نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آبان 1394 - 10:20
خطیب نماز جمعه پاتاوه مطرح کرد:
اولویت با کدام است جاده ملی یا محلی!؟
امام جمعه پاتاوه گفت:در استان ما خطرناکترین جاده از حیث تصادفات منجر به موت جاده یاسوج اصفهان است که حدود ۱۰۰کیلومترآن در استان ماهست ۱۵درصد تصادفات منجر به فوت امسال استان در این جاده صورت گرفته ودر هفته گذشته بعد از تونل پاتاوه ودیروز هم تصادفی که چند تا از میهمانان کشته شدند. تاکی باید قتلگاه استان چنین باشد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نماز عبادی وسیاسی ودشمن شکن جمعه این هفته شهر پاتاوه به امامت دکتر افشار اقامه گردید.

 

خطیب جمعه با توصیه وسفارش خود ونماز گزاران به رعایت تقوای ا لهی  به مبحث خطبه هفته گذشته به فریضه مهم امربه معروف ونهی از منکر به استناد به آیات و روایات اشاره وبیان کرد:در امر به معروف ولو احتمال تاثیر ندهیم این فریضه نباید ترک شود، چون ممکن است فعلا اثر نکند ولی بخاطر اهمیت کار بعد آ اثرکند باید بعض اشخاص تا مرز شهادت پیش بروند وسخن حق را بگویند.

 

حجت الاسلام والمسلمین افشارافزود: در آن وقتی که سید الشهداء در کربلا به شهادت رسید یزیدولشکرش تحت تاثیر قرار نگرفتند، ولی در فطرت عمومی مردم وتاریخ ناحق بودن بنی امیه وعصمت ومظلومیت اهل بیت( ع )وپیامبر اکرم( ص) نقش بست .

 

دکتر افشار به اهمیت این فریضه مهم الهی از دیدگاه قرآن وانبیاء الهی اشاره واظهار کرد:در قرآن به آیاتی برخورد می کنیم که  نشان می دهند گاهی برای عدالت واحیای معروف وجلوگیری از معصیت الهی ، ولو مردم بپذیرند باید به شهادت رسید.ایشان افزودند: بعض انبیاء الهی به شهادت رسیدند تا خط نور وخط الهی توسط طاغوت ها واز طریق بدعت ها وانحرافات محو نشود.

 

خطیب جمعه پاتاوه  با اشاره به این نکته که که گناهکاران با سکوت همه جسورتر می شوندتاکید کرد: اگر همه سکوت کنند وبگویند امر به معروف اثری ندارد کم کم معروف در جامعه کمرنگ وگناهکاران جسورتر می شوند، باید با انجام این فریضه ولو فعلا اثر نکند در جامعه  برای کار خوب فضا سازی نماییم.

 

امام جمعه پاتاوه همچنین گفت ممکن است امر ونهی در افراد اثرنکند اما با انجام این فریضه لذت گناه را در کام گناهکار تلخ می کنیم تا لااقل با خیال راحت گناه نکند.و دستور اسلام است به گناهکار با قیافه های عبوس نگاه کنید تا او خود را نزد شما منفور ببیند.واگر اثر هم نکند اجر معنوی آن محفوظ است وانسانی که ایمان بخدا ومعاد دارد هرگز خود را بازنده نمی پندارد،پس با زبان نرماگر خلاف را مشاهده کردیم دلسوزانه تذکر دهیم.

 

ریس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به گروه های سیاسی وهمه مردم توصیه کرد:نباید با بی خیالی وساده لوحی ومنفعل شدن در برابر آمریکا در داخل کشور بستر را جهت نفوذ دشمن آماده کنیم .

 

دکتر افشار به دشمن که از اول انقلاب دنبال ضربه زدن بوده اند گفت: ابتدا کودتای نوژه وجنگ تحمیلی ، سپس دیدند سربازان خمینی ضربه سهمگین به اردوگاه کفر در جنگ احزاب که همه دنیا حمایت از صدام کردند زد، به فکر تهاجم فرهنگی افتادند ، اما انقلاب ومردمی که مکتب عاشورا ومهدویت را داردمغلوب نمی شود.افشار گفت دشمن محاصره اقتصاده را شروع کردند افرادی از مسولین مارا تحریم کردند، اما مردمی که پیامبرشان شعب ابی طالب دیده قابل شکست دادن نیست.ودر بحث هسته ای اوباما گفت اگر می توانستم پیچ ومهره های صنعت هسته ای را باز می کردم ،این اوج حقارت ریس جمهور کشوری است که خود را کدخدای دنیا می داند.گفتند از راه مذاکره ودوستی با ایران اسلامی پایه های استکبار ستیزی در ایران را سست می کنیم ومردم آزادی خواه دنیا را از مبارزه با آمریکا منصرف می کنیم.وپروژه نفوذ به ایران اسلامی را پیگیری می کنیم.

 

امام جمعه پاتاوه به کارنامه سیاه آمریکا اشاره وخاطر نشان کرد: آمریکا در این چند قرنی که کشف شده سابقه آن پر از خیانت به کشورها ومردم دنیا است.اشغال افغانستان بوجود اوردن طالبان وحمله به عراق و کمک به عربستان در تجاوز نظامی به یمن همه سند جنایات وخیانت آمریکاست.

 

حجت الاسلام والمسلمین افشار افزود: آمریکا قابل اعتماد نیست ، آمریکا تروریست بلذات دولتی است ، ایران اسلامی راه همه انبیاء الهی را ادامه می دهد ، همه انبیاء در مقابل ظالمین زمان خویش ایستادند.

دکتر افشار همچنین گفت: ما پیامبری را سراغ نداریم با ظالمی بر علیه ملت خویش کوتاه آمده باشد.اینهمه شهید دادیم تا آمریکارا به عقب برانیم تا حاکمیت الله شکل بگیرد.تا نه شرقی و نه غربی  به منصه ظهور برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر افشارتاکید کرد: اگر بنای مبارزه با کفر وظلم نبود از اول مقابله نمی کردیم ، کسانی که حرف از حذف شعار مرگ بر آمریکا می زنند یا افرادی ساده لوح اند یا الفبای سیاست را نمی دانند.

 

دکتر افشار در پایان خطبه دوم نماز به قتلگاه استان محور یاسوج سمیرم در خصوص حادثه خیز بودن این جاده به استاندار محترم استان ونماینده محترم مردم درمجلس  اظهار داشت :در استان ما خطرناکترین جاده از حیث تصادفات منجر به  موت جاده یاسوج اصفهان است که حدود ۱۰۰کیلومترآن در استان ماهست ۱۵درصد تصادفات منجر به فوت امسال استان در این جاده صورت گرفته ودر هفته گذشته بعد از تونل پاتاوه ودیروز هم تصادفی که چند تا از میهمانان کشته شدند. تاکی باید قتلگاه استان چنین باشد؟ وپول ها  در شهرستان  واستان صرف جاده های فرعی شودکه جاده ها    نفع چندانی  برای مردم استان نداردو اهمیتشان در برابر این جاده کمتر است.

 

دکتر افشار گفت : این درد مردم است که از تریبون مقدس ، به شما می رسانم. دکتر افشاربا اظهار امیدواری گفت: من ازاستاندار محترم که خدمتگزار بر این مردم هستید در ۴ بانده کردن این جاده دستور تسریع بدهید. دکتر افشار در پایان فرا رسیدن شهادت امام سجاد ع به روایت را تسلیت واز مردم شهر خواست که در روز شهادت این امام همام دسته عزا در شهر شرکت کنند.

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی