نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مهر 1394 - 0:27
امام جمعه چرام گفت: یقینا مذاکره با آمریکا یعنی دادن عزت و اقتدار و گرفتن ذلت و حقارت و کنار گذاشتن انقلاب ، بنابراین کسانی که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، سهل اندیش و سهل انگار و فتنه‌گر اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه های این هفته با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی دریایی سپاه و بیانات بسیار مهم و راه گشایی ایشان اظهار داشت: با عمل به این فرامین می‌توان از پیچ مهم و تاریخی به سلامت عبور کرد.

 

وی در فرمایشات معظم‌له چند گروه را مخاطب ذکر کرد که این افراد و گروه‌ها باید این فرامین را نصب‌العین خود قرار دهند و متذکر شد: گروه اول مسئولان نظام هستند که دشمن، فعالیت‌های مهمی در جهت تغییر محاسبات آنان انجام می‌دهد.

 

امام جمعه چرام، گفت: دشمنان سعی دارند با القاء این مطلب که تمام جهانیان برای برطرف کردن مشکلات خود نیازمند رابطه با آمریکا هستند، اینگونه به مسئولین کشور القاء کنند که راه حل بر طرف شدن مشکلات اقتصادی شما، در رابطه با آمریکاست.

 

 

‌طزری‌ خاطرنشان کرد: این فعالیت دشمن است که القا کند آمریکا ابر قدرتی است که نمی‌توان بدون کمک و اراده او سرپا ایستاد و اگر کشوری بخواهد در مقابل او بایستد، توان مقابله با آمریکا را ندارد و حتما شکست خواهد خورد و اگر هم شکست نخورد باید هزینه‌های بسیاری را بپردازد که این هزینه‌ها در مقابل انچه به دست می‌آورد قابل مقایسه نیست.

 

 

وی‌ افزود: شما تصور کنید اگر مسئولان نظام تحت تاثیر این القائات قرار گیرند چه اتفاقی می‌افتد، تمام اصول و اهداف انقلاب اسلامی را باید کنار گذاشت و مانند سال‌های قبل از انقلاب سلطه استکبار را باید پذیرفت، عزت را با ذلت و حقارت عوض کرد.

 

 

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه دومین کار و فعالیت دشمن آن است که افکار انقلابی و دینی مردم را دستکاری کنند، عنوان داشت: شبیه آنچه که امروز عده‌ای در حال انجام آن هستند، بزک کردن آمریکا و از او یک فرشته ساختن.

 

 

وی، ادامه داد: عده‌ای مرعوب و  غرب زده به دنبال آن هستند که با پاک کردن چهره کریه و منفور آمریکا از او یک فرشته نجات بسازند و با فعالیت‌های مستمر خود چه از طریق سخنرانی، نوشتن و بعضی حرکات، دشمن اصلی نظام را تبدیل به یک دوست کرده تا از این طریق بتوانند دوباره پای آمریکا را به کشور اسلامی باز کنند.

 

 

‌طزری با بیان اینکه در صحبت‌های مقامات آمریکا به کرار می‌شنوید که اعلام می‌کنند گفتن مرگ بر آمریکا نه اشتغال می‌آورد و نه ارتقاء امنیت، گفت: آنان می‌خواهند در رفتار مردم انقلابی این تغییر را به وجود آورند که بعد از مدتی دیگر شعار مرگ بر آمریکا ندهد و کم کم دشمنی‌ها فراموش شود اما این عده و سران پلید آمریکا باید بدانند آنچه که تاکنون برای ما عزت و امنیت و اقتدار در خاورمیانه و جهان آورده، همین ستیز با آمریکا و گفتن مرگ بر آمریکاست.

 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام، تاکید کرد: فریب خوردگان داخلی و دشمنان قسم خورده خارجی بدانند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان و دانشگاهی‌ها و نیروهای مسلح و مردم انقلابی بیدارند و اجازه نفوذ و تغیر رفتار و تغییر ساختار را نخواهند داد.

 

 

وی با اشاره به اینکه آنچه تاکنون باعث شده علیرغم تمام مشکلات و تحریم‌ها و تهدیدها در مقابل استکبار بایستیم، اعتقادات و روحیه انقلابی مردم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر این اعتقادات تغییر کند و مردم انقلابی تبدیل به مردمی بی‌تفاوت و بی‌اهمیت نسبت به مسائل شوند، استکبار به راحتی می‌تواند در جامعه ما رسوخ کند و انقلاب اسلامی را که حاصل مجاهدت‌های امام راحل و جانفشانی شهداء و ایثار گران است را مصادره کند.

 

 

طزری، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید به هوش باشند و با بصیرت راه نفوذ این فعالیت‌ها را ببندند.

 

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه نظام اسلامی ما بر اساس آنکه بر گرفته از آموزه‌های دین اسلام است، هرگز ظلم نمی‌کنند و اجازه ظلم کردن به دیگران را هم نمی‌دهد، گفت: با تمام کشورهایی که بر اساس مصلحت، حکمت و عزت با جمهوری اسلامی بر خورد کنند، با آنان مذاکره خواهد کرد اما استکبار جهانی در راس آمریکای جنایتکار که تاکنون به هیچکدام از این اصول سه‌گانه پایبند نبوده و هرگز جز سلطه به چیز دیگری فکر نمی‌کند، جمهوری اسلامی با آن مذاکره نخواهد کرد.

 

وی، ابراز کرد: هدف آنان از مذاکره، معامله و بده بستان است و یقینا مذاکره با آمریکا یعنی دادن عزت و اقتدار و گرفتن ذلت و حقارت و کنار گذاشتن انقلاب، بنابراین کسانی که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، سهل اندیش و سهل انگار و فتنه‌گر هستند.

طزری با اشاره به ائتلاف کشورهای چهارگانه علیه گروه‌های تروریستی داعش، متذکر شد: این ائتلاف که با جدیت شروع شد و در حال انجام است و موفقیت‌هایی را هم داشته، موجب سرخوردگی و ناراحتی آمریکا و حامیان او شده است.

 

خطیب جمعه چرام، خاطرنشان کرد: آمریکا و چند کشور عربی و غربی یک ائتلاف انجام دادند که با داعش مبارزه کنند اما آنچه ملاحظه می‌شد حمله به ساختارهای نظامی و ارتش عراق و سوریه بود.

 

وی، افزود: آنچه مایه شگفتی است و ادعای تو خالی آمریکا را بار دیگر نمایان می‌کند این است که این کشورها باید از ائتلاف جدید حمایت کنند، حال آن که اظهار نگرانی می‌کنند و این نشان دهنده این است که اینان به ظاهر دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند اما خود بنیانگذار این گروه‌های تروریسمی در منطقه به جهت سرکوب مقاومت و فروختن تسلیحات نظامی  خود به کشورهای عربی هستند.

 

منبع: پایگاه خبری چرام

 

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا