نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. شهريور 1394 - 10:17
امربه معروف,chaharfasl.ir
در نشست تبیین قانون حمایت از امر به معروف :
قانون 24 ماده ای حمایت از آمرین به معروف وناهیان از منکر مصوب شد/
18 اداره و سازمان عضو ثابت این ستاد هستند که امام جمعه ها رییس ستاد، استانداران جانشینان و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب استانی و شهرستانی نیز دبیر این شورا در ستاد امربه معروف و نهی از منکر می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سرهنگ شهامت علیزاده مسئول طلایه داران ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در 24 ماده درسال 1393 تصویب و در اردیبهشت 1394 به تصویب شورای نگهبان رسید.

 

وی گفت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر در همه استان ها تشکیل شده و فعالیت خود را شروع کرده است.

علیزاده افزود:  18 اداره و سازمان عضو ثابت این ستاد هستند که امام جمعه ها رییس ستاد، استانداران جانشینان و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب استانی و شهرستانی نیز دبیر این شورا در ستاد امربه معروف و نهی از منکر می باشند.

 

مسئول طلایه داران ستاد امربه معروف ونهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: این ستاد علاوه بر 18 عضو دائمی 4 معاونت اجرایی دارد که عبارت اند از معاونت تشکل های مردمی که نهادها و سازمان های غیراداری را شامل می شود و باید گروه طلایه داران یا گروه های تذکر لسانی را در این زمینه ها تشکیل دهیم.

 

وی افزود: دومین گروه طلایه داران، ادارات و کارخانجات هستند که دکتر محمدی معاون سیاسی و امنیتی استناندار مسئول این بخش از ستاد می باشد.

 

علیزاده در ادامه گفت: سومین معاونت این ستاد، معاونت قضایی و نیروهای مسلح است که که دادستان استان نیز مسئول این بخش و مدیرکل صدا و سیمای استان نیز چهارمین معاونت در این ستاد می باشد.

 

وی ابرزا داشت: در سه حوزه اول گروههای طلایه داران سازماندهی می شوند هر چند امربه معروف وظیفه همگانی است اما برای داشتن انسجام و دادن آموزش های لازم به اعضا، این سازماندهی انجام می پذیرد.

 

مسئول طلایه داران ستاد امربه معروف ونهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: حمات از آمرین به معروف و ناهیان از منکر رسالت اصلی این قانون است و طبق ضوابط همه شرایط  ایثارگری و جانبازی و... برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز وجود خواهد داشت.

 

وی در پایان گفت: ابتدا اطلاع رسانی و تبلیغ لازم در این زمینه باید انجام گیرد زیرا از مهم ترین عامل توسعه فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در سطح کشور تبلیغ و درست نشان دادن این قانون به همگان است و مرحله دوم جذب افراد طبق شرایط خاص و براساس ثبت نام در گروه های طلایه داران می باشد.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا