نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آبان 1394 - 10:58
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد از صادرات غیرنفتی کمتر از ظرفیت‌های آن و اسناد بالادستی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  چهارفصل، جبار کیانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این استان به رغم داشتن ظرفیتها و پتانسیل های بی شمار خدادادی، سهم مناسبی در صادرات غیرنفتی ندارد.

 

وی عدم فرصت های برابر با سایر استانها در حوزه های زیر ساختی و ساختاری را از مهمترین دلایل این مسئله عنوان کرد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت راهی جز توسعه صادرات غیر نفتی ندارد.

 

کیانی پور بر رفع موانع صادرات در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد برخی زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه صادرات ضروری است.

 

رئیس اتاق یاسوج، نبود کانون های مشاور قوی، نبود شرکت های تخصصی صادرات، مشکلات عدیده حمل و نقل در استان و بوروکراسی پیچیده و فرسوده بانکی را از دیگر دلایل کم بودن میزان صادرات غیرنفتی در کهگیلویه و بویراحمد به رغم توانمندیهایش عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: سالانه ۷۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که این ظرفیت کم نظیری را برای صادرات غیر نفتی ایجاد کرده اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود.

 

کیانی پور افزود: همچنین این استان در زمینه های صنایع دستی، محصولات جنگلی، گیاهان دارویی و منابع آبی ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه صادرات دارد که بالقوه مانده اند.

 

استراتژی مشخصی در صادرات غیرنفتی وجود ندارد

وی به مشکلات عدیده اقتصادی و بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: کلید ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد مردم در رشد صادرات غیرنفتی است.

 

رئیس اتاق یاسوج اظهار کرد: صادرات محصولات ناب تولیدی استان به سایر نقاط جهان موجب پویایی اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد و خروج از رکود خواهد شد.

 

کیانی پور نداشتن استراتژی مشخص در صادرات غیرنفتی در استان و عدم برنامه ریزی مدون را یادآور شد و گفت: آنچه بیش از تحریم‌های خارجی اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده خودتحریم‌های داخلی است که با تصمیم‌های نادرست ایجاد می شود.

 

وی بر معرفی توانمندی های این استان تاکید کرد و گفت: تدوین طرح آمایش سرزمینی برای افزایش صادرات غیرنفتی با تلاش مسئولین استانی، قدمی بزرگ برای خارج کردن صادرات غیرنفتی استان از رکود است

منبع:مهر

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی