نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. خرداد 1394 - 10:03
جشنواره مشک وملار، chaharfasl.ir
در پاسخ به عدم موضع گیری در موضوعات مشابه مشک و ملار؛
ملک حسینی: عدم واکنش به خاطر هم باند بودن رفتار دین دارانه نیست
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر انسان با غیرت و هر امام جمعه باغیرتی قطعا واکنش نشان داده است و اگر به لحاظ ملاحظه همراهی با دولت حاکم و توافق فکری سکوت کرده، قطعا رفتار نامشروع اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون مصاحبه خود در خصوص جشنواره مشک و ملار توضیحاتی داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد:

س)-حضرت آیت الله صحبت هایی از شما نقل شده بود در خصوص جشنواره مشک و ملار، نظرتان در این رابطه چیست؟
چون من خود در آن جشنواره نبودم نظر امام جمعه شهر را معتبر دانستم.

س)- اما این اتفاق در جشنواره عشایر( کوچ عشایر یاسوج) هم افتاده بود؟
جواب بسیار روشن است حرام در هر جا باشد، جشنواره یا غیرجشنواره حرام است. حتی اگر در در جشن امام زمان(عج) هم موسیقی حرام نواخته شود، حرام است و چون به نام دین اتفاق می افتد حرمت شدیدتری دارد.

س)- مگر در گذشته چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد چرا ائمه جمعه قبلا واکنش نشان نمی دادند؟
هر انسان با غیرت و هر امام جمعه باغیرتی قطعا واکنش نشان داده است و اگر به لحاظ ملاحظه همراهی با دولت حاکم و توافق فکری سکوت کرده، قطعا رفتار نامشروع اتفاق افتاده است. حرام چه از ناحیه هم باند و خط سیاسی و چه از ناحیه غیرهم باند سیاسی حرام است و عدم واکنش به خاطر هم باند بودن رفتار دیندارانه نیست. نسبت به حرام باید در هردو موقعیت واکنش مساوی داشت.

بی حرمتی به اشخاص شرکت کننده در این جشنواره را هم جایز نمی دانم زیرا شاید و شاید توجیه شرعی برای حضور خود داشته باشند و امر بین خود آنها و خداست

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا