نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. مهر 1394 - 11:37
بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در آیینی با حضور هنرمندان و مسئولان در یاسوج با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، مسئولان استانی، رؤسای ارشاد شهرستان‌ها و گروه‌های نمایشی این جشنواره در سالن هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

 این آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد بود که در آن 9 گروه نمایشی که از بین 24 گروه نمایشی به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند حضور و جهت راهیابی به جشنواره کشوری فجر به رقابت پرداختند.

 

هیئت داوران این جشنواره آقایان جواد صداقت، وحید لک و آرش دادگر (اساتید دانشگاه تهران و کشور) بودند.

 

در این اختتامیه آرش دادگر به عنوان نماینده هیئت داوران تئاتر و نمایش را راه تغییر و پرورش یافتن عنوان کرد و گفت: اگر از یونان تاکنون تئاتر از بین نرفته به دلیل همین ایجاد تغییر، لمس کردن و آفرینش دوباره است.

 

دادگر تئاتر را جستجوی نداشته‌ها دانست و گفت: باید نداشته‌ها را شناخت و به آنها فکر کنیم تا بتوانیم هنر خود را گسترش دهیم.

 

به گزارش فارس، نماینده هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزیدگان جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را به شرح زیر اعلام کرد:

طراحی بروشور: علی شفیعی، نمایش ده هزار و یک شب از گچساران

موسیقی: تقدیر از علی شفیعی، نمایش ده هزار و یک شب از گچساران

 

طراحی لباس: تهمینه دری، نمایش وقتی باد سرودش را می‌خواند، گچساران و جایزه ویژه به اکبر آئین، نمایش هیچ نگو هملت فقط سه روز

طراحی صحنه: صابر محمدی، نمایش ده هزار و یک شب (اول)، رضا کرمی‌زاده نمایش‌های در راه آبادی سرودی نمی‌شنوم و آنتولوژی صبح فرحناک و یک چاقو (دوم) و مسلم نارکی نمایش وقتی باد سرودش را می‌خواند (سوم)

تقدیر از بازیگران خردسال: خشایار حق‌گو و ملینا علیزاده، نمایش پدربزرگ رفته اسم آخر دنیا را با خودش بیاره.

 

تقدیر از بازیگران پیشکسوت استان: سلطان پورنجفی و فریدون پورنجفی، نمایش پدر بزرگ رفته اسم آخر دنیا را با خودش بیاره، سید قربانعلی موسوی برای نمایش ابر بارانش گرفته و مرتضی خلیلی برای نمایش در راه آبادی سرودی نمی‌شنوم.

 

بهترین بازیگر زن به ترتیب از نفر اول: محبوبه خادمی و اسماء حجازی (مشترک اول)، یاسمن پناه و سمیرا سهرابی (مشترک دوم) و مینا پناهپوری و مینا عبدی (مشترک سوم)

 

بهترین بازیگر مرد به ترتیب از نفر اول: اکبر آئین، اردلان فنی و آقایان ثارالله آذریتون و صدرالدین محمودی (مشترک سوم)

بهترین نمایش‌نامه: رضا گشتاسب، نمایش آنتولوژی صبح فرحناک و یک چاقو (اول)، صابر محمدی، نمایش 10 هزار و یک شب (دوم)، اورنگ نارکی، نمایش وقتی باد سرودش را می‌خواند (سوم)

 

بهترین کارگردان: مهرداد علیپور، نمایش ده هزار و یک شب (اول)، رضا گشتاسب، آنتولوژی صبح فرحناک و یک چاقو (دوم) و مسلم نارکی، نمایش وقتی باد سرودش را می‌خواند.

 

نمایش‌های برتر و معرفی شده به جشنواره فجر: نمایش ده هزار و یک شب (به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علیپور).

نمایش آنتولوژی صبح فرحناک و یک چاقو (به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب).

 

نمایش وقتی باد سرودش را می‌خواند (به نویسندگی اورنگ نارکی و کارگردانی مسلم نارکی).

منبع:فارس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی