نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. تير 1394 - 11:18
حجت الاسلام علی انصاری بویراحمدی، رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی پس از سال‌ها درد و رنج بیماری بعد از ظهر امروز به هم رزمان شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت پیمان عضو هیئت مدیره و معاون بین الملل مجمع جهانی شیعه شناسی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری بویراحمدی از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی بود که بر اثر عارضه شیمیایی و مشکل ریوی، سال‌ها تحت درمان بود که عصر پنج‌شنبه بر اثر ایست قلبی به همرزمان شهید خود پیوست

.

وی با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده اعزام ایشان را به خارج از کشور آماده کرده بود، اما متأسفانه امروز دچار ایست قلبی شد و عصر پنج‌شنبه پس از انتقال به بیمارستان نیکویی قم، دار فانی را وداع کرد.

 

پیمان به مراسم تشییع این روحانی محقق و جهادگر حوزوی اشاره کرد و بیان داشت: در صورت فراهم شدن مقدمات و کارهای اداری از سوی بنیاد شهید، مراسم تشییع و تدفین عصر یکشنبه برگزار خواهد شد.

 

خاطرنشان می‌شود: حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی تاکنون در مجمع جهانی شیعه‌شناسی با وجود بیماری‌، ۸۰ عنوان کتاب با موضوع امام علی(ع) و مذهب تشیع منتشر کرده که برخی از آنها به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

 

 

زندگینامه

علی انصاری‌ بویراحمدی در روستای "ده شیخ" پاتاوه چشم به جهان گشود و پس از تعلیم دروس کلاسیک وارد حوزه علمیه شد و سال‌ها به تحصیل، تدریس و تألیف پرداخت.

این استاد پرتلاش حوزه در سال 1379 که به نام مبارک امیر مومنان علی علیه السلام مزین شده بود، مجمع جهانی شیعه شناسی را تاسیس کرد.

 

 

وی از همان ابتدای تأسیس، جلسات متعددی با حضور برخی اساتید و بزرگان حوزه و دانشگاه تحت عنوان «نیازشناسی تشیع» تشکیل داد که این جلسات به شناسایی اولویت‌های اساسی جهان تشیع انجامید و در نهایت، این اولویت‌ها در 20 محور به عنوان شرح وظایف اولیه تدوین گردید

.

 

انصاری‌ بویراحمدی همچنین 80 عنوان کتاب با موضوعیت امام علی(ع) و مذهب تشیع تالیف کرد که برخی از آن‌ها به چند زبان ترجمه شده است

.

 

از جمله آثار وی می‌توان به "فرهنگ و اقتصاد بحرین"، "پیشینه دین در بحرین"، "جغرافیای طبیعی، انسانی و سیاسی بحرین"، "بایسته ها در مقام بیان خطبه غدیر (3)"، "بایسته‌ها در مقام بیان خطبه غدیر (4)"، "بایسته‌ها در مقام بیان خطبه غدیر (5)"، "بیان متن کامل خطبه پيامبر اسلام محمد مصطفی(ص) در غديرخم"، "اثبات شهرت و تواتر حدیث غدیر"، "دلایل عقلی ضرورت وجود امام" و "ادله‌ ضرورت وجود امام" اشاره کرد.

منبع: قلم دنا

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی