نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. شهريور 1394 - 11:50
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ايجاد شادي و نشاط بين مردم، معرفي و ارائه آئينها و نواهاي اقوام مختلف ايران، نشان دادن آداب و رسوم اين اقوام از اهداف اجراي جشنواره تابستانه ياسوج بوده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، محمودباقري مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگارچهارفصل  اظهار داشت: اختتاميه اولين جشنواره تابستانه ياسوج با حضور اقوام مختلف ايراني در ياسوج  پايان يافت.

 

وي گفت: اين جشنواره با حضور شش استان كشور در يك ماه گذشته با اجراي برنامه هاي بومي- محلي قوم هاي خود در جشنواره در جاهاي مختلف ياسوج همراه بود.

 

باقري افزود: اين جشنواره با هدف ايجاد همدلي و همزباني در سال دولت ملت، همدلي و همزباني براي ايجاد نشاط ، سرگرمي و نشاندن لبخند بر لبان همه مردم اين ديار و به خصوص گردشگراني كه استان ما را به عنوان مقصد گردشگري خود در تابستان امسال انتخاب كرده اند برگزار شد.

 

وي در ادامه افزود: علاوه بر ايجاد شادي و نشاط بين مردم، معرفي و ارائه آئينها و نواهاي اقوام مختلف ايران، نشان دادن آداب و رسوم اين اقوام از ديگر اهداف اجراي چنين برنامه اي بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصريح كرد: در جشنواره تابستانه ياسوج باعنوان"لبخندي براي درويشان" ادارات، نهاد ها، سازمان هاي مختلف دولتي و غيردولتي حضور فعال و همكاري داشتند.

 

 

باقري خاطر نشان كرد: در اين جشنواره شش استان خوزستان، چهارمحال بختياري، بوشهر، خراسان رضوي، كردستان و كهگيلويه و بويراحمد حضور داشتند كه در شبهاي چهارشنبه و پنج شنبه نمايي از آئين ها و نواهاي ديار و قوم خود را به نمايش گذاشتند.

 

وي گفت:  در تمام مدت اجراي اين برنامه رونق بخشيدن به بازار ياسوج بسيار مدنظر بوده است تا جايي كه در اين جشنواره مردم اين ديار و گردشگران حاضر در ياسوج به ميزان خريدي كه از بازار داشتند، كارت و فيش امتياز براي حضور در قرغه كشي بزرگ جشنواره تابستانه ياسوج را دريافت كردند.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی