نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. خرداد 1394 - 0:08
كارشناس مسايل سياسي، فرهنگي استان كهگيلويه وبويراحمد گفت: ديدگاه نظري دولت يازدهم نظريه اي توسعه گراست وتيم اقتصادي و مشاوره اي دولت تدبیر و امید الگويي را كه براي پيشرفت كشور در نظر دارد الگوي توسعه غربي است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مهدي دلبند، فعال فرهنگي سياسي استان كهگيلويه وبويراحمد صبح امرو در رابطه با اقتصاد و مذاكرات هسته ای اظهار کرد:به نظر مشاوران اقتصادي و دست اندركاران دولت يازدهم سياست خارجي در واقع گلوگاه رفع كننده همه مشكلات كشور است و عمده مشكلات ایران را در عدم رابطه با كشور هاي خارج  بويژه اروپا و غرب می دانند.

 

دلبند ابراز داشت: آقاي روحاني مي خواهد از قبل تعاملي كه با كشورهاي غربی دارد همه مشكلات را رفع كند اما اين تفكر تبعات زيادي را علاوه بر عدم رفع مشكلات به دنبال خواهد داشت.

 

 

اين كارشناس مسايل فرهنگي و سياسي استان كهگيلويه وبويراحمد عنوان كرد: ما و بسياری از كارشناسان ومتخصصين عرصه اقتصاد بر اين اعتقاد هستيم كه عمده مشكلات كشور مربوط به عوامل داخلي است و به سوء مديريت ها،  عدم برنامه ريزي هاي صحيح اقتصادي و عدم توجه به اصل 44 قانون اساسي است.

 

وي در ادامه افزود: پيگيري پرونده هسته اي با غرب، به تعبير رييس جمهور قدم اول براي تعامل با غرب و براي حل ديگر موضوعات ومشكلات است و بر همين اساس دولت يازدهم  مي خواهد مشكلات سياسي كشور را طريق سياست خارجي و با تعامل با غرب حل كند.

 

 

دلبند به توجيهات رييس جمهور در دولت يازدهم مبني بر ضرورت ارتباط و تعامل با غرب اشاره كرد و گفت: آقاي روحاني گفتند تاكنون اقتصاد به سياست خارجي يارانه مي داده است و از اين به بعد ميخواهيم سياست خارجي به خدمت  اقصتاد دربيايد وبه اقتصاد يارانه دهد و مشكلاتمان را از طريق رفع تحريم ها، رابطه اقتصادي با خارج و ارتباط با سازمان هاي بين المللي اقتصادي بايد حل كنيم.

 

اين فعال فرهنگي سياسي گفت: اظهارات و عملكرد رئیس دولت يازدهم در حالي است كه بيانات مقام معظم رهبري و نظرات كارشناسان وديگر متخصصان در زمينه اقتصاد و مشكلات مالي، درصد كمي ازآن مربوط به تحريم ها وحتي داشتن ارتباط با چند كشورخارجي جهان غرب است.

 

وي افزود: عمده مشكلات ما در كشور مربوط به موانع،كم كاري ها و عوامل داخلي است كه به تعبير رهبرمعظم انقلاب اسلامي بايد به استحكام ساخت نظام اقتصادي توجه كنيم توانمندي هاي داخلي را شكوفا و  بر اساس اصلاح الگوي مصرف وتوجه به توليد ملي حركت كرده و به اقتصاد مقاومتي و راه حل هاي اساسي و ريشه اي با يحل بحران هاي اقتصادي عمل كنيم.

 

دلبند خاطر نشان كرد: دكتر روحاني در جلسه رأي اعتماد به وزير امورخارجه در مجلس شوراي اسلامي گفتند من الان كليد حل مشكلات كشور را در دستان ظريف قرار مي دهم و اين يعني اينكه از نظرآقاي روحاني عمده مشكلات ما برمي گردد به سياست خارجي كه نظر و ديدگاه اشتباهي است.

 

 

وي افزود: بحث هسته اي كه ما بيش از يك دهه  است كه با آن درگير هستيم از نظر دولت يازدهم فرصتي براي برقراري مذاكراه با غرب و بعد ازحل موضوع هسته اي مذاكره و تعامل برای ديگر موضوعات است.

 

 

اين كارشناس فرهنگي سياسي ابراز داشت: متاسفانه دولت همه چيز را در سياست خارجي وبويژه در پرونده هسته اي خلاصه كرده است و در دوسال اخير امتيازات وسيعي داده ايم ولي هيچ اقدامي از سوي غرب در جهت عمل به تعهداتش نديده ايم و اين به نوعي بی اثر بودن سياست خارجي و سرمايه دوساله دولت در این زمینه را نشان مي دهد و در نتيجه اين عمل دولت و توجه خاص به سياست خارجي انفعال در بقيه زمينه هاي اقتصادي و غير اقتصادي در كشور  را در پي داشته كه نه تنها مشكلات اقتصادي ما را حل نكرده و نمي كند بلكه  كه تبعات بدي هم براي ما داشته و خواهد داشت.

 

 

وي گفت: ركود حاكم  بر بازار، بيكاري روزافزون، كاهش نقدينگي، طرح هاي نيمه تمام؛ پروژه مسكن مهر و  سرمايه هاي مردم كه راكد مانده اند همه و همه از تبعات تك بعدي بودن دولت در امر اقتصاد است.

 

كارشناس مسايل سیاسي و اقتصادي خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي در سياست گذاري كلان در زمينه سياست خارجي راهبرد هاي بسياري از جمله اتحاد، هماهنگي و داشتن ارتباط با كشوهاي اسلامي و كشورهاي منطقه تا كشورهاي اروپايي و جهان غرب  دارد.

 

دلبند اظهار داشت: عملكرد دولت در حالي يك سويه است و به ارتباط و تعامل با چند كشورغربي را در نظر دارد كه ابعاد سياست خارجي و محورهاي اساسي توسعه و توجه به منطقه و كشورهاي اسلامي هم در قانون اساسي و كلام امام وهم  بيانات رهبري به صراحت و روشني وجود دارند.

 

وي گفت: دولت دررابطه با كشورهاي جهان اسلام، قاره آفريقا، كشورهاي آمريكاي لاتين وكشورهاي نزديك منطقه ديپلماسي منفعلانه داشته و اين در صورتي است كه اولاً همه ما معتقديم كه غرب و آمريكا قابل اعتماد نيستند، دوماً مشكلات ما مربوط به خارج از كشور نيست و بيشتر داخلي است.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا