نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. مهر 1394 - 21:28
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در ادبیات دیپلماسی هر حرکتی از معنای خاصی برخوردار است گفت: دست دادن با شیطان بزرگ دیپلماسی انقلابی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در واکنش به دست دادن ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اوباما گفت: در ادبیات دیپلماسی هر حرکتی از جمله دست دادن و ظریف‌ترین رفتارها از معنای خاصی برخوردار است و آقای ظریف به عنوان یک دیپلمات برجسته به این ادبیات واقف و آشنا هستند، اما جالب توجه است در شرایطی که وزارت خارجه معنای این رفتارها را به خوبی می‌داند بسیار تعجب آور است که ما شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه در گذشته نیز شاهد این وقایع بودیم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این وقایع خیلی اتفاقی نیست و در سال گذشته شاهد مطرح شدن تماس تلفنی اتفاقی اوباما با روحانی بودیم و امسال دیدار اتفاقی ظریف و با اوباما صورت گرفت.

 

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  آمریکا تجسم شیطان بزرگ است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مردم ما از واقعه کشتار حجاج در منا متاثر هستند درحالی که آمریکا یکی از حامیان جدی آل سعود است که بیش از 130 میلیارد دلار به کشورهایی مانند عربستان، قطر و کشورهایی که در حال جنگ با یمن هستند کمک تسلیحاتی کرده است، بنابراین دست دادن با حامیان جدی آل سعود از چه معنایی می‌تواند برخوردار باشد.

 

 

شاکری با بیان اینکه ما باید نگاه غضب‌آلودی در خور شیطان بزرگ به آمریکا داشته باشیم، تصریح کرد: بهتر بود ظریف مسیر خود را تغییر می‌داد که این معنای خود را در روابط بین‌الملل نشان می‌داد و از سیلی برای استکبار بالاتر بود.

 

 

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: صداقت در گفتار ا اهمیت بالایی برخوردار است و ما نباید با شیوه‌های نامانوس در جهت توجیه کردن رفتارهای خود باشیم مذاکره کنندگان باید غیرت، شجاعت،‌ تدین و اعتماد را در رفتار خود داشته باشند و دست دادن به شیطان بزرگ نه تنها دیپلماسی انقلابی نیست بلکه دیپلماسی ذلت است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی