نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. مرداد 1394 - 11:47
منبع اصلی من کتاب های درسی بوده و در کنارآنها از کتابهای کمک درسی نیز استفاده می کردم اما تلاش، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت کانون نیز بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مهین بناوند داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی توانست در کنکور سراسری رتبه 8 رشته تجربی و رتبه 59 زبان انگلیسی منطقه سه را کسب کند،  در یک گفت و گوی اختصاصی، دلایل موفقیت وی را در این آزمون به شرح زیر است، بخوانید:

 

سوال: نظر شما درباره آزمون سراسری امسال چیست؟

 

جواب: کنکور امسال در همه دروس مشکل بود و تغییر سبک سوالات دروس اختصاصی به ضرر داوطلبان منطقه سه تمام می شود زیرا  ازیک سو زمانبر هستند و از سوی دیگر نحوه سوالات به شیوه سوالات المپیادی است.

 

سوال: در کدام دروس بیشترین و کمترین درصد را داشتید؟

 

جواب: بیشترین مربوط به درس زمین شناسی با 90 درصد و کمترین مربوط به درس زیست شناسی با 40 درصد بوده است.

 

سوال:شما در کنکور بیشتر از چه منابع درسی استفاده می کردید؟

جواب: منبع اصلی من کتاب های درسی بوده و در کنارآنها از کتابهای کمک درسی نیز استفاده می کردم اما تلاش، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت کانون نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

 

سوال: شیوه مطالعه شما برای موفقیت در کنکور چگونه بوده است؟

 

جواب: در طول روز 11 تا 12 ساعت مطالعه مستمر داشتم یعنی از ساعت هشت صبح تا یک بعداز ظهر به مطالعه می پرداختم و هر دو ساعت یکبار استراحت می کردم. عصر ها نیز از ساعت دو عصر تا 20 شب مطالعه ادامه داشت و پس از صرف شام و استراحت از ساعت 20 و 45 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه این روند را طی می کردم.

 

سوال: چه رشته ای را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید؟

جواب: پزشکی دانشگاه شیراز

 

سوال: شما بیشتر به کدام درس علاقه بیشتر و به کدام درس علاقه کمتری داشتید؟

جواب: درس فیزیک را دوست دارم و علاقه کمتری به درس زبان انگلیسی دارم.

 

سوال:حمایت خانواده چه تاثیری در موفقیت شما داشت؟

جواب: اعضای خانواده شرایط ساکتی را در خانه برایم فراهم کرده بودند تا بتوانم به راحتی مطالعه کنم.

 

سوال: چه عواملی می تواند در کسب موفقیت و عدم موفقیت تاثیرگذار باشد؟

 

جواب: توکل برخدا، تلاش و پشتکار عامل موفقیت است و تنبلی و وارد کردن استرس از سوی خانواده به دانش آموز پشت کنکوری مانع موفقیت خواهد شد.

 

سوال: به نظر شما سطح سواد معلمان تا چه اندازه در موفقیت یا عدم موفقیت یک داوطلب پشت کنکوری موثر است؟

 

جواب: هرچند معلمان استان های بزرگ کشور از نظر امکانات و سطح دانش ممکن است از موقعیت بالاتری قرار داشته باشند اما در کنکور در حرف اول را تلاش داوطلب می زند.

 

سوال:تغذیه سالم چه تاثیری بر روند یادگیری یک داوطلب پشت کنکوری دارد؟

جواب: به طور قطع تغذیه سالم تاثیر بسزایی دارد و من بیشتر از غذاهایی که در منزل تهیه می شد استفاه می کردم و غذاهای آماده(فست فودی) مصرف نمی کردم.

 

 

سوال: آیا از دانش آموزانی که در سالهای گذشته از سد کنکور گذشتند و هم اینک در دانشگاه های معتبر کشور مشغول به تحصیل هستند مشاوره گرفتید؟

جواب: بله. از مهناز حسینی رتبه 4 تجربی سال 92 منطقه سه که هم اینک در رشته پزشکی دانشگاه شیراز مشغول  به تحصیل است و پروین ملک زاده رتبه یک ریاضی 92 منطقه سه که هم اینک در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می کند مشاوره گرفتم.

 

سوال: شما قبلا نیز در کنکور سراسری شرکت کرده بودید؟

جواب: بله .در سال 92 در آزمون سراسری موفق به کسب رتبه 59 ریاضی منطقه سه شدم و پس از انتخاب رشته چهارماه در رشته دبیری ریاضی در دانشگاه نصیبه تهران مشغول به تحصیل شدم اما به دلیل عدم علاقه به این رشته انصراف دادم و خود را برای آزمونی دیگر آماده کردم.

 

 

سوال: تا چه اندازه به  نماز و عبادت در طول دوران مطالعه اهمیت می دادید؟

جواب: برای انجام عبادات 15 تا 20 دقیقه وقت اختصاص می دادم چرا که پس از مطالعه، راز و نیاز با خدا به من آرامش می داد و انرژی می گرفتم.

 

سوال: از نحوه برگزاری کنکور سراسری امسال راضی بودید؟

جواب: خیر. انشاءالله مسئولان مربوطه در سالهای آینده نسبت به برگزاری هرچه مطلوبتر این آزمون تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

 

 

سوال: چه مشکلاتی در برگزاری کنکور حوزه امتحانی شما وجود داشت؟

جواب: 1.  آزمون امسال در یکی از پرترددترین نقاط شهر یاسوج (خیابان جمهوری) برگزار شد که موجب به هم خوردن تمرکز داوطلبان می شد.2. شکسته بودن شیشه های سالن برگزاری وانعکاس صدا به داخل از دیگر مشکلات بود. 3.صدای زنگ گوشی مراقبین جلسه  و گفت و گوی ناظران و مراقبان با صدای بلند نیز تمرکز داوطلبان را به هم می زد.

 

سوال: اولین چیزی که در پاسخ به این کلمات به ذهن شما می رسد را بیان کنید. 1.توکل برخدا - 2. پدر و مادر-3. کنکور- 4.درس ریاضی- 5.برنامه ریزی- 6.تست-7. اوقات فراغت- 8.موفقیت - 9. پزشکی

جواب: 1. همه چیز  2.عامل موفقیت  3.رقابت  4.انتگرال 5 . راه موفقیت 5.راه موفقیت 6.ارزیابی 7. تلویزیون 8.شروعی دوباره 9. سخت

 

صحبت پایانی شما:

جواب: از تمام کسانی که مرا در رسیدن به این موفقیت یاری کردند تشکر می کنم.

 

این پایگاه خبری تحلیلی نیز برای این دانش آموز موفق هم استانی آرزوی موفقیت روز افزون را از خداوند منان خواستار است.

 

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی