نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. مهر 1394 - 16:08
مدیرکل امور استانهای وزارت ارشاد گفت: اصالت دادن به ظرفیت های استانی برای نخستین بار توسط وزارت ارشاد به صورت اعزام گروه های هنری درهفته های فرهنگی و یا جشن های خارج از کشور و همچنین دادن آگاهی به جامعه در زمینه این ظرفیت ها صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وزارت ارشاد ضمن تذکر با سایت های بدون مجوز برخورد قانونی کرده و تا پایان سال هرگونه سایتی که گواهی فعالیت نداشته باشد را مسدود خواهد کرد.

 

وی افزود:  اصالت دادن به ظرفیت های استانی برای نخستین بار توسط وزارت ارشاد به صورت اعزام گروه های هنری درهفته های فرهنگی و یا جشن های خارج از کشور و همچنین دادن آگاهی به جامعه در زمینه این ظرفیت ها صورت می گیرد.

 

احمدی گفت: از نمایشگاه ها وجشنواره های استانی و همچنین با ایجاد شرایطی برای حضور ظرفیت های استانی در عرصه های بین المللی حمایت به عمل خواهد آمد.

 

وی گفت: اداره ارشاد کلیه مراکز رسانه ای و خبری را ملزم کرده ضمن اینکه کارکنان خود را بیمه کنند خبرنگاران غیرحرفه‌ای به صندوق حمایت از مطبوعات معرفی می‌شوند و غیر از بیمه عمومی، مشمول بیمه تکمیلی هم می‌شوند.

 

در رابطه با یارانه سایت ها ابراز کرد: این وزارتخانه از مطبوعات در شش ماهه اول امسال حمایت‌هایی به میزان 16 میلیارد تومان در تخصیص یارانه که داشته است.

 

وی در ادامه افزود: آئین نامه حمایتی بعد از ساماندهی سایت هاو همچنین تدوین نظام صنفی رسانه ای در حال انجام است کهد متأسفانه قبل از این دولت بدلیل نبود انجمن و صنف خاص رسانه ای به صورت جمعی  کار انجمن مجوز می گرفتند که پراکندگی ناصوابی داشته که برای نخستین بار این نظانم صنفی منسجم برای داشتن یک صنف در دولت یازدهم طراحی شده است.

 

وی به تمرکز دولت بر ساماندهی سایت و پایگاه های اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: وزارت ارشاد دولت یازدهم در راستای ساماندهی پایگاه های اطلاع رسانی و سایت  های خبری رویکرد خوبی را طرح ریزی کرده و در حال حرکت به این سمت و سو هست که مانند قبل از دولت یازدهم هرکسی نتواند سایتی ایجاد کند و به برخی بداخلاقی ها دامن بزند.

  

مدیرکل امور استانهای وزارت ارشاد با بیان اینکه دولت گذشته بهایی آنچنایی به ساماندهی اینگونه سایت ها  نمی داد، ابراز کرد: یکی از علائم توسعه فرهنگی و سیاسی رشد سایت ها و مطبوعات در یک کشوراست ودر دولت یازدهم 50درصد محوز های صادر شده بیشتر شده که این کار برای حفظ منزلت رسانه و اصحاب رسانه است اما باید به صورت منسجم، هماهنگ و تحت یک نظام صنفی وجود داشته باشند.

 

وی از برخورد جدی وزارت ارشاد با سایت‌های بدون مجوز خبر داد وگفت: این وزرات برای ساماندهی سایت ها وارائه خدمات بعدی شرایطی را فراهم کرده است که سایت ها اگر علاقه مند به کسب مجوز هستند درخواست داده و شرایط قانونی را برای ادامه کار داشته باشند.

   

مدیرکل امور استانهای وزارت ارشاد به طرح بیمه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در این خصوص دو نوع بیمه داریم که یکی مربوط به خبرنگاران با امتیاز حداقل 30 و دیگری خبرنگاران بالاتر از 30 امتیاز است که این گروه جزء خبرنگاران حرفه‌ای به شمار می‌روند و هر دو گروه باید در سایت وزارت ارشاد ثبت نام کنند و براساس شراط مندرج در سایت درجه بندی خواهند شد.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی