نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1394 - 9:01
براساس اظهار نظر رسمی مهندس نیک نیک افبال معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات عیدفطر امسال یک میلیون نفر در شهرستان بویراحمد و دنا اسکان داده شده اند ! ( سایت استانداری ) و این درصورتی است که ملاک تخمین تعداد ورود خودرو به یاسوج یا دنا ونتیجه گرفتن آماری، حتما استدلال درستی نیست و البته بماند که حتی برای ثبت دقیق تعداد خودروها به این شهرها هم ملاک علمی وجود ندارد و همه چیز براساس تخمین می گذرد ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، تعطیلات عید فطر فرصتی شد تا بسیاری از مردم کشورمان از شهر و دیار خود به "یاسوج " و " سی سخت " مرکز دو شهرستان بویراحمد و دنا مسافرتی کوتاه مدت داشته باشند .

 

 

حضور پرشور و با نشاط مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند شعف آور و بسیار پربرکت خواهد بود اما با حاشیه های آماری همواره روبرو بوده و تا مادامی که آمار ها براساس واقعیت موجود نباشد ادامه خواهد داشت .

 

 

چندی پیش در رابطه با شبهه دار بودن آمار سازمان گردشگری استان از ورود مهمان نوروزی به استان نقدی در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر شد . امید داشتیم عزیزان مسئول دقت بیشتری در دادن آمار گردشگران داشته باشند اما گویا روند سابق همچنان ادامه دارد .

 

براساس اظهار نظر رسمی مهندس نیک نیک افبال معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات عیدفطر امسال یک میلیون نفر در شهرستان بویراحمد و دنا اسکان داده شده اند ! ( سایت استانداری )

 

 

جمعیت یک میلیون نفر اسکان داده شده برای شهر شهرستان بویراحمد و دنا با کل جمعیتی نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت آمار بسیار عالی است اما آیا می شود این آمار را تایید کرد یا خیر ؟ شیوه های رسمی و علمی برای تایید این آمار چیست ؟ چرا مسئولان گردشگری و استانداری استان تاکنون شیوه علمی خود را در این خصوص در رسانه ها تشریح و تبیین نکرده اند ؟

 

 

یک میلیون نفر اسکان در دو شهرستان بویراحمد و دنا آنهم برای دو روز به دلیل زیر شبهه دار است و لازم مسئولان استان بخصوص معاونت عمرانی استاندار که گوینده این خبر است پاسخگو باشند :

1- اگر برای ورود یک میلیون مسافر به کهگیلویه و بویراحمد بخواهیم با توجه به مسیرهای ارتباطی به یاسوج ودنا وسیله ارتباطی مطلوبی معرفی کنیم قطعا خودرو است . اگر برای هر خودور 4نفر سرنشین درنظر بگیریم باید برای ورود یک میلیون نفر گردشگر به یاسوج و دنا در مدت دو روز و اسکان آنها 250هزارخودور به این دو شهرستان ورود کرده و چون بگفته معاون عمرانی استاندار اسکان داده شده اند بنابراین باید در این دو روز 250هزار ماشین در این دو شهرستان تردد و شب پارک کرده باشند ! آیا این دو شهرستان گنجایش ورود و اسکان این تعداد خودرو را دارند ؟

 

 

اگر حتی نیمی از این تعداد در شب اول و نیمی دیگر در شب دوم تعطیلات اسکان داده شده باشند یا اگر تعطیلات را با توجه به دو روز آخر هفته ماقبل تعطیلات عید فطر چهار روز در نظر بگیریم در هر شب باید 62هزار و 500ماشین در شهر یاسوج و دنا پارک شده باشند ! البته معمولا کسانی که برای تفریح می آیند حتما یک تا دو روز اتراق می کنند که خودبخود تعداد حضور مردم و ماشین های آنها در هر شب افزوده می شود .

 

2- اسکان یک میلیون نفر در چهار روز در بویراحمد و دنا با تولید حجم عظیمی نان و فعالیت شبانه روزی نانوایی ها باید همراه باشد . تصور کنید هر فرد به طور معمول در شبانه روز فقط 2نان میل کند بنابراین باید برای این تعداد 2میلیون نان پخت شده باشد که این عدد حتما بسیار بزرگ و تولید آن فعالیت شبانه روزی تعداد زیادی نانوایی را می طلبد . لازم است مسئولان استان میزان پخت نان تولید شده در این ایام را به اطلاع مردم برسانند . !

 

 

3-  اسکان یک میلیون نفر در طول چهار روز در این دوشهرستان نیاز به فضای بسیار بزرگی دارد که البته ممکن است گفته شود مردم در پارکها و فضای سبز با استقرار در چادرهای خود می خوابیدند اما سئوال اینجاست مگر پارکهای یاسو ج و سی سخت با آبشارها و سایر جاهای دارای امنیت این دو شهرستان چقدر جا دارد که هر شب به طور متوسط 250هزار نفر را جا دهد ؟ توجه داشته باشید شهر یاسوج با این همه قدمت شهری و ساخت و ساز چیزی نزدیک به 120هزار نفرجمعیت و شهرستان دنا با همه بخش ها و مناطقش نزدیک به 53هزار نفر جمعیت دارد . مگر اینکه استدلال کنیم مسافران در همه خیابانها و کوههای اطراف هم خوابیده بودند و جای سوزن انداختن نبود !

 

4- ملاک تخمین تعداد ورود خودرو به یاسوج یا دنا و سپس نتیجه گرفتن آماری اینگونه حتما استدلال درستی نیست و البته بماند که حتی برای ثبت دقیق تعداد خودروها به این شهرها هم ملاک علمی وجود ندارد و همه چیز براساس تخمین می گذرد ؟ حتی اگر تعدادی خودروهای وارد شده هم ملاک باشد آیا همه خودروهای وارد شده توقف کرده اند ؟ اسکان داده شده اند ؟ اصولا این تعداد خودرو اگر در طول چهار روز وارد دو شهر یاسوج و دنا شوند تقریبا حرکت و پارک کردن آنها قفل کامل خواهد شد .

 

 

بنابرآنچه گفته شد و گفته نشد بنطر می رسد اسکان جمعیت یک میلیون نفر در شهرستانهای دنا و بویراحمد در تعطیلات عید فطر اگر نگوییم گزافه گویی است حتما شبهه دار  است .

 

امید است مسئولان استان با تشریح شیوه های علمی آمار گیری خود ما را از این شبهه برهانند .

منبع:عصردنا

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی