نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1394 - 17:37
حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان اخیرًا برای شناخته شدن در فضای استان حرکت معنادار تبلیغاتی را با تبعیت از استاد فتنه انگیزشان در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع کرده اند که جای بسی تامل دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، آذرماه 93 خبر مجوز گرفتن حزب ندای ایرانیان در دولت یازدهم توسط وزارت کشور اعلام شد که در این بین فعالیت رسمی شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در کشور شروع شد.

 

گفتنی است بعد از رای گیری به عمل آمده توسط اعضای این حزب در تهران یکی از جوانان سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه وبویراحمد به عنوان عضوعلی البدل شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان انتخاب شد.

 

سید جمال الدین ارجمند

 

به گفته یک سایت محلی استان درانتخابات  این حزب تازه تاسیس در استان کهگیلویه وبویراحمد، سید جمال الدین ارجمند با سابقه عضویت شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب شاخه استان کهکیلویه و بویراحمد، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، رئیس ستاد جوانان و دانشجویان دکتر معین در سال ۸۴، ریس ستاد جوانان و دانشجویان یکی از سران فتنه در سال ۸۸، عضو هیات موسس کمپین ۸۸، عضو هیات موسس ستاد ملی جوانان اصلاح طلبان، رئیس ستاد جوانان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و ریس ستاد جوانان  روحانی در سال92  به عنوان رئیس شعبه این حزب در استان انتخاب شد.

 

این درحالی است که دیگر افراد  انتخاب شده این حزب  دراستان  از سیاسیون اصلاح طلب دانشگاهی هستند که به عنوان اعضای دیگر این حزب معرفی شدند.

 

اعضای این حزب برای اینکه در مدت زمان کم تا رسیدن به انتخابات  جای خود را در بین مسوولان ومردم باز کنند مدتی است دیدار با شخصیت های مختلف کهگیلویه و بویراحمد را در پیش گرفته اند.

 

این حزب  دیداری را با آیت الله  سید شرف الدین ملک حسینی،نماینده ولی فقیه در استان داشتند که بخشی از متن این دیدار به نقل از کبناخبر شرح زیراست:

 

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار گفت: از اینکه گروهی برای فعالیت ثمربخش دور هم جمع شده و برای اعتلای آرمانهای نظام گام بردارید، خرسندیم زیرا معتقدیم کسالت ‌و خمودگی نسبت به آنچه در جامعه رخ می‌دهد، امری زشت و ناپسند است.

 

آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: مرحوم حضرت آقا با اصل تحزب مخالف بود و از دیدگاه بنده برای این مخالفت دو دلیل داشتند. دلیل اول شکل گیری حزب جمهوری اسلامی بود که به صورت عینی برای رسیدن به قدرت اقتصادی و سیاسی و تخریب شخصیت های دیگر و انحصارگرایی قدم برداشت و ذلت به دنبال آورد و حضرت آقا به این دلیل با اصل تشکیل حزب مخالف بودند.

 

 

 

وی ادامه داد: جالب اینجاست همان ها که انحصار طلب بودند ژست آزادی خواهی گرفتند و یادشان رفت که زمانی بدترین انحصارطلب ها بودند و سیاه ترین حالت ها را داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه  اضافه کرد: دومین عامل مخالفت حضرت آقا با تحزب این بود که ایشان فرمودند حزبی که تشکیل می شود برای چیست؟ برای این است که شعاری را به جامعه منتقل کنند؟ برای این کار چه لزومی به تشکیل حزب دارند؟ غیر از این است که می خواهند بر اساس یک آیین نامه و اساسنامه برای رسیدن به قدرت فعالیت کنند؟ که همانا رسیدن به قدرت و تلاش برای آن مقدس نیست. بنابراین اگر به قدرت رسیدند کشمکش با افراد و احزاب دیگر خواهند داشت و اگر مسلط شوند هم دیگران و مخالفین را سرکوب و تحقیر و تخریب کرده، که این از جمله دلایل حضرت آقا جهت مخالفت با تحزب بود.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: حضرت آقا معتقد بودند در نظام دینی یک حزب باید وجود داشته باشد و آن حزب الله است که تفسیر آن هم در روایات آمده است و هرکس شیعه امیرامومنین است حزب الله نیز هست.

 

 

وی خاطرنشان کرد: حزب الله متعلق به یک نفر یا گروه خاص نیست و نگرش ها و نظرات پذیرفتنی است و هیچ چیز در انحصار هیچ کس نیست بلکه منطبق با حریت انسان، فطرت انسانی، ظلم ستیزی و شایسته سالاری است.

 

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: از دیدگاه حضرت آقا حرب الله هیچ چیز کم نداشت که بخواهیم چیزی بر آن بیفزاییم و پرچمی به نمایندگی از دیدگاه جدید بنا کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازیگری های گذشته تاکنون منطقه ما را به گند کشیده است و دلیل بسیاری از عقب ماندگی ها، رفتارها و نگرش های غلط سیاسی بوده که هنوز هم داریم از آنها می سوزیم.

 

 

گفتنی است این حزب درادامه دیدار خود را با یکی از افراد با سابفه فتنه انگیزی درسال 88 برقرار کرد که در این دیدار توفیقی اصلاح طلب  گفت: مجموعه حزب ندا در استان افراد شناخته شده ای هستند که سالها با همدیگر کار کردیم و تفاوتی با هم نداریم. همفکرانی هستیم که در قالب تشکل های مختلف برای هدف مشترک منسجم شده و حرکت می کنیم و اختلاف مبنایی وجود ندارد.

 

 

.

 

این در حالی است که رئیس شعبه حزب ندای ایران در دیدار با این فرد حاشیه دار بیان داشت: با اعتقاد راسخ اعلام می داریم احترام به بزرگان و پیش کسوتان جریان اصلاح طلبی برای ما جوانان یک اصل بوده و هست و در جهت شروع فعالیت این حزب در استان فرصتی مهیا شده است که با جمعی از دوستان خدمت شما رسیده و ضمن رخصت فعالیت در این آوردگاه جدید، در راستای نیل به اهداف والای اصلاح طلبی گام بر داریم.

وی ادامه داد: ما همگی شاگردان سابق شما هستیم و در محضر حضرت عالی و سایر دوستانتان درس گرفتیم  و آماده ایم درسمان را پس دهیم.

 

 نکته قابل توجه در این صحبت ها درس پس دادن  رئیس شعبه حزب تازه تاسیس استان به پیشگسوتی که در جریان فتنه 88 در استان کهگیلویه وبویراحمد نقش بسزایی را در فتنه انگیزی ایفا کرد جای بسی تامل دارد.

 

اعضای این حزب برای اینکه مسیر تبلیغاتی و رسانه ای خودشان را ادامه دهند با درس گرفتن از استاد حاشیه دار خود دیداری را با دیگر مسوولین مختلف استان از جمله استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پیش گرفتند.

 

خادمی،استاندار اعتدالی استان  در دیدار با حزب تازه تاسیس ندای ایران گفت: اگر کسی در حزبی قرار گرفت حرف‌های که بر زبان جاری می‌شود، باید حرف‌ها و رویکردهای آن حزب باشد

 

حزب ندای ایران

 

وی در ادامه با بیان اینکه حزب‌ها باید رفاه و توسعه مردم و کشور را در حوزه‌های مختلف مدنظر داشته باشند، اظهار داشت: چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که در رقابت حزب‌ها باهم نه تنها ملت از آن متضرر نشوند بلکه باید صاحب سود و منفعت شوند

.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای تحقق و سرعت بخشیدن به برنامه‌های دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد مدیران همسوی دولت در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شده است ولی این توقع که باید تمامی مدیران تغییر یابند و این تغییر در تمام سطوح دستگاه‌های اجرایی اعمال شود کاری غیرممکن است.

 

حزب ندای ایران

 

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان کشور با بیان اینکه آمادگی ارائه برنامه ها و تجارب و خلاقیت های فکری جوانان را داریم اظهار داشت: با تکیه به اصول اصیل اصلاح طلبی و اعتقاد راسخ این مجموعه به این اهداف، معتقدیم که جز منش و راهبرد اصلاحات راهی برای پیشرفت و توسعه و آبادنی کشور وجود ندارد!

 

خادمی

 

ارجمند عنوان کرد: در سال جاری انتخابات تاثیرگذار مجلس را پیش‌رو داریم و که خود از حساس‌ترین انتخابات مجلس محسوب می‌شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرایط منطقه و کشور بسیار حساس است انتخابات آتی مجلس نیز حساسیت دوچندانی دارد و توقعی که از مجموعه دولت می‌رود این است که رعایت انصاف را در برگزاری انتخابات مدنظر داشته باشند.

 

لازم به ذکر است بیان چنین حرف هایی مبنی بر اینکه دولت رعایت انصاف رادر انتخابات داشته باشد توسط این حزب تازه تاسیس و بعضا  حرف های دیگر سران اصلاح طلب در استان در همایشی در یاسوج که دولت مجلس دولتی درست کند ذهن ها را به سمتی می برود که جریان اصلاح طلب با احزاب مرتبط  تمامی تلاش خود را بر آن داشته که دولتی که خود را منادی اعتدال و حضور طیف های سیاسی مختلف  معرفی کرده با سهم خواهی های خاص یک جریان سیاسی از هم پاشیده، به دولت اصلاح طلب معرفی کنند.

 

این در حالی است که دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و فراجناحی به دور از حمایت از جریان های سیاسی مختلف  در رسانه ها و مکان های مختلف مطرح می کند بیان چنین حرف های توسط این حزب تازه تاسیس و دیگر سران اصلاح طلب در استان می تواند زمینه ساز تاکتیک جدیداین جریان برای  جمع آوری آرا خاص انتخاباتی از بدنه دولت باشد که نیاز است مسولان نظارتی و سیاسی متولی برگزاری انتخابات در استان نسبت به  اظهار نظر های نادرست مطرح شده موضوع گیری کرده و سالم بودن انتخابات را با دور بودن از وابستگی به احزاب مطرح کنند.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی