نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. شهريور 1394 - 11:49
يكي از نهادهايي كه در سلامت نظام، استحكام نظام و انجام وظايف خود به خوبي عمل كرده و موفق بوده شوراي نگهبان است و اگر شوراي نگهبان از نظام، انتخابات و مردم سالاري به خوبي محافظت نكند شايد سرانجامي بهتر از مشروطيت پيدا نكنيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ در روزهاي اخير حرف و حديث هاي زيادي از طرف طيف و جريان خاصي نسبت به عدم اعتنا به قانون اساسي و زير سوال بردن يكي از نهادهاي مهم، موثر و ضروري نظارتي در كشور كه به اهميت وجود آن در قانون اساسي هم تاكيد شه است حمله هايي در جهت تخريب اين نهاد صورت گرفته است.

 

اين روزها در گوشه و كنار كشور حرف از انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي آغاز شده و همزمان با اين حركت، اقدامات زيادي در جهت كم رنگ كردن نقش شوراي نگهبان وحتي در جهت تخريب اين شورا ايجاد شده است و اين در حالي است كه شورای نگهبان در قانون اساسی از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش‌ از اجرا، به تأیید این شورا می‌رسد تا مغایر قانون شرع و قانون اساسی نباشد. تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطهٔ وظایف این شورا جای دارد.

 

این شورا از دوازده عضو تشکیل شده‌است که شش عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم رهبر عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند. دبیر شورای نگهبان بالاترین مقام رسمی این شورا است و در حال حاضر احمد جنتی دبیر کنونی آن است.

 

در همين زمينه گفت وگويي خبرنگار اين پايگاه خبري تحليلي با شکر اله امامی فعال سیاسی استان کهگیلویه وبویراحمد درباره علت اين تخريب و تضعيف و ايجاد رخنه هاي ضد قانوني در كشور انجام داده كه مشروح آن به شرح زير مي باشد.

 

اين فعال سياسي فرهنگي كهگيلويه وبويراحمدي اظهار داشت:در  نظام جمهوري اسلامي ايران انتخابات، به عنوان يكي از ملاك هاي  مردم سالاري ديني انجام مي شود و ايران يكي از نظام هاي مردم سالار به معناي واقعي كلمه هست كه در دنيا وجود دارد و در مقايسه اي با ديگر كشورها سهم و قدرت مردم در اداره مملكت خود را به خوبي مي بينيم.

 

وي خاطرنشان كرد: در بحث انتخابات در همه جاي دنيا و همه كشورها با توجه به رسالت و هدفي كه از اول مشخص كرده اند يك فصل خطابي وجود دارد و اين فصل الخطاب قانون اساسي، مجمع هاي مختلف، برخي مقامات كشوري و ناظر بر امور اجرايي كشور ويا نمايندگان مردم و ملت آن  كشور هستند و برهمين اساس در نظام ما هم نهاد تاييد صلاحيت و نهاد نظارتي با عنوان شوراي نگهبان وجود دارد كه عالمان برجسته و حقوقدانان با علم حقوقي بالا و در طراز جمهوري اسلامي در اين شورا حضور دارند.

 

اين فعال سياسي بيان كرد: امروزه دشمنان جمهوري اسلامي و برخي از فريب خوردگان داخلي كه معاند محسوب مي شوند با اقداماتي به دنبال تضعيف اين نهاد نظارتي هستند.

 

وي در ادامه تأكيد كرد: اين افراد خاطي تضعيف و تخريب نهادهاي مرتبط با رهبري و حتي نهاد رهبري جمهوري اسلامي ايران را در برنامه هاي استراتژ‍يك خود قرار داده تا ساختار شكني خود را كم كم به منصه ظهور برسانند.

 

امامي افزود: اين توطئه در سال 88 وجود داشت و منجر به فتنه اي شد كه خساراتي را بر نطام تحميل كرد رو امروزه هم نداها و زمزمه هايي در مبحث انتخابات و نظارت شوراي نگهبان ايجاد كرده اند تا به اهداف غيرقانوني و پليد خود دست يابند و مي خواهند نظارت شوراي نگهبان كه در قانون اساسي نظارتي استصوابي  است و نظارت خارج اين موضوع اصلا قابل پذيرش نيست را تغيير دهند.

 

وي خاطرنشان كرد: به خاطر رسالت شوراي نگهبان و نظارت استصوابي اي كه دارد مقام معظم رهبري شوراي نگهبان را چشم بيناي نظام مي دانند.

 

امامي گفت: يكي از نهادهايي كه در سلامت نظام، استحكام نظام و انجام وظايف خود به خوبي عمل كرده و موفق بوده  شوراي نگهبان است و اگر شوراي نگهبان از نظام، انتخابات و مردم سالاري به خوبي محافظت نكند شايد سرانجامي بهتر از مشروطيت پيدا نكنيم.

 

وي در پايان ابراز داشت: شوراي نگهبان ضرورت امروز و فرداي نظام جمهوري اسلامي ايران است و شوراي نگهبان بايد امروز مقتدرانه و مستقلانه  در انتخابات آتي تصمصم گيري كند و و اجازه نفوذ خطوط التقاطي و انحراقي در حاكميت نفوذ و ظهور پيدا كنند.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا