نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. مهر 1394 - 8:44
دوسوم جلسات شورای شهر یاسوج غیرقانونی است :
افشاگری های عضو شورای شهر یاسوج
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: حداقل دوسوم جلسات شورای شهر یاسوج غیرقانونی است و مکاتبات قانونی و کار کارشناسی در رابطه با برگزاری جلسات به هیچ‌وجه انجام نشده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، " علی‌ علیپور "  در جمع خبرنگاران با اشاره به کارکرد و اهمیت شوراهای اسلامی در پیشبرد برنامه‌ها و خدمات‌رسانی به شهروندان، اظهار کرد: متأسفانه برخی از اعضای شورای شهر یاسوج به جای پرداختن به وظایف اصلی خود سعی در دامن زدن به اختلافات و مسائل حاشیه‌ای را دارند.

 

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به سخنانی که یکی از اعضای شورای شهر یاسوج علیه وی عنوان کرده بود، بیان کرد: این موضوع نشان دهنده رویه جدیدی است که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج برای شبهه‌افکنی و مسموم کردن فضا در پیش گرفته‌اند.

 

 وی تصریح کرد: این عضو شورای شهر در سخنان خود عنوان کرده بود که اینجانب در اکثر جلسات غایب بوده‌ام و این موضوع به هیچ‌وجه با واقعیت همخوانی ندارد و تکذیب می‌کنم، ضمن اینکه حداقل دوسوم جلسات شورای شهر یاسوج غیرقانونی است و مکاتبات قانونی و کار کارشناسی در رابطه با برگزاری جلسات به هیچ‌وجه انجام نشده است.

 

علیپور با بیان اینکه اگر در جلسه‌ای شرکت نکرده‌ام از مسیر قانونی و مرخصی بوده است، افزود: در تمام جلساتی که قرار بود کاری برای مردم انجام بگیرد و یا کار شهرداری یاسوج معطل نماند، حضور داشتم لذا اگر مستنداتی در خصوص غیبت غیرموجه‌ بنده وجود دارد آنها را ارائه دهد.

 

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: به احتمال زیاد منظور وی از غیبت، عدم حضور در جلسات مخفیانه و شبانه‌ای است که برخی از اعضا تشکیل داده‌اند و من در آنها حضور نداشته‌ام.

 

علیپور در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس قانون اگر یکی از اعضای شورا بدون دلیل غیبت داشته باشد، این موضوع باید به وسیله شورا و هیئت رئیسه به عضو غایب اعلام شود که اگر بنده غیبتی داشته‌ام و آنها اعلام نکرده‌اند خود این موضوع نیز از جمله تخلفات هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج خواهد بود و به 22 تخلف دیگر هیئت رئیسه سابق اضافه می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته تخلفات زیادی از شورای شهر یاسوج سرزده است عنوان کرد: در این زمینه اسناد و مدارک زیادی جمع‌آوری شده که تحویل استانداری دادیم و اگر لازم باشد این تخلفات را برای اطلاع مردم با آنها در میان خواهیم گذاشت.

 

این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: این تخلفات مربوط به دو سال قبل هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج است و 17 ماه صبر کردیم و به آقایان تذکر شفاهی دادیم ولی چون توجهی نشد، مستندات را به مسئولان و استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارائه دادیم.

 

علیپور ادامه داد: استانداری کهگیلویه و بویراحمد و شورای حل اختلاف بر خلاف فشارهای زیادی که به آنها وارد می‌شود به جد در حال پیگیری این پرونده هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: دخالت در عزل و نصب‌های شهرداری و به‌کارگیری بستگان طبق ماده 82 آئین‌نامه داخلی شوراهای اسلامی تخلف محسوب می‌شود که متأسفانه در این زمینه نیز شاهد تخلفات هستیم البته این موضوع را به صورت شفاهی و کتبی به مراجع ذیصلاح اعلام کردیم.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون‌های شورای شهر یاسوج، اظهار کرد: نشست کمیسیون‌های شورای شهر یاسوج از چند جلسه بیشتر نشده است که این خود نشان دهنده ضعف آنهاست و البته این چند کمیسیون هم به صورت غیرقانونی و بدون رعایت تشریفات برگزار شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج استفاده از لفظ حداکثری و حداقلی را در شورای شهر برگرفته از رویکردهایی دانست که خود را حداکثر می‌دانند و به این موضوع در محافل و مصاحبه‌های خود دامن می‌زنند.

 

علیپور تصریح کرد: ما به هیچ‌وجه به موضوع اکثریت و اقلیت، اعتقادی نداریم و همواره بنا را بر تعامل گذاشته بودیم و در انتخاب هیئت رئیسه با رأی حداکثری، هیئت رئیسه جدید را انتخاب کردیم.

عصردنا

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا