نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. شهريور 1394 - 14:04
اهالي منطقه تل زالي یاسوج با توجه به تصادفات اخير در اين منطقه و كورس بستن جوانان در خيابان بلوار عدل و شور كاذب اين افراد و با در نظر گرفتن مسكوني بودن اين منطقه تا اتفاق غير قابل جبراني نيفتاده است نامه ای را به استاندار برای پیگیری این موضوع نوشتند.

به گزارش پايگاه تحليلي خبري چهارفصل، اهالي منطقه تل زالي  نامه اي مشتمل بر امضای اهالي و معتمدين منطقه خطاب به سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد براي رفع مشكل تردد عابران پیاده در بلوار عدل و جلوگيري از ويراژ خودرو ها توسط جوانان كم تجربه نوشتند كه  خلاصه  اين نامه بدين شرح مي باشد.

بسمه تعالي

استاندار محترم كهگيلويه و بويراحمد  سلام عليكم

احتراما به استحضار مي رساند كه  عبور و مرور از خيابان 60 متري عدل تل زالي  براي مردم مشكل شده است. با توجه به تصادفات فراوان در چند هفته اخير در اين بلوار و وجود منطقه مسكوني ، همچنين وجود مسجد و حسينيه جهت انجام فرائض ديني مردم منطقه و بار ترافيكي اين بلوار باید چاره انديشيده شود. لذا تعدادي از معتمدين و اهالي اين منطقه از جنابعالي و شوراي محترم ترافيك و شهرداري محترم ،راهنمايي و رانندگي  در خواست اقداماتي براي حل اين مشكل داريم .از جمله اقداماتي كه مي تواند در اين بلوار انجام بگيرد نصب سرعت گير و پل هوايي جهت تسهيل در عبور و مرور مردم تا قبل از اينكه اتفاق ناگواري براي فرزندان و اهالي اين منطقه نيفتاده است را دارند.

باتشكر جمعي از اهاي منطقه تل زالی

 

 پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس نیز در ماه های اخیر با انتشار خبری با عنوان وقتی پایه برق در بلوار عدل یاسوج سرعت گیر خودروها می شود) به بررسی وضعیت نابهنجار بلوار عدل پرداخت.

 

مسدود شدن پیاده روها و پارک کردن نامنظم خودروها در خیابان از سوی بنگاه داران خودرو در بلوار عدل یاسوج در کنار سرعت بالای خودروهای عبوری در این بلوار معظلی است که تاکنون تدبیری برای رفع آن از سوی مسئولان مربوطه اندیشیده نشده است.

 

بلوار عدل به عنوان بلواری با ایده های شهرسازی مدرن و یکی از اصلی ترین بلوار های اصلی شهر،علی رغم ظرفیت های بالای این بلوار مشکلاتی دارد که به بررسی آن می پردازیم.

شهر سازی چنین مرکز استان با این ویژگی ها باید در اولویت مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد چرا که باید باعث جذب گردشگران به این نقطه از ایران باشیم و در این میان میدان ها و بلوارهای وروی و اصلی شهر نیز باید از ظرفیت و ویژگی های بالایی برخوردار باشد .

 

بلوار عدل به عنوان بلواری با ایده های شهرسازی مدرن و یکی از اصلی ترین بلوار های اصلی شهر،علی رغم ظرفیت های بالای این بلوار مشکلاتی دارد که به بررسی آن می پردازیم.

 

بلوار عدل در هزار متری ورودی شهر یاسوج و حدفاصل ابتدای شهر یاسوج تا کمربندی جنوب شهر و اتصال دهنده شمال و جنوب شهر یاسوج به پل سوم رودخانه بشار است.این بلوار که ساخت آن به سال های اخیر بر می گردد؛ دارای فضای بصری بالقوه در شهر سازی مدرن بوده که ابتدا و انتهای شهر یاسوج را با متصل شدن به کمربندی بیرون شهر یاسوج به هم دیگر ملحق می کند.

 

همچنین این بلوار محل برگزاری اکثر برنامه های اصلی استان ، از جمله  مکان برگزاری رژه حماسی ، نماز عید فطر ، نماز ظهر عاشورا ، وجود اماکن مسکونی  ، مدارس ، مساجد ، ایستگاه اتوبوس  دانشگاه ، مراکز فروش اقلام  اساسی  مردم ، و بنگاه های خریر و فروش خودرو می باشد.

 

مشکلات این بلوار را می توان شامل ،نبود تقاطع های غیر هم سطح ،نبود علایم راهنمایی و رانندگی و نداشتن موانع سرعت گیر در آن دانست که در بیشتر مواقع شبانه روز به یک پیست مسابقه سرعت برای ماشین های شخصی مبدل می شود و مخل آسایش مردم  این منطقه شده اند و در این میان وجود بنگاه های خرید و فروش خودرو بیشترین مشکلات را به وجود آورده اند.

این در حالی است که شهردار یاسوج تیر ماه سال گذشته گفته بود: پایان تیرماه ضرب‌الاجل شهرداری برای جمع‌آوری صنوف آلاینده بلوار امام خمینی یاسوج  حدفاصل فلکه عدل تا میدان استانداری است.

 

 شهرداریاسوج نشست شورای سلامت استان گفت: در خصوص جابجایی صنوف آلاینده بلوار امام تذکرات لازم را داده‌ایم و خود آن‌ها هم علی‌رغم اعتراضاتی که داشتند به این مهم پی برده‌اند که باید این مکان را ترک کنند.

 

محمدعلی جاوید افزود: به همه صنوف آلاینده این تذکر را داده‌ایم و خودشان هم می‌دانند که این تذکر آخر خواهد بود که تا پایان تیرماه باید حدفاصل فلکه استانداری تا میدان عدل را ترک کنند تا پس از این تاریخ شاهد حضور صنوف آلاینده در بلوار امام شهر یاسوج نباشیم.

 

تخته گاز خودروها در بلوار عدل یاسوج / سرعت 140 کیلومتری به جای سرعت 60 کیلومتری

 

عضو شوراي شهر ياسوج اظهار كرد: بلوار عدل ترافيك زيادي دارد و به دليل عريض بودن ،سرعت خودروها در اين بلوار بالا مي باشد وبايد در كارگروهاي تخصصي شورامطرح شود.

 

علی اكبري تبار افزود: نصب سرعت گير با شوراي ترافيك  است  و در رابطه به پل هوايي با سرمايه گذار صحبت شده است وبلوار عدل ،پل ابوذر و بنسنجان برای نصب سرعت گير و پل هوايي در اولويت مي باشند.

 

نصب سرعت گير در شهر ياسوج با اعتراضات زيادي روبرو بوده است

 

 رييس شوراي ترافيك استان گفت در شوراي ترافيك اين موضوع مطرح نشده است .نصب سرعت گير ضوابط خاصي دارد و در حدود يك سال گذشته بنا به حذف سرعت گيرها جديددر شورا ترافيك استان  مي باشد. بلوار عدل هم مشكل خاصي ندارد و تابلوي حداكثر سرعت نصب شده كفايت مي كند.

 

پژمان نيك اقبال با بیان اینکه نصب سرعت گير در شهر ياسوج با اعتراضات زيادي روبرو بوده است، افزود:  نصب سرعت گیر در شهر ياسوج  بايد در شوراي ترافيك استان مطرح و پيگيري شود.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/200

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا