نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. مهر 1394 - 15:06
دانشگاه یاسوج که در چند سال اخیر با فراز ونشیب های فروان مدیریتی دست و پنجه نرم کرده و بیشتر از همه سیاسی بازی برخی از احزاب در آن بیشتر از کارهای فرهنگی جلوه داده ،امروز به قول برخی شرمنده غربت شهید گمنام این دانشگاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، قریب پنج سال از آرامیدن شهید گمنام در تپه های دانشگاه یاسوج در ضلع شمالی این مرکز علمی در مرکز کهگیلویه وبویراحمد و نزدیک به مسجد الغدیر این دانشگاه می گذرد،که هنوز این مقبره در بی مهری مسئولان دانشگاه یاسوج نیمه کار رها شده و غربتی دیگر از تنهایی این شهید گمنام، به تصویر کشیده شده است.

 

 
هرزگاهي شميم شهيدان گمنام در استان سراسر شیعه کهگیلویه وبویراحمد می دمد و مکان هاي مختلفي از اين استان، ميزبان اين پيکرهاي بي نام و نشان هستند.

 

کهگیلویه وبویراحمد با نثار1800شهید و بیشترین آزاده و جانباز بر اساس جمعیت از استانهای بوده که در صحنه های اقتدار هشت سال دفاع مقدس همیشه پیش تاز بوده است وامروز عطر شهیدان گمنام ،(فرزندان روح الله )در هر مکان و نقطه ای از این استان می دمد.

 

http://www.ghalamedena.ir
 
امروز یادمان های شهدای گمنام ،نشان از عشقی دیگر به آرمانهای شهداء را می دهد، که همواره با دیدن این یادمانها این سخن گهر بار مقام معظم رهبری در ذهن ها خطور می کند که آمدن شهدای گمنام نیاز جامعه است.

 

دانشگاه یاسوج که در چند سال اخیر با فراز ونشیب های فروان مدیریتی دست و پنجه نرم کرده و بیشتر از همه سیاسی بازی برخی از احزاب در آن بیشتر از کارهای فرهنگی جلوه داده ،امروز به قول برخی شرمنده غربت شهید گمنام این دانشگاه شده است.

 

http://www.ghalamedena.ir

 

حدود پنج سال است که از احداث یادمان شهید گمنام دانشگاه یاسوج می گذرد که نبود یک مدیریت واحد در این دانشگاه ، باعث کندی احداث این یادمان در این دانشگاه شده و حتی آن را به فراموشی سپرده است.

 

مقبره شهید گمنام دانشگاه یاسوج امروز بر اثر بی مهری مسئولان این امر ،نمایی جالب را به خود نمی بیند که شاید سیاسی بازی مسئولان آفتی شده تا این مقبره را نه کسی ببیند و نه کسی از وجود آن در این مرکز علمی اطلاع داشته باشد.

 

امروز بیشتر دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، حتی شاید بعد از چندین ترم درس خواندن در این مرکز علمی از وجود این یادمان بی اطلاع باشند،که یکی از این دلایل، نبود راه مناسب و نداشتن فضای بصری مناسب در این مکان است.

 

http://www.ghalamedena.ir

 

موضوعی که باعث شده به غیر از رسانه ها،دانشجویان و مردم از روند پيشرفت اين پروژه انتقاد داشته باشند وتنها دلیل اصلی این موضوع را سیاسی بازی حاکم بر این مرکز علمی و توجه نکردن مسئولان به مسائل فرهنگی بدانند.

 

http://www.ghalamedena.ir

 

و از طرفی دیگر شایدمساله‌ای که در چند وقت اخیر به طور جدی در دانشگاه های استان و حتی برخی مناطق استان رخ داده است همین بی مهری به ساخت یادمان شهداباشد.

 

باید به مسئولان این مرکز علمی گوشزد کرد، امروز ترویج گفتمان شهداءو ادامه رسالت آنان در جامعه یخصوص در مراکز علمی از نیازهای جامعه است.

 

از طرفی دیگرمسئولان ذیربط این دانشگاه باید نگاهی به یادمان شهدای گمنام در دانشگاههای ایران از جمله دانشگاه امیر کبیر، چمران وصنعتی شریف و دیگر دانشگاهها داشته باشند و بدانندکه نکند خدای نکرده یاد شهداء فراموش شود.

 

یادمان شهدای گمنام

 

مسئولین نگذارند یاد شهدا فراموش شود
اعتقادمان این است که دولت، مسئولان کشور بخش‌های مختلف، قوه قضائیه و نمایندگان مجلس باید در همه برنامه‌های خود، سرلوحه فکرواندیشه وتصور و دستورالعمل اجرا و برنامه‌ریزی خودشان را گرامیداشت این سرمایه‌ها قرار بدهند؛ نگذارند یاد شهدای عزیز ما و خانواده‌های مکرم آنها کمرنگ و فراموش بشود و بیشتر از همه سونامی سیاسی بازی را در دانشگاههای یمان علم کنیم وتوجه ای به مسائل فرهنگی از جمله شهداء نداشته باشیم.

 

باید گفت:شهدای گمنام  با آمدنشان به ما یاد‌آوری می‌کنند، کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، در دل و جان مردم حضور خواهند داشت و ما به خود می‌بالیم که این شهدای سرافراز را در کنار خود داریم و به وجود پربرکت آن‌ها افتخار می‌کنیم.

 

اکنون بعد از قریب پنج سال از این مهمانی، در تمام دهه‌های هفته مانند دهه کرامت و ولایت، دفاع مقدس، نیرو انتظامی و…یکی از برنامه‌های ثابت سازمان‌ها و ادارات عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهداست و مسئولان با افتخار در کنار این قبور با گل و گلاب عکس یادگاری می‌گیرند،ولی آن‌چیزی که در این مدت تغییر نکرده است، بی‌توجهی مسئولان نسبت به مهمانانی است که روزگاری برای میزبانی‌ آن‌ها سرودست می‌شکستند،که امروز نه مقبره ای و نه یادمانی در خور شأن انها ساخته نشده است.

 

 

 

بویرخبر
انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی