نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. خرداد 1394 - 9:21
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تعداد دانش‌آموزان عشایری در این استان را 3 هزار و 517 نفر عنوان کرد و گفت: از مهمترین و اساسی‌ترین مشکل جامعه عشایری استان کمبود فضای آموزشی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، اسماعیل رضایی‌نیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به حضور دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین اشاره کرد و گفت: در این جشنواره آموزش و پرورش عشایر سه سفید چادر برپا کرد.

 

وی برپایی چادر سفید در جشنواره فرهنگ عشایر را نماد صلح، دوستی و برقراری توازن آموزشی در بین جامعه عشایری عنوان کرد و گفت: در این سفید چادرها ارائه مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان عشایر، نحوه برقراری ارتباط، چگونگی تهیه غذا و مسائل سیاسی روز آموزش داده شد.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد از سفید چادرهای مهم در برگزاری جشنواره فرهنگ عشایر را برقراری توازن آموزشی بیان کرد و گفت: برای اولین بار رشته‌های فنی به آموزش و پرورش عشایری واگذار شد و توازن آموزشی در بین این قشر از جامعه نیز برقرار شد.

 

رضایی‌نیک دیگر چادرها در سومین جشنواره کوچ عشایر را برگزاری کلاس‌های نظری شامل مسائل قرآنی و آموزه‌های دینی، شعر و ادبیات عنوان کرد و گفت: سفید چادرها در بین سیاه‌چادرهای جشنواره به نشان صمیمیت، صفا و دوستی برپا شد و آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان عشایری ارائه شد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد دانش‌آموزان عشایری در کهگیلویه و بویراحمد را 3 هزار و 517 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به مناطق صعب‌العبور، کوچ عشایر و طول مسافت‌ها کلاس‌های یک نفره و دو نفره را تشکیل دادیم و اجازه ندادیم هیچ دانش‌آموز عشایری از تحصیل باز بماند.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تعداد مدارس در سطح استان را 199 مدرسه با 333 کلاس درس بیان کرد و گفت: دانش‌آموزان عشایری همراه با با عشایر ییلاق و قشلاق می‌کنند و درس خود را ادامه می‌دهند.

 

رضایی‌نیک از مهمترین و اساسی‌ترین مشکل جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان عشایر عمده نیازمندی آنها کانکس و چادر برای آموزش و ادامه تحصیل بوده که امیدواریم مسئولان اقدامی در این خصوص انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان استانی و در راس آنها آیت‌الله ملک‌حسینی به جد پیگیر امور عشایر هستند، گفت: مدیرکل آموزش و پرورش، مجمع نمایندگان در مجلس، اداره کل نوسازی مدارس، مدیران عامل بانک ملی و تجارت حمایت‌های خوبی از عشایر داشتند که امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر مسئولان مشکلات این قشر از جامعه برطرف شود.

منبع:فارس

انتهای پیام

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا