نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. تير 1394 - 13:55
در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر دهدشت از اختلافات موجود میان اعضای این شورا پرده برداشته شد و این درحالی است که دود این اختلافات به چشم شهروندان می رود.

به گزارش پایگا خبری تحلیلی چهارفصل، جلسه علنی شورای اسلامی شهر دهدشت روز پنجشنبه با حضور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده برگزار شد.

 

در این جلسه که با هدف درخواست مساعدت از نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات در حوزه مدیریت شهری دهدشت برگزار شد از اختلافات اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت پرده برداشته شد و حاشیه بر متن غلبه کرد.

 

دودستگی میان اعضای شورای شهر دهدشت از موارد قابل توجه در این جلسه بود و بیان جملاتی مانند فراکسیون اقلیت و اکثریت توسط رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت و برخی دیگر از اعضای این شورا از جمله مواردی بود که به وضوح این دودستگی را نشان می داد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت در ابتدا با اشاره به مشکلات مالی فراوان در حوزه مدیریت شهری، گفت: مشکلات نقدینگی مانع از هرگونه رشد و توسعه در شهر است.

حمیدرضا داورپناه افزود: شهرداری دهدشت به علت مشکلات مالی فراوان حدود سه ماه حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده است.

 

وی با بیان اینکه دستیابی به ابزار لازم برای رسیدن به توسعه در شهر دهدشت سخت است، یادآور شد: با وجود مشکلات مالی فروان در طی این دو سال چهره شهر دهدشت دگرگون شده که ناشی از زحمات عوامل شهرداری در این مدت است.

 

داورپناه با تأکید بر اینکه شورای شهر باید فارغ از مسائل سیاسی کار خود را انجام دهد، اظهار داشت: ورود شورا به چنین مسائلی آفت بزرگی است که تنها مردم از این موضوع زیان می بینند.

 

وی بر لزوم همدلی و تعامل اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت به منظور خدمات رسانی مطلوب به مردم این شهر تأکید کرد.

 

دخالت مسائل شخصی و فردی در شورای شهر دهدشت

همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت به نمایندگی از فراکسیون اقلیت، گفت: در شورای اسلامی شهر دهدشت مسائل سیاسی دخیل نیست بلکه مسائل شخصی و فردی دخالت دارد.

 

علی محمد موسوی امجد با بیان اینکه اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و سوگند یاد کرده اند در مقابل وظایف قانونی و شرعی خود هیچگونه تخطی نکنند، افزود: مسائل طایفه ای و سیاسی در کار اقلیت شورا وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر هیچ اتفاق خاصی در حوزه توسعه و مدیریت شهری دهدشت صورت نگرفت و هیچ کار خاصی در حوزه خدمات رسانی به مردم انجام نشد و مردم دهدشت از خدمات شورا کاملا ناامید هستند.

 

هیچ کار شاخصی در حوزه مدیریت شهری دهدشت صورت نگرفته است

موسوی امجد با تأکید بر اینکه در دو سالی که از عمر این شورا سپری می شود هیچ کار شاخصی در حوزه مدیریت شهری صورت نگرفت، علت این امر را عدم نظارت شورا بر شهرداری دانست و بیان داشت: در شهرداری دهدشت مدیریت شورایی که برگرفته از آموزه های دین اسلام است وجود ندارد.

 

وی به اختلافات موجود میان اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت که این شورا را به دو گروه اقلیت و اکثریت تقسیم کرده است اشاره داشت و بیان کرد: دلیل این اختلاف این است که مدیریت شهر شورایی نیست و به نظرات اقلیت شورا هیچ توجهی نمی شود.

 

این عضو شورای اسلامی شهر دهدشت با بیان اینکه بسیاری از مسائل مدیریت شهری دهدشت در پرده ابهام است، تصریح کرد: در صورتیکه این مسائل با مشورت همه اعضای شورا انجام شوند مردم امیدوار شده و خدمات رسانی به نحو مطلوب صورت می گیرد.

موسوی امجد اظهار داشت: در شورای اسلامی دهدشت هیچ گونه حقی برای اقلیت شورا قائل نبوده به گونه ای که انگار این اعضای اقلیت نماینده مردم نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه شورا می تواند ماهیانه ۵۰ ساعت جلسه برگزار کند، اضافه کرد: این در حالیست که این جلسات به ندرت در شورا برگزار می شوند.

 

عدم نظارت مطلوب شورا بر شهرداری در دو سال اخیر

این عضو شورای اسلامی شهر دهدشت همچنین به بلاتکلیفی کمیسیون های شورا اشاره و عنوان کرد: کمیسیون به شکل عملی در شورا وجود ندارد.

 

موسوی امجد با اشاره به سفرهای کاری شهردار دهدشت به خارج از استان، بیان کرد: چنین سفرهایی تنها با همراهی دوستان خاص شهردار در شورا صورت می گیرد در حالیکه همه اعضای شورا نسبت به حل مشکلات مدیریت شهری دغدغه دارند و می توانند وی را در این سفرها همراهی کنند.

وی تأکید کرد: در دو سال اخیر هیچگونه نظارتی توسط شورا بر شهرداری دهدشت صورت نگرفته است.

 

درآمد شهرداری جوابگوی حقوق کارکنان نیست

همچنین شهردار دهدشت با بیان اینکه درآمد شهرداری دهدشت حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: این درحالی است که این نهاد باید ماهیانه حدود ۳۵۰ میلیون تومان حقوق پرداخت کند و این درآمد اندک به هیچ عنوان جوابگوی پرداخت حقوق کارکنان این نهاد نیست.

 

جواد تخشا ناکارآمد بودن اکثر نیروهای موجود در شهرداری و بدهکاری این نهاد به دستگاه های مختلف را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

وی ساماندهی پارک میدان مرکزی شهر دهدشت، اجرای آسفالت، جدول گذاری و خاک ریزی با اعتبار حدود دو میلیارد تومان و ساماندهی ترافیک شهری با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان را از مهمترین عملکردهای شهرداری دهدشت در دو سال اخیر نام برد.

 

شوراها باید جوابگوی وعده های داده شده به مردم باشند

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه هدف همه مسئولان این نظام خدمتگذاری است،گفت: در صورتی که بر اساس مبانی و معیارهای دینی حرکت کنیم هیچ اختلافی بوجود نمی آید.

 

حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری با اشاره به اینکه همه خدمتگذاران این نظام انتصابی یا انتخابی هستند، افزود: مسئولان انتصاب شده جوابگوی عامه مردم نبوده و تنها جوابگوی کسی هستند که آنها را منصوب کرده، اما افرادی که انتخابی هستند باید جوابگوی همه مردم باشند.

وی تأکید کرد: شوراها نمایندگان و منتخبان مردم هستند بنابراین باید جوابگوی وعده های داده شده به مردم باشند.

 

مسائل سیاسی در خدمتگذاری به مردم دخالت داده نشود

بزرگواری اظهار داشت: جوابگو بودن به معنای ایجاد بهشت برین برای مردم نیست بلکه باید در خصوص مسائل مربوط به شهروندان صداقت داشته و عملکردهای خود را گزارش دهند و در جایی که نتوانسته اند کاری انجام داده و شعارهای خود را عملی کنند علت آن را برای مردم شرح دهند.

 

وی تصریح کرد: در همه مسائل باید واقعیت ها برای مردم بیان شود.

 

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بر عدم دخالت مسائل سیاسی در خدمت رسانی به شهروندان و دوری از سیاسی کاری در امور شورا تأکید کرد.

 

بزرگواری اضافه کرد: ارتباط و وحدت نماینده و شوراهای اسلامی شهرها باعث امیدواری مردم می شود بنابراین این ارتباط باید تقویت شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی