نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. شهريور 1394 - 14:28
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سوال خبرنگار پانا (وابسته به وزارت آموزش و پرورش) درمورد اقدامات اصلاح طلبان برای رفع حصر و اینکه تا کی باید زیر بار نظارت استصوابی شورای نگهبان باشیم پاسخ داد: تاکی زیر بار نظارت استصوابی بودنمان مشخص نیست و باید گفت ما و دوستانمان در مجلس سوم با این نظارت مخالف بودیم و بناداشتیم این موضوع در مجلس مطرح شود و با آن مخالفت کنیم تابه تصویب نرسد اما...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان ابراز کرد: امروز حساسیت زیادی نسبت به ایران در کانون توجهات جهان وجود دارد که یکی از دلایل این حساسیت، حضور انقلاب اسلامی در متن تحولات جهان با جدیت تمام است که این حضور تبعات بسیاری داشته است و به همین دلیل هم نمی توان تحرکات غرب را برای درگیر نگه داشتن مسلمان در منطقه نادیده گرفت.

 

وی گفت: غرب با ایجاد رژیم صهیونیستی این درگیری را تداوم بخشیده که انقلاب اسلامی خط بطلانی بر آن کشید و این حرکت هم دردسر بزرگی هم برای غرب و هم برای خودمان داشته است و دردسر این حرکت ضد صهیونیستی برای ما این است که غرب مرتباً برای ما مشکل ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام خامنه ای در رابطه با مذاکرات و توافق صورت گرفته بین ایران و شش کشور دیگرابراز کرد: در رابطه با این توافق حرف های زیادی وجود دارد و یک مورد مختصر آن، این است که تمام دنیا ما رابه عنوان یک طرف مذاکره به رسمیت شناختند و همواره مورد احترام بودیم.

 

وی در ادامه گفت: قبلا هم گفته ام چنان چه مذاکره کنندگان چارچوب اصلی را محترم بدارند و باهوش باشند و مذاکره براساس قواعد سیاسی صحیح پیش برود نتیجه ای خوب برای ما خواهد داشت.

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام به مهم بودن مساله انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات برای ما اهمیت زیادی در این دوره دارد و مجلس در آینده باید بیشتر با دولت همکاری داشته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید کارشکنی کنند.

 

وی گفت: نمایندگان باید به خواست عموم مردم توجه کنند، با ملت هم نفس باشند و برآورنده خواست ملتی باشند که از آنها رای میگیرند نه اینکه  به نام مردم رأی بیاورند اما هم نفس و همدل با اقیلیت محکوم کشور باشند که برای آبروی جامعه و مردم دلشان نسوزد و مصلحت کشور را در نظر نگیرند.

 

حجت الاسلام خامنه ای  بیان کرد: انتخابات خبرگان وانتخابات مجلس شورای اسلامی هر دو برای ما مهم هستند وشورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان برا هر دو مجلس برنامه دارد.

 

وی افزود: بدنه اصلاح طلبان را در چارچوب احزاب و غیر احزاب سازماندهی می کنیم که نتیجه خوبی از این وحدت و سازماندهی در انتخابات بدست بیاوریم.

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در رابطه با رد صلاحیت هایی که توسط شورای نگهبان صورت می گیرد گفت: رد صلاحیت ها در گذشته بودهو ما در عین فرهنگ سازی که انجام می دهیم، برای رد صلاحیت نامزدهای مورد نظرمان بدل هایی داریم که در صورت نیاز جایگزین افراد رد صلاحیت شده کنیم.

 

وی اظهار کرد: در میان رد صلاحبت ها از طرف مقابل ما، بعضاً مدیریت هایی صورت می گیرد که به ضرر اصلاح طلبان است مثلا قبول صلاحیت دو اصلاح طلب در یک حوزه برای ایجاد رقابت بین آنها و  ما به عنوان اصلاح طلب دنبال افراد با صلاحیت هستیم و کار نداریم با تابلو چه حزبی باشند دقیقا مثل انتخابات گذشته که به آقای روحانی رأی تعیین کننده ای دادیم.

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام  در پاسخ به سوال  خبرنگار پانا (وابسته به وزارت آموزش و پرورش) درمورد اقدامات اصلاح طلبان برای رفع حصر و اینکه تا کی باید زیر بار نظارت استصوابی شورای نگهبان باشیم پاسخ داد: تاکی زیر بار نظارت استصوابی بودنمان مشخص نیست و باید گفت ما و دوستانمان در مجلس سوم با این نظارت مخالف بودیم و بناداشتیم این موضوع در مجلس مطرح شود و با آن مخالفت کنیم  تابه تصویب نرسد و ولی خبردار شدیم مسئولین وقت، مجلس را دور زدند واین موضوع را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب  کردند و نظارت استصوابی را حتمی کردند .

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما از اول با این گونه نظارت مخالف بوده و هنوزم با آن مخالف هستیم و این تفسیر خاصی از  قانون اساسی است که اعضای شورای نگهبان می گویند ما  نمی توانیم نظارت ساده داشته باشیم و باید در تایید صلاحیت ها دخالت کنیم.

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه ابراز کرد:مساله نظارت استصوابی توسط آورندگان آن هم فرصتی را بوجود نیاورده است که در چند میز گرد رسمی توسط اهل علم و فن بنشینند و بر سر این مورد مباحثه کنند.

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در رابطه بااقدام تایید صلاحیت توسط ممیزین استانی شورای نگهبان گفت: وقتی کسانی را  که رأی اکثریت دارند را رد صلاحیت میکنیم به اکثریت توجهی نمی شود، ممیزین استانی در شورای نگهبان با معیار های خاص خود رد صلاحیت میکنند و این قابول قبول نیست.

 

وی بیان کرد: اعتراض به انتخابات در همه جای دنیا مرسوم است و مسئولین کشور ما در مورد انتخابات برخی از کشور ها اظهار نظر میکنند که در برخ یکشور ها تقلب گسترده صورت می گیرد وما می گوییم اگر در دیگر جاها تقلب می وپشد در ایران هم تقلب می شود و این قابلانکار نیست.

 

وی گفت: مساله حصر از یاد ما نمی رود و مردم هم در جریان هستند اما چون برخوردهای تندی شده و عده ی زیادی زندانی شدند کسی حرفی نمیزند و تا کنون هم شاید هزاران ساعت از حصر هم در رسانه ها و هم در صداسیما و مساجد و.. بحث شده اما همه یک طرفه بوده است.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی