نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. مهر 1394 - 10:29
مدیر اشتغال کهگیلویه و بیوراحمد گفت: منابع انسانی از مهمترین عوامل در توسعه هر جامعه است و نقش تحصیل کرده ها در این مهم پر رنگتر خواهد بود، هرساله تعداد زیادی از افراد زیادی ازسوی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی روانه بازار کار میشود در صورتیکه رشد اقتصادی و ظرفیت اشتغالزایی جامعه متناسب با آن نیست.

به گزارش پيگاه خبري تحليلي چهارفصل، آیت ارمغانی مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با بویرنیوز خبر از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان داد.

 

 ارمغانی گفت: منابع انسانی از مهمترین عوامل در توسعه هر جامعه است و نقش تحصیل کرده ها در این مهم پر رنگتر خواهد بود، هرساله تعداد زیادی از افراد زیادی  ازسوی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی روانه بازار کار میشود در صورتیکه رشد اقتصادی و ظرفیت اشتغالزایی جامعه متناسب با آن نیست.

armaghani

وی افزود، در این میان کارورزی پلی است که فارغ التحصیلان  را به بازار کار مرتبط و زمینه ارتباط آنها با مشاغل گشته و باعث فراگیری مهارتهای شغلی مهمی همانند برقراری ارتباط ، تعهد کاری ، وقت شناسی، مهارت حل مسئله ، کارگروهی  ، برنامه ریزی و خود مدیریتی در آنها میگردد . در همین راستا با پیگیر ی های استاندارمحترم ، مدیرکل و مجموعه همکاران حوزه کارآفرینی و اشتغال  این اداره کل،  استان ما  به منظور اجرای آزمایشی طرح کارورزی انتخاب و دانش آموختگان واجد شرایط از امروز می توانند با مراجعه به سامانه  www.irankarvarz.ir ثبت نام نمایند .

 

ارمغانی گفت، هدف از اجرای این طرح: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب وکار در آنها و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای  و همچنین فراهم ساختن زمینه انتقال دانش دانش اموخته به بنگاه اقتصادی می باشد.

 

وی در ادامه افزود، کلیه دانش آموختگان بیکار دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش این طرح می باشند.  و مهمترین شرایط آنان   به شرح زیر است:

  • حداکثر سن ۲۷ سال برای مقطع تحصیلی کاردانی ،۳۰ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۳۳سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۳۷سال برای مقطع تحصیلی دکتری (طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن آنها اضافه می شود)
  • ثبت نام در سامانه مربوطه
  • سپری شدن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • عدم سابقه شرکت در طرح کارورزی
  •  

مدیر اشتغال کهگیلویه و بیوراحمد در پایان گفت، واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه مجری و سایر مراجع ذیربط باشد و در سامانه ثبت نام نمایند. به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده صرفا مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می باشد. طول  دوره کارورزی حداقل ۶ و حداکثر ۱۲ ماه برای هر کارورز است و با توجه به اینکه نرخ بیکاری استان بالاتر از متوسط نرخ بیکاری کشور است معادل ۵۰ درصد کمک هزینه کارورزی توسط دولت پرداخت می شود.

بويرنيوز

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا