نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1394 - 18:03
واکنش معاون توسعه پشتیبانی اداره آموزش وپرورش به یک خبر
بودجه کافی برای تجهیز مدارس نداریم/ مشکل مدرسه پسرانه شهید افتخاری یاسوج مرتفع شد
معاون توسعه پشتیبانی اداره آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی و کمبود هایی در زمینه فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی دارد اما در یاسوج مرکز استان بعلت مهاجرت پذیری و افزایش جمعیت دانش آموزی بیشتر و محسوس تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  چهارفصل، اردشیر یاری در گفتگو با خبرنگار بویرخبر  در واکنش به درج خبری مبنی بر دانش‌آموزانی که روی زمین می‌نشینند در رسانه های استان و وضعیت اسفبار یکی از مدارس مرکز استان که از نبود میز و نیمکت کافی رنج می برد گفت: اگر بگوییم مدارس ما از نظر امکانات اولیه و کافی در رفاه هستند و کمبودی نداریم، خودمان را تبرئه کرده ایم و باید در آینده جوابگوی آینده گان باشیم.

 

کمبود داریم.....

وی با بیان اینکه در بحث زیرساختی و برخی موضوعات در شهر ستان بویراحمد مشکلاتی وجود دارد، ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی و کمبود هایی در زمینه فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی دارد اما در یاسوج مرکز استان بعلت مهاجرت پذیری و افزایش جمعیت دانش آموزی بیشتر و محسوس تر است.

 

مشکل مدرسه پسرانه شهید افتخاری یاسوج مرتفع شد

معاون توسعه پشتیبانی اداره آموزش وپرورش استان با بیان اینکه مشکل مدرسه پسرانه شهید افتخاری یاسوج مرتفع شده است، بیان کرد:از جهت توزیع اقلام اولیه،تجهیزات اولیه را به مرکز استان انتقال دادیم  و در حال حاضر نیز برای مدارسی که این گونه مشکلات را دارند، میز و نیکمت کافی  در اختیارداریم.

 

تدریس 150هزار دانش در استان

یاری با بیان اینکه بیش از 150 هزار دانش اموز در این استان مشغول تحصیل هستند،خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر مدارس استان به صورت هیئت امنایی و از سوی خود اولیا اداره می شوند و وجود برخی مشکلات در مدارس استان ،به دلیل نداشتن بودجه کافی است.

 

بودجه کافی نداریم

وی یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی را نبود بوجه کافی و عملکرد ضعیف برخی مدیریت ها دانست و افزود: خرید تجهیزات که شامل میز نیمکت بر عهده اداره نوسازی بوده و اداره آموزش و پروش وظیفه توزیع آن در مدارس را دارد.

 

مدیران را توجیه کردیم اما....

معاون توسعه پشتیبانی اداره آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نداشتن اعتبار کافی را از عمده ترین دلایل این مشکلات دانست و افزود: سعی کردیم در پروژه مهر جلسات مختلفی با مدیران شهرستانهای بگیریم و آنها را نسبت به چنین موضوعاتی توجیه کنیم.

 

یاری با بیان اینکه بیشتر مدارس استان از نظر تجهیزات اولیه مشکل دارند، بیان کرد: اداره نوسازی استان به دلیل نداشتن اعتبارات کافی در برخی از موضوعات دچاز ضعف بوده و نمی توان گفت که همه مدارس ما بهشت است.

 

وی با بیان اینکه مزایق و تنگاهای زیادی در توسعه مدارس استان پیش روی مسئولان است، بیان کرد:فقط توانسته ایم مشکلات اولیه را برطرف کنیم.

 

جوابگوی بیشتر مشکلات مدارس استان نیستیم

معاون توسعه پشتیبانی اداره آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به ارسال محوله کمک آموزش بقرای مدارس مرکز استان اشاره کرد وگفت: اخیرا یک محموله امکانات و تجهیزات آموزشی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد بویژه مرکز استان شد اما این میزان جوابگوی مشکلات و کمبودهای آموزشی استان نبوده و قطعا مشکلاتی همچنان وجود دارد.

 

یکی از سایت های استان در هفته های گذشته گزاری مبنی برای نبود امکانات اولیه در برخی از مدارس مرکز استان(اینجا) انتشار داده بود که نشان دهنده وضعیت اسفبار برخی از مدارس را در اولین روزهای سال تحصیلی را نشان می داد.

 
منبع: بویرخبر

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا