نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1394 - 23:59
اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد در حالی بیانیه پایانی گردهمایی این جریان را منتشر کردند که در این بیانیه علاوه بر زیر سوال بردن خدمات دولت نهم و دهم در دفاع از سران فتنه و رفع حصر آنها و عبور از برخی خط قرمزهای نظام و انقلاب نیز برخواسته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، همایش اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه (25 اردیبهشت ) در سالن ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور سید باقر موسوی جهان آباد نماینده ادوار پنجم و ششم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، سیدضیاءالدین رضاتوفیقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و جمع زیادی از اصلاح‌طلبان سراسر استان در یاسوج برگزار شد.

 

موسوی جهان آباد در این همایش جریان اصولگرایی را مورد انتقاد قرار داده ودر مورد وعده های دولت یازدهم ، استفاده نکردن دولت اصلاحات از فرصت ها، همسونبودن مجلس با دولت و راه اندازی شورای هماهنگی کمیته انتخابات با حضور اصلاح طلبان سخن به میان آورده است.

 

برخی اصلاح طلبان نقاط مختلف استان نیز در این همایش از عدم بکارگیری مدیران اصلاح طلب در پست های مدیریتی در دولت یازدهم انتقاد کردند و رفع حصر از موسوی، کروبی و رهنورد را آروزی اصلاح‌طلبان و خواسته خود اعلام کرده اند.

 

 این همایش در حالی به پایان رسید که پس از آن بیانیه ای از سوی این اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت که در آن به طور علنی رفع حصر سران فتنه و عبور از خطوط قرمز نظام درآن مورد تاکید قرار گرفته است.

 

 سهم خواهی از دولت و القای برخی سیاسی کاری ها از سوی شورای نگهبان در بررسی صلاحت کاندیداها از دیگر موضوعاتی است که در این بیانیه با اهداف خاصی بیان شده است.

 

متن این بیانیه به شرح زیر بوده و در آن نکاتی قابل تاملی وجود دارد:

 

بیانیه پایانی گردهمایی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد

 

بعثت پیامبر نور و رحمت و رسول مهر و صفا حضرت محمد (ص) بر همه موحدین عالم، خصوصاً ملت شریف ایران تبریک و تهنیت باد.

 

انقلاب اسلامی ایران که منبعث از تفکر اصلاح طلبی ملت ایران طی یک قرن اخیر و تحت زعامت فقیهی نواندیش و انسانی خدای‌جو از سلاله مطهر نبی مکرم اسلام شکل گرفت طی ۳۷ سال گذشته چالش‌های پرخطری را پشت سر گذاشته و به همت مردم شریف این مرز و بوم به راه خود ادامه می دهد.

 

ا- زیر سوال بردن خدمات دولت نهم و دهم

 

طی این سال ها دولت هایی بر سر کار آمدند که هر یک به سهم خود تلاش هایی نموده و کارکردهای مثبت و منفی را در کارنامه خود ثبت نموده اند. دولت تدبیر و امید اگرچه در شرایط بسیار سختی از نظر سیاسی، اقتصادی و به ویژه بین المللی با رأی مردم سکان اجرائی کشور را به دست گرفت، اما طی یکسال و نیم گذشته تلاش هایی در جهت اعتلای جایگاه کشور در عرصه بین المللی، بهبود وضعیت معیشتی مردم، تلطیف فضای سیاسی داخل کشور و رفع چالش های به جا مانده از دولت های نهم و دهم نموده است، مشکلاتی که به جا مانده از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و حاکمیت اصول گرایان بر دولت بود.

 

  • جمعیت بیکار بالای سه میلیون نفر که امروز از معضلات بزرگ کشور و دولت یازدهم است از دولت های نهم و دهم به ارث رسیده که به روایت آمار پر درآمدترین و پولدارترین دولت تاریخ ایران بوده است. حال با در نظر گرفتن حدود ۹۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل جویای کار به جمعیت بیکاران افزوده می شود. لذا شرایط سخت موجود می طلبد دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی و بخصوص معضل بیکاری کشور، مورد حمایت همه جانبه مردم و نهادهای حاکمیتی خصوصاً مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
  •  
  • دولت جناب آقای دکتر روحانی از زمان شروع به کار با بحران های زیادی روبرو بوده و شعارهای رئیس جمهور محترم در انتخابات سال ۱۳۹۲ نیز غالباً از شرایط دوره پایانی اصولگرایان به جامعه عرضه شد که در این زمینه می توان به فضای امنیتی حاکم بر جامعه و کشور، ایجاد رعب و وحشت در فضای جامعه و دستگیری و زندان نمودن تعداد زیادی از شخصیت های انقلابی و ملی و متفکرین و تئوری پردازان اصلاح‌طلب و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی و تعطیلی نهادهای مدنی، تعطیلی روزنامه ها، سانسور شدید رسانه ها، بسته شدن فضای دانشگاه ها و تعطیلی تشکل های دانشجوئی غیردولتی، اعطای بورسیه و استخدام تعداد زیادی از افراد فاقد صلاحیت، اخراج دانشجویان و ستاره دار نمودن آنان، فضای حاکم بر رسانه های جمعی و ملی که به دلیل نگاه اصولگرایان به شیوه اداره کشور بر می گردد از مشکلات به جا مانده از دولت های نهم و دهم می باشد.
  •  
  • در عرصه بین المللی، اجماع جهانی علیه کشور به دلایل بی تدبیری و عدم حاکمیت عقلانیت بر رفتار دیپلماتیک رئیس دولت های نهم و دهم و تیم ایشان، تشدید و اعمال تحریم های شدید اقتصادی، انسداد درآمدهای نفتی توسط کشورهای مختلف و صدور شش قطعنامه در قالب فصل هفتم منشور ملل متحد که رئیس جمهوری وقت آن را کاغذ پاره می خواند، از یک طرف فشار سیاسی و روانی بر کشور و مردم مقاوم و صبور ایران مضاعف نموده و از طرف دیگر هزینه ناشی از ریسک سرمایه گذاری و مبادلات تجاری را بالا برده بود بطوری که تعامل با دنیای خارج سخت و پیچیده تر از هر دوره دیگری گشته و دستگاه دیپلماسی کشور در دولت یازدهم از همان اول با یک کار طاقت فرسایی روبرو شد.
  •  

2- محکوم کردن رسانه ملی

  • موانع و کارشکنی های مخالفین دولت با محوریت طیف افراطی اصولگرایان که از رأی به کابینه گرفته تا جوسازی ها و فضاسازیهای مختلف در داخل و همچنین عدم همراهی رسانه ملی با دولت و ارائه تحلیل‌ها، برنامه ها و تهیه گزارش های مهندسی شده در جهت مأیوس کردن جامعه از دولت را باید به همه مشکلات به جا مانده از دولت قبل اضافه کرد.
  • حال با توجه به آنچه در این سطور بیان شد باید در جهت حمایت از دولت تدبیر و امید، تلاش مضاعفی به کار برد تا شرایط به وجود آمده به سمت پیشرفت، بهبود و اصلاح وضع کشور پیش برود و شاهد حرکت رو به جلو در عرصه های مختلف کشور باشیم.

الف- اصلاح طلبان به عنوان طیف وسیعی از جامعه به همراه اکثریت قاطع نخبگان کشور خصوصاً با تلاش و جدیت شورای مشورتی اصلاح طلبان، با محوریت آقایان سید محمد خاتمی و حضرات آیات هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی نقش اصلی را در پیروزی جناب آقای دکتر روحانی داشته و هزینه های زیادی را در این راه پرداخت نموده اند. فلذا برآنند تا از دولت تدبیر و امید حمایت کرده و راه برای توسعه و پیشرفت کشور و دستیابی به شعارهای رئیس جمهور محترم هموار نمایند.

ب- ما از تلاش های دولت در جهت حفظ نشاط جامعه و خصوصاً جوانان و دانشجویان و نوجوانان، مبارزه با فساد اقتصادی و بخصوص از تلاش های تیم مذاکره کننده کشورمان تقدیر و تشکر نموده و حمایت خود را از دستگاه دیپلماسی و خصوصاً تیم متخصص، متعهد، توانمند و فهیم اعلام می داریم.

ج- از دولت تدبیر و امید و خصوصاً رئیس جمهور فرهیخته و هوشمندمان جناب آقای دکتر روحانی انتظار می رود بر‌ عهد خود با مردم ایستادگی نموده و در جهت تأمین مطالبات مردم از دولت تلاش مضاعف نمایند. اصلاح طلبان خواهان پیگیری مطالبات مردم از دولت بوده و هستند و حداقل انتظار از دولت این بود که تاکنون کف مطالبات برآورده می شد.

 

سهم خواهی از دولت یازدهم به دلیل حمایت از دولت تدبیر و امید

 

د- امروز صدای اطلاح طلبان به عنوان حامیان اصلی رئیس جمهور در انتخابات سال ۱۳۹۲ در دولت شنیده نمی‌شود، به نظر می رسد دست های پنهانی برای از بین بردن پایگاه و پشتوانه های مردمی دولت تدبیر و امید در کار است، امید آنکه رئیس جمهور خردمند و فرزانه در جهت حفظ پایگاه و خاستگاه اصلی دولت از طریق اصلاح تیم کاری خود در سطح ملی و استانی عنایت ویژه بنماید.

و- از دولت تدبیر و امید مجدانه می خواهیم که در جهت رفع فضای امنیتی که همچنان بر جامعه خصوصاً مراکز دانشگاهی سایه افکنده، همت مضاعف ورزیده و ضمن اظهار نگرانی از تخریب وجهه شخصیت های برجسته کشور و انقلاب از جمله حضرات آیات هاشمی رفسنجانی و سید حسین خمینی و حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی؛ معتقدیم ترور شخصیت سرمایه های نظام و کشور آب به آسیاب دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب خواهد بود.

 

3- تقاضای رفع حصر از سران فتنه و رفع ممنوعیت تصویری از حامیان آنها

 

هـ – یکی از مهمترین مطالبات مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، رفع حصر از آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجه الاسلام مهدی کروبی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد بوده که تا کنون محقق نشده است، و ممنوع التصویری سید محبوب قلب دهها میلیون ایرانی جناب آقای سید محمد خاتمی هم بر آن افزوده گردیده است. ما اصلاح طلبان استان از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم که در این مهم نهایت تلاش و جدیت خود را در این باره بعمل آورد و از مقام معظم رهبری نیز استدعا داریم که در این زمینه عنایت لازم را مبذول فرمایند.

طی یکسال و نیم گذشته با استقرار مدیریت جدید استان مجموعه اصلاح طلبان که حامیان اصلی دولت تدبیر و امید در سطح استان می باشند به رغم معذوریت ها و میل باطنی و دلایل منطقی و برخوردهای ناصواب با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان با در نظر گرفتن مصلحت مردم و اصلاح طلبان از هیچ تلاش و کوششی در این خصوص دریغ ننمودندو همواره سعی بر این داشتیم که با پیشنهادات و تعاملات گسترده در جهت پیشرفت و توسعه استان و تحقق مطالبات مردم از دولت به یاری مدیرت استان آمد تا با ایجاد همسویی در دولت و مردم استان سیاست های دولت تدبیر و امید عملی گردد، اما متأسفانه به علت بی توجهی و عدم تدبیر و تصمیم قاطع در مدیریت کلان استان بالخصوص استاندار به نتیجه ای نرسید.

 

از جمله دغدغه های مهم اصلاح طلبان استان نسبت به دولت تدبیر و امید در استان موارد زیر است:

  • توجه تلاش بیشتر در جهت رفع معضل بیکاری و اشتغال جوانان و همچنین تلاش برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم .
  • تلاش برای شتاب بیشتر در زمینه توسعه و پیشرفت استان؛ استان کهگیلویه و بویراحمد از پتانسیل های کم نظیری در کشور برخوردار است و مدیریت توانمند، کارآمد و شایسته با مقبولیت و مشروعیت مردمی می تواند بستر پیشرفت و توسعه را در این خطه از کشور فراهم نماید، اما متأسفانه این امر تا کنون به دلیل تأثیرپذیری مدیریت کلان استان و استاندار از نمایندگان و دخالت خواسته ها و منافع شخصی نمایندگان که نه حامی رئیس جمهور بودند و نه حاضر به حمایت همه جانبه از دولت تدبیر و امید می
    باشند، محقق نشده، امید آنکه در این مرحله شاهد اصلاح جدی در روند حاکم بر مدیریت استان و خصوصاً حوزه وزارت کشور (شامل استانداری و فرمانداری ها) باشیم.
  • استفاده از نیروهای شایسته و کارآمد که از پشتوانه اجتماعی و اصلاح طلبانه برخوردار باشند تا بتوانند از زیر یوغ نمایندگان خلاص شوند. امروز صدا اصلاح طلبان در مدیریت استان بسیار کمرنگ و ضعیف است که البته ما نقش نمایندگان را در این امر پررنگ می بینیم.

 

4- تقاضای تغییر فرمانداران به دلایل حزبی

 

ما متعقدیم که انتصابات یکسال و نیم گذشته خصوصاً در حوزه فرمانداری ها و بعضی معاونت ها و مدیریت های استانداری همسو با سیاست های دولت نبوده و تعدادی از مدیران و فرمانداران منصوب شده توسط مدیریت کلان استان و استاندار یا از اصول گرایان و یا از افراد فرصت طلب می باشند که اعتقادی به مبانی دولت اعتدال ندارند.

 

5- القای امکان دخالت فرمانداران در رد صلاحیت کاندیداها

 

  • انتخابات مجلس آینده یکی از مهمترین نگرانی های اصلاح طلبان در سطح ملی و استانی می باشد و به نظر می رسد با وجود فرمانداران منصوب شده در دولت فعلی امیدی به تشکیل هیأت های اجرائی مطلوب و توانمند وجود ندارد و بیم آن می رود که با توجه به توان و پیشینه فکری اکثریت این فرمانداران احتمال رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب در مرحله نخستین تأیید صلاحیت ها وجود دارد و از طرف دیگر چینش مدیران و فرمانداران با نظر نمایندگان این شائبه را در جامعه به وجود آورده که مشی مدیریت استان بر حفظ ترکیب فعلی نمایندگان استان می باشد که این امر مغایرت اساسی با سیاست های دولت و اصلاح طلبان مبنی بر تغییر ترکیب مجلس و تشکیل مجلس کارآمد و همگام با دولت می باشد.

مهمتر از همه عملکرد معاون  سیاسی استاندار می باشد که می بایست الگو و نماد دولت اعتدال باشد و با احزاب و شخصیت های سیاسی طرفدار دولت تعامل و ارتباط برقرار کند و پیگیر برنامه ها و سیاست های سیاسی، اجتماعی دولت اعتدال باشد اما تا کنون در این مسیر طی طریق ننموده است.

 

6- اهانت به شورای نگهبان

 

  • متأسفانه عملکرد نامناسب استاندار و تیم مدیریتی ایشان موجب گردیده که اقتدار و حاکمیت دولت در استان بسیار ضعیف جلوه‌گر گردد و بسیاری از نهادهای قدرت خارج از دولت و اشخاصی که قبلاً دخالتی در امور اجرائی استان نداشته اند و اگر هم نظری داشتند حتی در دولت خود اصول گرایان مؤثر واقع نمی‌شد در این برهه نقش اساسی و تعیین کننده در این امور پیدا کنند و مانعی اساسی در پیشرفت سیاست‌های دولت و بکارگیری نیروهای معتدل و اصلاح طلبان اصیل باشند.

 

اصلاح طلبان با محوریت جناب آقای خاتمی و شورای مشاورین آقای خاتمی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با همدلی و اجماع کامل در انتخابات آینده در تمامی حوزه های انتخابیه حضور خواهند داشت و از دولت جناب آقای دکتر روحانی خواهان همراهی و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه، قانونی و زمینه سازی در جهت رقابت همه جناح های سیاسی می باشیم. از طرف دیگر از شورای محترم نگهبان تقاضا داریم با حفظ بی طرفی کامل زمینه برگزاری انتخابات در خور شأن ملت بزرگ ایران و با حضور همه جناح های سیاسی وفادار به قانون اساسی را فراهم نموده و از رد صلاحیت‌های سلیقه‌ای و سیاسی که نگرانی‌های زیادی در انتخابات‌های دوره‌های گذشته مجلس موجب شد پرهیز نمایند.

منبع:صبح زاگرس

 انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی