نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آبان 1394 - 12:43
امام جمعه پاتاوه با دعوت از مردم جهت شرکت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان تاکید کرد: انشاء الله در روز ۱۳ آبان کوبنده ومحکم تر از هر سال شعار مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،نماز وحدت آفرین جمعه در دومین هفته از ماه محرم در مسجد صاحب الزمان شهر پاتاوه به امامت حجت الاسلام والمسلمین افشار برگزار شد.

 

خطیب جمعه با توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به اثرات تقوا در آیه ۷۶ سوره آل عمران اشاره وبیان کرد: یکی از اثرات تقوا این است ، که خداوند متعال انسان های متقی را دوست دارد وفرموده : ان الله یحب المتقین.

 

امام جمعه پاتاوه مراحل سه گانه برای دعوت به خیر وامر به معروف ونهی از منکر را بر شمردندوخاطر نشان کرد: انسان قلبآ از این که معصیت خدا شود ناراحت باشد، وکار خلاف را در روح خود منکر بداند واز آن متنفر باشد در این مرحله احدی معاف نیست ؛ حتی افراد ناتوان جسمی مثل لال- نابینا و… باید قلبا از گناه متنفر باشد.وی به مرحله دوم دعوت بخیر به آیه ۳۳ سوره فصلت اشاره وگفت: آمر به معروف با زبان به خلاف کار هشدار دهد وبه خوبیها سفارش کند.ودر مرحله سوم ؛ اگر بیان اثر نکرد با قدرت جلوی خلاف را بگیرد، ونکته مهمی که باید بیان شود، این است که محور امر به معروف ونهی از منکر تاثیر است ؛یعنی خلاف کار دست از خلاف وگناه بردارد، واگر با اشاره اثر دارداشاره واجب است؛ واگر فریاد اثر دارد فریاد واجب وهمینطور تهدید وتذکر را در جای خود بکار ببرد.

 

حجت الاسلام افشار افزود: محور کار این است که خداوند معصیت نشود؛ آنچه اسلام از ما خواسته محو با طل و احقاق حق ومنع از منکرات وسفارش به معروف است ولی در شیوه وانجام راه انجام آن تعبدی نیست.

 

دکتر افشار به نقل از شهید صدر اظهار کرد: اگر جان ها و مال ها فدا شود تا قانون خدا عمل شود ارزش دارد؛ بنابر این گاهی مثل سید الشهداء خود را فدا کرد تا مردم خط اموی را از نبوی بشناسند وفرد باید فدای مکتب شود ، نه مکتب فدای فردهمانطور که امام علی ع در نامه ای عثمان بن حنیف را مورد انتقاد قرارداده که چرا بر سفره ای نشسته ای که اشراف زادگان بوده اند وفقرا نبوده اند.

 

ریس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در خطبه دوم نماز به شعا ر مبارزه با استکبار ومرگ بر آمریکا که کلامی قرآنی است اشاره وبیان کرد: این اندیشه وشعار را امام عزیز ورهبر معظم از قرآن وروایات دریافت کرده اند؛ واز منظومه فکری انقلاب اسلامی نفی ظلم وکمک به مظلوم است ؛ این مبارزه هم تعطیل بردار نیست وجزء مبانی انقلاب است.

 

دکتر افشار به آمریکا عامل ناامنی در منطقه هم اشاره وافزود: امروزه ناامنی های در منطقه عامل اصلی آن ایالات متحده آمریکا است ؛ که از اخلاقیات انسانی هیچ بهره ای ندارند ، هرکجا جنایات انجام نداده اند نتوانسته اند.

 

خطیب جمعه پاتاوه با اظهار تعجب از اینکه : بعضی ها چه اصراردارند شیطان بزرگ را بزک کرده وبه شکل فرشته وانمود کنند گفت: در این ۳۶سال چه امر وکار خیری ما در منطقه خاورمیانه ودنیا از آمریکا دیده ایم. وی به فرمایش حضرت آقا مبنی بر اینکه ما شیطان بزرگ را از درب بیرون کردیم نباید از پنجره برگردد؛ به نفوذ و ورود آن ها به ایران توسط عوامل سهل اندیش رفاه طلب داخلی اشاره وتاکید کرد: نقشه دشمن فعلا ۲امر است۱- ایجاد اختلاف ۲- نفوذ در بحث اختلاف ، یک وقتی مسئله پان عربیسم ، پان ایرانیسم را در اول انقلاب مطرح می کردند وبعد هم اختلاف میان شیعه وسنی وحمایت از گروه های تکفیری.

 

امام جمعه پاتاوه همچنین افزود: امروز بزرگترین مجاهدت مبارزه با نقشه های ظالمانه امریکا است وبا دعوت از مردم جهت شرکت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان تاکید کرد: انشاء الله در روز ۱۳ آبان کوبنده ومحکم تر از هر سال شعار مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد.وی به ریشه قرآنی شعار مرگ بر آمریکا در سوره فتح هم گریزی زدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین افشار به نامه ۸ ماده ای رهبر معظم انقلاب در بحث بر جام به ریاست جمهور اشاره وخاطرنشان کرد: فرامین معظم له فصل الخطاب همه گروهها قرار گیرد، با توجه به اینکه سال همدلی وهم زبانی است ؛ از همه کسانی که احساس مسئولیت کردند ودر این زمینه اظهار نظر کردند یا نقد کردند جای تقدیر دارد.

 

دکتر افشار موارد هشتگانه را برای نماز گزاران تشریح کردند.دکتر افشار به حکم ظالمانه حکام آل سعود در خصوص اعدام روحانی برجسته شیعه آیت الله شیخ نمر باقر النمر هم اشاره وهشدار داد: این حکم احساسات مسلمانان بویژه شیعیان جهان را خدشه دار می کند وواکنش جهانی را در پی خواهد داشت ؛ واین حکم نشان از شکست سعودی در عراق وسوریه ویمن دارد وحکمی عجولانه ، احسا سی وبر اساس شکست های اخیرشان در منطقه است.

 

دکتر افشار در پایان هم از مردم منطقه ونماز گزاران جهت شرکت در مراسم سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله ملک حسینی که در مصلای امام ره شهر یاسوج بر گزار می شود دعوت بعمل آورد.

منبع:دنانیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی