نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. آبان 1394 - 22:29
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خبر داد:
نشست سه جانبه استانداران کهگیلویه وبویراحمد، فارس و خوزستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، از نشست سه جانبه استانداران استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان در شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مهندس پژمان نیک اقبالی افزود: در این نشست سه جانبه علاوه بر استانداران، معاونان عمرانی استانداری ها، رؤسای سازمان مدیریت وبرنامه ‌ریزی و مدیران ‌کل راه وشهرسازی هر سه استان نیز حضور داشتند.

 

وی به مسائل مهم مطرح شده در این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه طرح‌ های مشترک هر سه استان مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی توسط مسئولان هر سه استان برای پیگیری و اجرای این طرح‌ ها ارائه شد.

 

نیک ‌اقبالی، بخش مهمی  از مسائل مطرح شده را مربوط به حوزه راه‌ ها اعم از شبکه های زمینی و ریلی عنوان کرد و افزود: تصمیمات خوبی برای اجرایی شدن برخی پروژه‌ های بزرگ از جمله بزرگراه شیراز - اهواز گرفته شد که بخشی از این بزرگراه از استان کهگیلویه وبویراحمد حد فاصل پل بریم تا خیرآباد می‌گذرد.

 

معاون عمرانی استانداری افزود: خوشبختانه از این 510 کیلومتر بزرگراه که شیراز را به اهواز متصل می‌کند 120 کیلومتر آن در استان ما واقع شده که از این مقدار تنها بخش کمی از آن در محدوده پل بریم تا شلال‌ دان در دست مطالعه است و بقیه یا در دست اجرا بوده و یا اجرایی شده و به بهره ‌برداری رسیده است.

 

نیک‌اقبالی یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در نشست مشورتی استانداران سه استان را در شیراز مربوط به راه ‌آهن سراسری فارس به خوزستان ذکر کرد و گفت: استانداران هر سه استان نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشتند و معتقد بودند که باید هر سه استان به وسیله خط ریلی به یکدیگر متصل شوند.

 

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: قرار شد که این موضوع برای تسهیل در روند اجرایی با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشته شود.

 

نیک اقبالی، نسبت به پیگیری موضوعی مهمی در ارتباط با شبکه ریلی کهگیلویه وبویراحمد در این نشست اشاره کرد و گفت: در پی آن هستیم که با اجرایی شدن خط‌ آهن اقلید - یاسوج، امتداد آن از یاسوج به خط‌ آهن فارس به خوزستان را نیز مورد پیگیری قرار دهیم تا به وسیله یک خط آنتنی، یاسوج مرکز استان به خط‌ آهن سراسری فارس - خوزستان متصل گردد.

 

وی، به مطرح شدن و پیگیری موضوعات مهم دیگری در این نشست اشاره کرد و گفت: در مجموع برگزاری اینگونه نشست‌ ها، گامی مهم برای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد در پی دارد و نسبت به برگزاری چنین جلساتی به خوبی استقبال می‌کنیم.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی