نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. خرداد 1394 - 9:10
جهاد كشاورزي،chaharfasl.ir
به همت سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود
توسعه تعاونی‌های «آب‌بران» در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه تعاونی‌های «آب‌بران» در این استان برای بهره‌روی هر چه بهتر از منابع آب خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، جعفر گوهرگانی عصر امروز در نشست حفاظت از منابع آب که یکی از دستور کارهای آن مربوط به توسعه تعاونی‌های «آب‌بران» در این استان بود، اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که اکنون و در هنگامه خشکسالی‌ها بر عهده مسئولان بوده، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از منابع آب است که باید این فرهنگ را ترویج دهیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با همکاری مدیریت آب و خاک و همچنین تعاون روستایی، روستاهای اطراف دشت امامزاده جعفر در این طرح شرکت کردند.

گوهرگانی افزود: به همین منظور تعداد 7 روستا در منطقه اما‌مزاده جعفر را برای تشکیل این تعاونی دعوت کردیم تا تعاونی شرکت آب‌بران را تشکیل دهند.

 

این مسئول گفت: در بقیه نقاط و در جاهایی که ایستگاه پمپاژ آب داریم و یا این ایستگاه‌ها در آستانه افتتاح هستند شرکت‌های تعاونی آب‌بران را تشکیل می‌دهیم تا فعالیت‌های اجرایی در زمینه آب کشاورزی را خودشان انجام دهند.

 

وی افزود: اقدام دیگر این است که از هر یک از شرکت‌های تعاونی آب‌بران نمایندگانی انتخاب می‌شوند و شرکت «آب‌بران» مرکزی را تشکیل می‌دهند تا طرف قرارداد مستقیم با وزارت نیرو برای تخصیص آب شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی