نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1394 - 9:20
دکل نفتی,chaharfasi.ir
کرسنت، دکل گمشده و ردپایی از یک مدیر
ضلع سوم جنجال دکل 87 میلیون دلاری در وزارت نفت
ارتباط طباطبایی با کرسنت و حضور یکی از شاهدان قرارداد به قرار امضا در وزارت نفت، تبدیل به پازل مبهمی شده است که مشخص نیست چه سرانجامی پیش روی آن است. مدیر نفتی نیز در این ابهام، از همه تلاش خود برای وارونه جلوه دادن حقیقت و معرفی عمر کامل السواده – دستیار طباطبایی- به عنوان کسی که ۸۷ میلیون دلار را به جیب زده است، استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، با وجود بایکوت عجیب گم شدن ۸۷ میلیون دلار از منابع بیت المال توسط مدیران نفت طی دو سال گذشته، خبرهای جالبی از حضور یکی از مدیران فعلی وزارت نفت در این پرونده درز کرده است.

 

یکی از مدیران ارشد فعلی وزارت نفت که پیش از تغییر دولت همکاری هایی را با رضا مصطفوی طباطبایی و محمد مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی داشته است، پس از تغییر دولت به سمتی مهم و استراتژیک در وزارت نفت منصوب شد. این مدیر نفتی که در ماجرای خرید دکل فورچونا از شرکت دین ترکیه نقش آفرینی کرده و امضای وی در کنار امضای طباطبایی و محمد مهاجرانی دیده می‌شود، رابطه نزدیکی با قمارباز کرسنتی داشته و مشخص نیست حضور وی در این سمت به چه دلیل است. 

شنیده شده است وی در جریان بررسی این پرونده، کارشکنی کرده و با ارائه اطلاعات ناقص و جهت دار به نهادهای بازرسی نفتی و فرا نفتی، سعی در سفیدخوانی نقش خود و رضا مصطفوی طباطبایی در این پرونده داشته و دارد. یک سایت خبری هم چندی پیش گزارشی ارائه داد که بر اساس آن، وکیل طباطبایی با مراجعت به ایران، در حال فروش اموال وی و انتقال پول به فرانسه است.

بر اساس مدارک موجود، طباطبایی یکی از سرحلقه‌های اصلی پرونده کرسنت است که همکاری نزدیکی با (م. ت) نماینده کرسنت در ایران داشته است. یک خبرگزاری هم ماه گذشته در خبری از فعالیت مجدد این دلال نفتی در امارات پرده برداشت.

ارتباط طباطبایی با کرسنت و حضور یکی از شاهدان قرارداد به قرار امضا در وزارت نفت، تبدیل به پازل مبهمی شده است که مشخص نیست چه سرانجامی پیش روی آن است. مدیر نفتی نیز در این ابهام، از همه تلاش خود برای وارونه جلوه دادن حقیقت و معرفی عمر کامل السواده – دستیار طباطبایی- به عنوان کسی که ۸۷ میلیون دلار را به جیب زده است، استفاده می‌کند. بر اساس مدارک موجود، از این مبلغ ۷۶ میلیون دلار شخصاً به حساب وی واریز شده و مابقی پول به سایر حساب‌ها که یکی از آنها متعلق به عمر کامل السواده است.

بر اساس این گزارش، در سفر اخیر زنگنه به چین، وقتی وزیر نفت خواستار ارائه اطلاعاتی از نحوه انتقال ۸۷ میلیون دلار به شرکت دین شد، مدیران شرکت bassuuood چین اعلام می‌کنند این مبلغ به حساب شرکت دین واریز شده که متعلق به طباطبایی و دوستان وی است. طباطبایی ادعا کرده این پول به حساب وی واریز نشده است که تأیید مسئولان چینی همه چیز را روشن می‌کند. رضا سراج رئیس سازمان بازرسی هفته گذشته از تکمیل این پرونده در دادسرا خبر داد اما نکته ابهام آمیز در این پرونده، حضور یکی از ذی نفعان این پرونده در وزارت نفت است که سعی در ایجاد انحراف در تحقیقات دارد.

طباطبایی که این روزها به همراه فرزند شاپور بختیار در فرانسه کازینوی بزرگی را اداره می‌کند، گویا به راحتی در حال گذر ایام است و با بیش از ۷۶ میلیون دلار از منابع بیت المال در امنیت کامل قضایی به سر می‌برد. 

در این میان، سکوت دوساله وزارت نفت برای بررسی و پیگیری جدی‌تر این موضوع در محاکم قضایی قابل تأمل به نظر می‌رسد و شرکت تأسیسات دریایی نیز در این باره منفعل عمل کرده است. اتاق فکر تشکیل شده در این موضوع، سعی در ارائه آدرس غلط و فرافکنی درباره فساد دارد در شرایطی که یکی از سرنخ‌های اصلی این فساد، به مدیریت یکی از واحدهای وزارت نفت منصوب شده است.

به طور قطع، وزیر نفت بدون اطلاع از چنین موردی وی را برای سمتی مهم انتخاب کرده که امید است با بررسی دقیق این پرونده از منابعی دیگر، به سه ضلعی کرسنت، قمار باز کرسنتی و دکل نفتی ۸۷ میلیون دلاری پایان دهد.

منبع:عصر نفت

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی