نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. ارديبهشت 1394 - 13:07
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشاير استان کهگيلويه وبويراحمد اظهار داشت:
تجلي همدلي و همزباني در روز بسيج عشاير
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشاير استان کهگيلويه وبويراحمد گفت: روز بسيج عشاير که با تجمع بزرگ بسيجيان، برپايي نمايشگاه و اجراي ده ها برنامه متنوع در خطه دلاورخيز کهگيلويه و بويراحمد همراه گرديده است، روز 29 ارديبهشت به پاس گراميداشت فداکاري هاي تاريخي اين قشر مهم و تأثيرگذار به نام روز بسيج عشاير نامگذاري شده و برنامه هاي مختلفي در پارک جنگلی یاسوج اجرا مي گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهار فصل، علی ستوده نیا  فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشاير استان کهگيلويه وبويراحمد گفت: به پاسداشت روز بسيج عشاير که با تجمع بزرگ بسيجيان، برپايي نمايشگاه و اجراي ده ها برنامه متنوع در خطه دلاورخيز کهگيلويه و بويراحمد همراه گرديده است و تجلي لبيک گويي بسيجيان عشاير به فرامين فرماندهي معظم کل قوا و ولي امر مسلمين در جهت عينيت بخشيدن به شعار محوري دولت و ملت، همدلي و همزماني خواهد بود.

 

وی ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي راه حق و حقيقت و تبريک اين روز بزرگ و خاطره انگيز به جامعه عشايري کشور گفت: تجمع بسيجيان عشاير در روز بسيج عشاير، شکوه بصيرت و بيداري، تجلي همدلي و همزباني و لبيک گويي بسيجيان عشاير به فرماندهي معظم کل قوا و ولي امر مسلمين است. 

 

سرهنگ علي ستوده نيا با بيان نقش مهم عشاير در عرصه هاي تاريخي به گل واژه هاي بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي در خصوص اين قشر تأثيرگذار اشاره کرد و گفت: گل واژه هاي امام راحل که «عشاير ذخاير انقلابند» و نيز تأکيد مقام معظم رهبري بر توجه به اين قشر تاريخ ساز به عنوان «وفاداران واقعي» همواره در قاب ديد مسئولان و متوليان امور است.

 

وي با اشاره به عمق فرامين امام راحل «ره» و مقام معظم ولايت و رهبري در چشم انداز جامعه عشايري افزود: روز 29 ارديبهشت به پاس گراميداشت فداکاري هاي تاريخي اين قشر مهم و تأثيرگذار به نام روز بسيج عشاير نامگذاري شده و برنامه هاي مختلفي اجرا مي گردد.

 

سرهنگ ستوده نيا از جمله برنامه هاي اين مناسبت مهم را همايش بسيجيان عشاير در پارک جنگلي ياسوج در بعداز ظهر روز جاري اعلام کرد و آن را در راستاي عمل به فرامين رهبر معظم انقلاب، تحقق شعار همدلي و همزباني ارزيابي کرد و اظهار داشت: برپايي نمايشگاه فرهنگي -هنري، تجليل از خانواده هاي معظم دو شهيدي و همچنين معرفي فرماندهان حوزه و پايگاه نمونه عشايري، سخنراني هاي روشنگرانه و قرائت بيانيه محکوميت اقدامات آل سعود در رفتار خشونت آميز و کشتار مردم مظلوم يمن از ديگر برنامه هاي اجرايي اين روز به ياد ماندني است.

 

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشاير استان در فراز ديگري از اين گفتگو پيرامون برنامه هاي دردست اجراي ناحيه عشاير افزود: عنايت مقام معظم رهبري به کهگيلويه وبويراحمد در قالب سفر 73 نقطه عطفي در تاريخ ما است  و مزيد بر آن توجه معظم له به عشاير يک امر ويژه است که به منظور پاسداشت عنايت معظم له، ساخت يادمان سفر مقام معظم رهبري در سال 73 به منطقه عشايري جليل و سپيدار از برنامه هاي در دست اقدام ناحيه عشايري است.

 

سرهنگ ستوده نيا با اشاره به لزوم حفظ و نگهداري دست نوشته ها، زندگي نامه و آثار شهداي معزز عشاير افزود: طراحي نرم افزار ويژه شهداي عشاير و نيز تهيه سند افتخارات جامعه عشايري که شامل جنگهاي سرنوشت ساز تاريخي و حکايت گر نقش ماندگار عشاير در ظلم ستيزي و حفظ باورها و اعتقادات ديني در دوران سياه ستم شاهي، از ديگر برنامه هاي در دست اقدام است.

 

وي ديدار عشاير استان با نماينده ولي فقيه را در سالروز ديدار عشاير کهگيلويه وبويراحمد با حضرت امام خميني(ره) تحت سرپرستي فقيه سعيد حضرت آيت اله سيد کرامت الله ملک حسيني را از ديگر برنامه هاي در دست اجرا و يادآور خاطرات شيرين انقلاب و نقش تاريخي و سرنوشت ساز دليرمردان بويراحمد در انقلاب دانست و آن را مهم توصيف کرد. وي از برنامه ريزي جهت اطلاع رساني و آگاهي بخشي در خصوص قشر با بصيرت عشايري در برنامه هاي تلويزيوني بسيج با عنوان(دوربين بسيج عشاير) ياد کرد و افزود: نامگذاري يکي از خيابان هاي ياسوج به اسم شهداي عشاير نيز در دست مطالبه و برنامه ريزي است.

 

ستوده نيا با اشاره به نقش خطير عشاير در اقتصاد کشور افزود: شرکت در نمايشگاه هاي اقتصاد مقاومتي که به همت دستگاههاي اجرايي به ويژه ميراث فرهنگي در پارک جنگلي ياسوج جهت معرفي توانمنديهاي عشاير و نقش عشاير در تحقق اقتصاد مقاومتي برپا مي شود و همچنين تجليل از طوايف و ايلات استان که در عرصه ايثارگري، جانبازي و دفاع از ارزشها و انقلاب اسلامي بيشترين نقش را داشته اند از جمله برنامه هايي است که به حول و قوه الهي غرفه هايي از آن به همت بسيج عشاير راه اندازي مي شود.

 

سرهنگ ستوده نيا با اشاره به اينکه بسيج عشاير در اجرايي کردن فرامين رهبر معظم انقلاب منتظر ديگري نمي ماند و در مسير اهداف متعالي تشکيل بسيج در حوزه آمادگي دفاعي ، گسترش مشارکت مردمي در امنيت و تقويت بازدارندگي گام برمي دارد، گفت: کشور با توجه به ساختار عشاير در مناطق مختلف، مسئولان عزيز نظام به تأمين نيازهاي عمومي و خاص آنان همواره توجه داشته و از اين رو براي نظام اجتماعي عشاير و برخورداري از مواهب فرهنگي و اجتماعي همسان با ساير اقشار از جمله امنيت، امور انتظامي و خدمات حمايتي ديگر و به خصوص حفظ کانون مقدس خانواده برنامه دارد.

 

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشاير استان با بيان موضع گيري هاي مثبت عشاير، دشمن شناسي و ولي شناسي را دو شاخصه مهم عشاير قلمداد کرد و افزود: قشر عشاير همواره آماده جانفشاني در راه اهداف انقلاب اسلامي است و نقش اين قشر در تحقق شعارهاي اتحاد و انسجام ملي، اقتصاد مقاومتي، همدلي و همزباني غيرقابل انکار و اکنون نيز آماده مبارزه با دشمنان اسلام در عرصه هاي مختلف است.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی