نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1394 - 14:12
برگزاري چنين مراسماتي كه فضاي دانشگاهي را كمي تلطيف كند و به دانشجو و مقام دانشجو ارج گذاشته شود هر چند بسيارمهم و ضروري است اما زمان بندي آن بايد به گونه اي باشد تا جامعه دانشگاهي نيز بتواند شادي خود را در عين حفظ احترام به مقدسات داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ صبح امروز جشني براي دانشجويان جديدالورود دانشگاه پيام نور مركز ياسوج برگزار شد.

 

اين در حالي است كه امشب شب اول ماه قيام و ماه پيروزي خون برشمشير و شب اول آغاز مراسم بزرگداشت، سوگواري و عزاداري براي كسي است كه خون خود، ياران، خانواده بويژه  فرزند شش ماهه خود را براي زنده كردن دين خدا، برپايي نماز، ايجاد امربه معروف و نهي از منكر فدا كرد.

 

برگزاري چنين مراسماتي كه فضاي دانشگاهي را كمي تلطيف كند و به دانشجو و مقام دانشجو ارج گذاشته شود هر چند بسيارمهم و ضروري است اما زمان بندي آن بايد به گونه اي باشد تا جامعه دانشگاهي نيز بتواند شادي خود را در عين حفظ احترام به مقدسات داشته باشد.

 

در اين برنامه كه مسئولاني از دانشگاه پيام نور استان و شهرستان حضور داشتند به گفته برخي منابع آگاه نماينده نهاد رهبري در دانشگاه در آنجا حضور نداشت و اين شايد به جهت عدم دعوت از ايشان براي حضور در اين مراسم مهم بوده باشد.

 

وقتي اولين مراسم رسمي دانشگاهي براي جديدالورودها به دانشگاه تا بعد از وقت اذان طول مي كشد وبرنامه ريزي اين مراسم به گونه اي باشد كه   آهنگ هاي جشن در وقت اذان قطع نشده، جلسه به اتمام نرسد  و تنها دعوت براي رفتن به نماز وجود داشته باشد رسالت اصلي دانشگاه درايجاد انقلاب فرهنگي نيمه كاره مي ماند.

 

در صورتي كه تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج فضائل اخلاقی و رفتارهای پسندیده اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید در دانشگاه رونق بیشتری بگیرد و از قشر جوان و تحصیل کرده همچین رفتارهایی انتظار می‌رود، به صراحت مي بينيم كه مسئولان فضايي را در آغاز دوره جديد از زندگي افراد فراهم مي كنند كه مسير به گونه اي ديگر براي آنان نشان داده مي شود.

 

وقتي كه تلاش‌ها و توانمندی‌ها کارکنان، اساتید و اعضای هیئت علمی اين دانشگاه باید در مسیر تکامل، توسعه فرهنگی در همه شئون فردی و اجتماعی به بهترین نحو قرار بگیرد باز هم مي بينيم كه جشن تنها شامل سخنراني مي شود و اجراي موسيقي دور از شأن با اركستر و آهنگ هاي ضربي يك روز مانده به ماه محرم يعني ماهي كه عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) به پیشواز و استقبال از ماه ایثار و عشق، محرم می روند، ماهی که در دل خویش غمی شگرف را نهان دارد ماه محرم و رخدادهای بزرگي كه بزرگترین رمز زنده نگه داشتن اسلام محسوب می شود و نماد به حق مظلومیت یاران این دین الهی است.

 

دانشگاه بايد به گونه اي عمل كند كه انسان ساز و تمدن ساز باشد! مگر نه اينكه اردو توجیهی و جشن هايي كه براي جديدالورودي ها برگزار مي شود بايد با برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی همراه باشد؟!

 

مگر نه اينكه برنامه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی مختلفی در دانشگاه ها بايد برگزار شود که دانشجویان از این برنامه استقبال نشان داده و در جهت اهداف و رسالات دانشگاه و اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي حركت كنند.

 

این اتفاقات نیازمند بررسی دقیق و کمارشناسی است تا دانشگاه از ریل اصلی خود خارج نشده و بتواند در کمال صحت و سلامت اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی را برآورده کند.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی