نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. تير 1394 - 13:10
زمین خواری,chaharfasl.ir
برای مقابله با زمین‌خواری شخصی و دولتی
نامه سرگشاده بسیج به استاندار کهگیلویه و بویراحمد
بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج در نامه‌ای سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن قدردانی از تلاش او برای مبارزه با زمین‌خواری، خواهان برخورد قاطع با زمین خواران دولتی و شخصی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج در نامه‌ای سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن قدردانی از تلاش او برای مبارزه با زمین‌خواری، خواهان برخورد قاطع با زمین خواران دولتی و شخصی شد.

به گزارش این پایگاه خبری تحلیلی، بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج با صدور نامه سرگشاده‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی استان اظهار نگرانی کرد.

 

در این نامه از استاندار خواسته شد که قاطعانه به این مسأله ورود پیدا کند و با زمین خواران و مخربین دولتی و شخصی محیط زیست و منابع طبیعی برخورد شود.

 

متن این نامه به شرح زیر می باشد:

استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد، جناب دکتر خادمی؛

سلام علیکم

ولی جای اندوه نیست،ما آنچه را که روی زمین است زینتی برای آن قرار داده ایم تا بدین وسیله مردم را بیازماییم که کدام یک از آنان کردارش نیکوتر است.(سوره کهف، آیه ۷)

 

مشکلات و تهدیدهای زیست محیطی و خطرهایی که امروزه گریبان  گیر طبیعت گردیده، نه تنها یک استان بلکه جهان را درگیر خود کرده و به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

 

کشور ما و بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد که لقب پایتخت بودن، طبیعت را به یدک می کشد از این قاعده مستثنا نبوده و نیست، از طرفی حرکت جامعه و استان به سمت زندگی شهر نشینی فشرده و حومه سازی  مداوم پیرامون پایتخت طبیعت ، درکنار اقدامات جاهلانه و نابخردانه جمعی که طبیعت را ابزاری در جهت رسیدن به اهداف مادی و سودجویانه خود می دانند، آسیبی جدی است که در بخش هایی از استان ما ازجمله در سراسر شهرستان بویراحمد خصوصا شهریاسوج و حومه،شهرستان دنا به خصوص شهرسی سخت، شهرستان های باشت و چرام وبقیه شهرستانها و شهرهاوبخش ها،خصوصا قسمت های خوش آب و هوا و حواشی رودخانه های استان و خصوصا رودخانه بشار، به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

 

و روزانه شاهد هستیم عده ای سودجو و گاها قلدرماب و قانون گریز و ذی نفوذ ، به بهانه های مختلف و دور زدن قانون و تغییر کاربری ها و … به جان طبیعت و قلع وقمع درختان و تسطیح اراضی منابع طبیعی و محیط زیست افتاده اند و متاسفانه اقدام بعضی از تعاونی های ادارات ، خصوصا ادارات مرتبط و یا غیرمرتبط  نیز در این خصوص مزید برعلت شده و زمینه را برای تعرض دیگران نیز فراهم ساخته است که نگرانی ها را دوچندان کرده است.

 

خوشبختانه مدتی است شاهد حرکتها و دلنگرانی های جمع محدودی از مسئولین قبلی و حال، ناشی از حمله بی رحمانه و تاخت و تازهای وحشیانه به دامان این مادر مهربان، بوده و هستیم ،ولی اقدامات عملی و بازدارنده ؛بسیار کم بوده است و یا اگر بوده در مقابل موج مافیایی مخالفت ها، به نوعی کوتاه آمده اند .

 

لذا ضمن تشکر و حمایت از صحبت های اخیرجنابعالی در خصوص لزوم جلوگیری جدی از زمین خواری در استان و خصوصا آنجا که فرمودید ؛ «برخورد با زمین خواری یک پروژه نیست بلکه یک فرایند دائمی و همیشگی است»، از جنابعالی که خود پرورش یافته دامان همین طبیعتید؛ انتظار داریم تا با توجه به تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص حمایت از طبیعت و محیط زیست ، با اقدامات دلسوزانه و جدی ، برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و برخورد قاطع با زمین خواری و تخریب محیط زیست به هر شکل چه شخصی و چه دولتی و…در سراسر استان خصوصا شهرهای یاسوج  و حومه و سی سخت و حفظ حریم رودخانه ها و جاده ها و…. موجبات رضایت خداوند و آحاد مردم را فراهم آورید .

 

رجا واثق داریم که اگر در این اقدام جهادی و انقلابی مجموعه دولت در استان و سایر دستگاه های قضایی و امنیتی و انتظامی ، بیش از پیش همکار و همیار و هم دل و همزبان باشند ، مافیاهای زمین خواری و طبیعت سوزی کاری از پیش نخواهند برد.

 

ما به نوبه خود و نمایندگی از جامعه دانشگاهی که در دل خود اساتید برجسته، عالم و همچنین دانشجویانی پیگیرومشتاق پرورش داده است،آمادگی خود را در جهت کمک و مشورت برای رفع این بحران و معضل را اعلام می نماییم.

ومن الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی