نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. شهريور 1394 - 20:35
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد بوم گردی را یکی دیگر از روشهای ساماندهی مسافران عنوان کرد و افزود: وام های 100 میلیون تومانی به متقاضیان تغییر کاربری خانه های قدیمی به خانه های سنتی با امکانات مدرن در مناطق گردشگری از سوی این اداره کل پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در نشست کارگروه گردشگری استان در شهرستان دنا افزود: شهرستانهای بویر احمد و دنا در سراسر استان در زمینه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار اند.

 

وی بیان کرد: تا کنون60 درصد از پروژه های عمرانی میراث فرهنگی در کوهگل سی سخت پیشرفت داشته  و در آینده ای نزدیک بخشی از این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری می رسند.

 

باقری با ابراز خوشحالی از شکل گیری خانه مسافر در شهر سی سخت خواهان ساماندهی خانه مسافرها از حالت سنتی به روشهای جدید جهت اسکان مسافران شد.

 

وی بوم گردی را یکی دیگر از روشهای ساماندهی مسافران با استفاده از ساماندهی خانه های قدیمی و در شهرستان عنوان کرد و افزود:میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری حاضر به پرداخت وام های 100 میلیون تومانی به متقاضیان تغییر کاربری خانه های قدیمی به خانه های سنتی با امکانات مدرن در مناطق گردشگری است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان بهسازی ،تکمیل اردوگاهها و برق رسانی به کوهگل را از برنامه های این سازمان در سال 94 عنوان کرد و افزود:دو سرمایه گذار بخش خصوصی آماده ساخت تله کابین در شهر سی سخت هستند که در حال رایزنی با این افراد هستیم.

 

باقری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانگردی از اقدام نیروی انتظامی و علوم پزشکی استان در کمک به گردشگر اسپانیایی که دچار بیماری اپاندیس شده بود تقدیر کرد .

 

وی تصریح کرد :با ایجاد شرایط مساعد برای گردشگران در سالیان گذشته شاهد رشد 100 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان هستیم.

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی