نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. شهريور 1394 - 13:15
فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای انتقال ارزش‌های دینی و ملی و رشادت‌ها و از خودگذشتگی فرزندان این خاک است که از جان خود برای دفاع از تمامیت ارضی کشور گذشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، داریوش مثنوی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های پیش رو با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس سپاه ناحیه شهرستان بویراحمد برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی متنوعی از جمله دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، پیاده‌روی خانوادگی و رژه 31 شهریورماه برگزار می‌شود.

 

مثنوی در ادامه غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری جلسات شعر و خاطره‌گویی، فضاسازی ادارات و برگزاری نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس در شهرستان عنوان کرد و گفت: بازسازی عملیات مرصاد از دیگر برنامه‌هایی هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

 

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد در تشریح عملیات مرصاد اذعان کرد: مرصاد به معنای کمینگاه و نام عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام علیه منافقان کوردل بود که در سوم مرداد 1367 منافقین با همکاری و هماهنگی ارتش عراق عملیاتی به نام فروغ جاویدان انجام دادند و پس از عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در محور قصر شیرین به سرپل ذهاب بدون درگیری تا اسلام‌آباد پیش‌روی کردند.

 

مثنوی ادامه داد: منافقان پس از گذر از اسلام‌آباد به طرف کرمانشاه ادامه حرکت دادند و در شرق تنگه چهار زبر معروف به تنگه مرصاد رزمندگان اسلام راه را بر آنان مسدود ساخته و درگیری آغاز شد که بر این اساس عملیات مرصاد در پنجم مردادماه 67 به وقوع پیوست.

 

وی تصریح کرد: عملیات مرصاد را می‌توان نمادی جاوید و به یادماندنی از وحدت و یکپارچگی تمامی اقشار مردم و نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب و آرمان‌های بلند دینی و ملی از یک طرف و نفرت و انزجار از خیانتکاران و کسانی که نقش ستون پنجم دشمن را در هشت سال دفاع مقدس برعهده گرفته بودند، نام نهاد.

 

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به دلاورمردان رشید اسلام عنوان کرد و بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای انتقال ارزش‌های دینی و ملی و رشادت‌ها و از خودگذشتگی فرزندان این خاک است که از جان خود برای دفاع از تمامیت ارضی کشور گذشتند.

 

مثنوی ادامه داد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با کم‌ترین امکانات در برابر دشمن متجاوز با تمامی وجود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده و دشمن را از خاک وطن بیرون راندند.

 

وی دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ پر افتخار ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای قدردانی از خانواده‌های شهدا است که انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی به این موضوع توجه داشته باشند و در هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برگزار کنند.

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا