نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. تير 1394 - 19:33
مدیرعامل آبفار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از 1676روستا در استان 206 روستا فاقد تأسیسات آب و آشامیدنی است که از این تعداد فقط 6 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد و مجموعاً 150 نفر هستند و بقیه روستاها زیر 20 خانوار هستند.

به گزارش ‍پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار جهادگران دانشجویی دانشگاه های استان در رابطه با رویکرد اداره آب و فاضلاب روستایی استان در زمینه خدمت رسانی به مناطق محروم اظهار داشت: در دستور کار دولت تدبیر و امید اولویت کاری با مناطق محروم و دورافتاده است.

 

پاسره با تاکید بر اینکه 89 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای تاسیسات آبرسانی هستند، گفت: ازیک هزار و 676 روستا در استان 206 روستا فاقد تأسیسات آب و آشامیدنی است که از این تعداد فقط 6 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد و مجموعاً 150 نفر هستند و بقیه روستاها زیر 20 خانوار هستند.

 

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تعدادی از روستاها آب رسانی شده اند و تعدادی در دست اقدام و به تعدادی روستا هم امکان آب رسانی وجود ندارد در همین راستا رویکرد این اداره حمایت از گروه های جهادی است تا روند آب رسانی و شناسایی موارد محروم جهت خدمت رسانی تسهیل گردد.

 

 

این مسئول در ادامه افزود: هزینه سرانه برای تأمین آب آشامیدنی یک خانوار در این استان 10000000 ریال می باشد که بیشتر از سرانه کشوری است.

 

وی گریزی به وضعیت منابع آب در کشور و کهگیلویه و بویراحمد زد و گفت:علت اصلی عدم وجود تأسیسات آب آشامیدنی در این روستاها نبود منبع تأمین آب اعم از چشمه یا چاه می باشد.

 

 

پاسره در رابطه با روستای مازه کج از توابع بخش سادات محمودی که یکی از روستاهای هدف گروه های جهادی در تابستان امسال است ابراز کرد: تا کنون دوبار در این روستا حضور یافته وبا تاکید بر مشکلات بی آبی این روستا مخصوصاً در ایام تابستان گفت؛ آب و فاضلاب روستایی استان اقداماتی شامل حفر چاه، بهسازی و مرمت شبکه اصلی آب رسانی انجام داده است.

 

 

این مسئول در پایان قول مساعدت ویژه برای اصلاح هر چه سریع تر آبرسانی به روستای مازه کج و دیگر روستاهایی که گروه جهادی در آن مستقر هستند دادند و برای همه دانشجویان و جهادگران دانشگاهی در این ماه مبارک آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داشت.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی