نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. ارديبهشت 1394 - 12:51
مدیرکل گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد: در بالاترین قسمت پارک جنگلی یاسوج محوطه ای در حدود ۱ هکتار برای مراسم افتتاحیه و استقرار نیروهای اجرایی و خدماتی تدارک دیده شده که این امر مبین ابعاد گسترده برگزاری این جشنواره ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یکصد غرفه صنایع دستی، سوغات و سیاه چادر در سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین بر پا خواهد شد.

 

 به گزارش کبنانیوز از یاسوج، محمود باقری مدیرکل گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به استقبال گسترده استان‌ها برای شرکت در این جشنواره بزرگ، یکصد محل شامل ۶۰ غرفه صنایع دستی و سوغات و همچنین ۴۰ سیاه چادر در پارک جنگلی یاسوج برپا شده است.

 

 وی تصریح کرد: از مجموع ۹۸۰ هکتار این پارک جنگلی، بیش از ۴۰ هکتار برای برگزاری این جشنواره بزرگ درنظر گرفته شده است که بخشی از آن شامل غرفه و سیاه چادر است.

 

 باقری ادامه داد: در بالاترین قسمت پارک جنگلی یاسوج محوطه ای در حدود ۱ هکتار برای مراسم افتتاحیه و استقرار نیروهای اجرایی و خدماتی تدارک دیده شده که این امر مبین ابعاد گسترده برگزاری این جشنواره ملی است.

 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جشنواره عشایر فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های ایلات کشورمان است، افزود: در این غرفه ها، عشایر علاوه بر به نمایش گذاشتن آیین های بومی و فولکلور به عرضه محصولات نظیر صنایع دستی منطقه خود و سوغات می پردازند.

 

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همجواری سیاه چادرهای اقوام مختلف عشایر و عرضه محصولات فرهنگی و سنتی کوچ نشینان سراسر کشور از جمله جاذبه هایی است که بازدید از این جشنواره ۴۰ هکتاری را برای علاقمندان و گردشگران جذاب و تماشایی خواهد کرد.

 

IMG_0002 IMG_0003 IMG_0007 IMG_0008 IMG_0019 IMG_0015 IMG_0009

منبع:کبنانیوز
انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی