نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. آبان 1394 - 9:13
اگرچه تعمیر و تعویض خطوط لوله آب آشامیدنی،خطوط تلفن، گازرسانی به منازل مسکونی نوساز و توسعه فاضلاب شهری و توسعه خیابان ها از خدمات عمومی برای رفاه شهروندان است اما گاهی اوقات کنده کاری های ناشی از این خدمات تا سال ها به معضلی برای مردم تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،کنده کاری های حاصل از خدمات دستگاه های خدمات رسان به زخم های کهنه ای برای شهروندان بلهزاری تبدیل و مشکلات فراوانی را برای رفت و آمد آنها به وجود آورده است.

 

اگرچه تعمیر و تعویض خطوط لوله آب آشامیدنی، خطوط تلفن، گازرسانی به منازل مسکونی نوساز و توسعه فاضلاب شهری وتوسعه خیابانها از خدمات عمومی برای رفاه شهروندان است اما گاهی اوقات کنده کاری های ناشی از این خدمات تا سال ها به معضلی برای مردم تبدیل می شود.

 

در پی تماس های مکرر ساکنان خیابان فرهنگیان با پایگاه خبری صبح زاگرس مبنی بر کنده کاری های بین فرعی 2و5 خیابان فرهنگیان بلهزار شهر مادوان که از 20 مهرماه امسال به حال خود رها شده ومشکلات زیادی را برای اهالی این محله ایجاد کرده است خواستار پیگیری این مشکل و انعکاس مشکلاتشان به مسئولین مربوط شدند.

 

شجاعت پیروزه یکی از ساکنین این محل از وضعیت کنده کاری که به حال خود رها شده وبرای مردم محل مشکلاتی را به بار آورده است گلایه کرد وافزود:حدو یک ماه است که پل را تخریب و به حال خود رها کرده اند ومشکلاتی چون اختلال در رفت و آمد و وضعیت بهداشتی نامطلوبی برای مردم به بار آورده اند.

 

بهادران یکی دیگراز ساکنین این محل گفت: با این کنده کاری های رها شده در امورات زندگی ما اخلال ایجاد شده بطوری که هم در رفت وآمد ما وهم در آرامش خانواده ها وساکنین محله تاثیر منفی گذاشته است.

 

اغظمی و خسروی از دیگر افراد ساکن این خیابان از وضعیت بد بهداشتی وبوی بد فاضلابی که در پی این کند کاری ها پیش آمده  به شدت انتقاد و اظهار کردند: با توجه به اینکه در فصل بارش وبارندگی ها هستیم این کنده کاری های رها شده مشکلات محله مارا چند برابر می کند وچهره زشتی رابرای این خیابان ایجاد کرده است.

 

کنده کاری در خیابان ها و معابر عمومی در استان کهگیلویه وبویراحمد از سوی دستگاه های خدمات رسان ورها کردن آن به حال خودبرای مدت طولانی به عادتی زشت و ناپسند تبدیل شده است که نقض حقوق شهروندی را نیز به دنبال دارد.

 

کنده کارهای انجام شده در حالی به امان خدا رها می شوند که مصیبت های فراوانی را از لحاظ رفت و آمد، بهداشت، اتلاف وقت، نگرانی از پرت شدن کودکان در گودال ها و بوی نامطبوع حاصل از گندیدگی آب در این کنده کاری ها مرده را به ستوه می آورد.

 

گرچه برخی از شهروندان به طور مستمر برای رفع این مشکلات به دستگاه های اجرایی مربوط مراجعه می کنند ولی پاسکاری شهروندان از سوی مسئولان و سردرگمی در این زمینه آنها را از ادامه پیگیری باز می دارد تا این مشکلات و کندکاری ها همچنان لاینحل باقی بمانند.

 

نکته جالب توجه این است که حتی گاهی یک نهاد خدمات رسان کنده کاری را جهت تعمیر وتوسعه در مکانی انجام داده وبه حال خود رها می کند و بعد هم توقع دارد که دستگاه اجرایی ونهاد دیگری جهت اتمام کار مداخله نماید.

 

انتظار می رود مسئولان مربوطه به منظور رفاه حال شهروندان نسبت به ساماندهی وضعیت کنده کاری ها در نقاط مختلف استان به ویژه منطقه بلهزار که مشکلات اساسی را برای مردم به وجود آورده است تدبیری بیاندیشند.

 

 تصاویر زیر مربوط به کنده کاری های خیابان فرهنگیان بین فرعی 2و5 بلهزار مادوان است که از 20 مهر امسال به منظور ساخت یک کانال هدایت آب و فاضلاب کنده کاری شده و تاکنون نیز به حال خود رها شده است.

 

انتهای پیام/م.غ/

 

تصاویر تکمیلی: 
 
منبع:بویر خبر
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی