به عبارت بسیار ساده چشم یک مجموعه است که برای دیدن به علم و ابزار نیاز دارد.

عدم آشنایی مدیران با کارکرد و وظایف روابط عمومی موجب شده تا جایگاه این مجموعه مهم در ادارات تا حدودی رو به تنزل رود و در افواه عمومی از روابط عمومی کارهای پیش پا افتاده و مجری‌گری در برنامه‌ها را انتظار داشته باشند.

 

قبل از هر چیز باید تعریفی درست و صحیح از روابط عمومی‌ها داشته باشیم و البته بیش از همه مدیران باید جایگاه و رسالت خطیر روابط عمومی را درک کرده و باور داشته باشند.

همین موجب شده تا اغلب مدیران قائل به انتخاب افراد آگاه و به روز برای روابط عمومی‌ها نباشند و کارشناسان و مسئولان روابط عمومی‌ها را با پوستر چسبان اشتباهی تلقی کنند.

البته در این میان هستند روابط عمومی‌هایی که آن‌ها هم تاکنون جایگاه خود را نشناخته‌اند تا به فکر ارتقای جایگاه باشند.

 

با این همه باید گفت که روابط عمومی‌ها در این استان با معضلاتی روبرو بوده که برخی به نگاه مسئولان و بعضی دیگر به رویکرد خودشان برمی‌گردد و تا هنگامی که دیدگاه‌ها تغییر نکند جایگاه کنونی بدون تغییر سر جای خود باقی خواهد ماند.

 

و اما مشکلات ده‌گانه روابط عمومی‌ها در استان به این قرار است که:

1- عدم آشنایی مدیران با حوزه کار و اختیارات روابط عمومی

2- اعمال سلیقه با نگاه کاملا شخصی بعضی مدیران به فعالیت روابط عمومی

3- دوری مسئولان روابط عموی از مطالعات تخصصی

4- عدم شایسته‌سالاری در گزینش نیروهای روابط عمومی

5- عدم تثبیت جایگاه سازمانی روابط عمومی

6- نبود اعتبارات جداگانه مخصوص روابط عمومی‌ها برای اجرای برنامه

7- محدود بودن دوره‌های آموزشی روابط عمومی در استان با استفاده از اساتید مجرب

8- نبود انجمن صنفی یا تشکل تخصصی فعال در حوزه روابط عمومی‌های استان

9- آشنایی ضعیف مدیران روابط عمومی با مبانی اولیه ارتباطات و تبلیغات

10- و البته در نهایت ارتباط ضعیف روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها

 

منبع : فارس/ محمود داربام

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی