نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. خرداد 1394 - 14:01
سوال مهم این است که تکلیف کسانی که در حال تحصیل در این دانشگاه در رشته های غیرمجاز هستند چیست و هزینه های ترمی ۷ میلیون تومان برای مقطع دکتری که دانشگاه آزاد از دانشجویان دریافت می کند چه وضعی پیدا خواهند نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، از سال گذشته وزارت علوم خود را ملزم به ساماندهی دانشگاههای کشور نمود که در این بین ساماندهی رشته محل های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد به طور جدی در دستور کار مسئولان وزارت علوم قرار گرفت و همان گونه که وزیر علوم قول داده بود این بررسی ها در اردیبهشت به اتمام رسید و نتایج آن روز گذشته روی سایت وزارت علوم قرار گرفت.

 

وزارت علوم با انتشار اسامی کد رشته محل های مجاز دانشگاه آزاد (اینجا بخوانید) اقدام شجاعانه ای انجام داد اما در این میان دهها علامت سوال با انتشار این اسامی مشخص شد.

 

دانشگاه آزاد یاسوج در بیش از ۱۶ رشته دانشجوی دکترا و در بیش از ۴۰ کد رشته محل دانشجوی ارشد پذیرفته است اما با کمال تعجب فقط در یک رشته ان هم ادبیات فارسی مجوز جذب دانشجو در مقطع دکترا داشته است.

 

سوال مهم این است که تکلیف کسانی که در حال تحصیل در این دانشگاه در رشته های غیرمجاز هستند چیست؟

هزینه های ترمی ۷ میلیون تومان برای مقطع دکتری که دانشگاه آزاد از دانشجویان دریافت می کند چه وضعی پیدا خواهند نمود.

چندی پیش هم معاون آموزشی دانشگاه آزاد یاسوج خطر حذف رشته های این دانشگاه را هشدار داده بود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: به‌دلیل مصوب نشدن هر لحظه امکان دارد که برخی رشته‌های دکتری این دانشگاه حذف شوند.

 

در زیر تمام رشته مل های دارای مجوز در مقطع ارشد و دکتری دانشگاه های آزاد یاسوج و گچساران آورده شده است.12

منبع: بویرنیوز

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی