نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. تير 1394 - 9:04
سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام در آیینی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی معرفی و منصوب شد

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، این مراسم که با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع‌ انسانی اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، امام جمعه، فرمانده انتظامی شهرستان و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان چرام برگزار شد.

 

فرماندار چرام در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امروز مراسم معارفه برادر عزیز و مسلمانی است که قرار است مجدانه تلاش کند تا مجددا با هم ادامه راه را داشته باشیم، عنوان داشت: از طرفی تکریم عزیز بزرگوار دیگری با نام آقای مجیدی را داریم که همه مدیران ما با شخصیت، روحیات، خلقیات و زحماتی که این عزیز متقبل شدند، آشنایی دارند.

 

 

وی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات محمدرضا مجیدی رئیس سابق میراث فرهنگی و صنایع گردشگری چرام، خاطرنشان کرد: از روی صداقت و از جنس روستایی و عشایری بیان می‌کنم که جناب مجیدی با روابط عمومی خوب و زبان ارتباطی قوی که داشت، به لحاظ اقتصادی و مالی هم شخصیتی پویا بود و در ارائه کمک به همه برنامه‌های فرهنگی ما از جیب شخصی خود مایه می‌گذاشت.

 

 

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم راهی را که جناب مجیدی ادامه دادند، آقای قائدی به صورت امدادی و با شدت و دقت بیشتری از طریق ارتباطات در سطح استان و کشور ادامه داده و عهده‌دار این سکان باشند.

 

 

فتاح‌پور در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به میراث فرهنگی، ابراز کرد: تمدن و فرهنگ ایران اسلامی با قدمتی 8 هزار ساله تمدن بسیار غنی است.

 

 

وی، افزود: می‌توان به معماری بلادشاپور در کهگیلویه، آسیاب‌های چرام، قله‌های تاریخی، گنج‌های مدفون شده در خاک، ابزارها و تکنیک‌ها، مشک و ملارهای سنتی و پوشاک بانوان ما به عنوان مثال اشاره داشت.

 

 

رئیس شورای اداری چرام، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز زبان فارسی با زیرشاخه‌های متنوعی از اقوام داریم که کم کشوری با چنین قدمتی و عناصری قوی پیدا می‌شود.

 

 

این مسئول با اظهار تاسف از اینکه گاهی لهجه‌های یکدیگر را به تمسخر می‌گیریم، عنوان کرد: خرده‌فرهنگ‌های غنی داریم که فرهنگ ما را پویا می‌کند، بنابراین وظیفه همه ما است که به میراث فرهنگی خودمان کمک کنیم.

 

 

فتاح‌پور با متذکر شدن این مطلب که میراث فرهنگی ما فقط طلا، نقره و فلزات گران‌بهای مدفون شده در زیر خاک نیست، گفت: میراث فرهنگی ما، لهجه‌ای است که ویترین آن در صدا و سیما بوده و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند لری غلیظ صحبت کند.

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، استعمار واقعا استعمار است، افزود: در وادی ورود دنیای صنعتی و سرمایه‌داری به کشورمان که بالغ بر 90 درصد آن با ترفند به دنیای جهان سوم ورود پیدا کرده‌، بهترین صنایع‌دستی و بومی ما در طول این سال‌ها نابود شده است.

 

 

 در این ایین قاسم قائدی به عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام معرفی و از  زحمات محمدرضا مجیدی مدیر پیشین تجلیل شد.

 

منبع: پایگاه خبری چرام

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی