نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. آبان 1394 - 10:59
در پی درگذشت بانوی بزرگ کتابداری نوین ایران :
پیام تسلیت مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه وبویراحمد در پی درگذشت بانوی فرهیخته علم کتابداری و استاد صاحب‌نام در عرصه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، پیامی صادر کردند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پی درگذشت بانوی فرهیخته علم کتابداری و استاد صاحب‌نام در عرصه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، پیامی صادر کردند متن پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فرحین بما آتاهم الله من فضله                                        ( آل عمران-170)

آنان به فضل و رحمتی که از خداوند نصیبشان گردیده شادمانند.

 

درگذشت استاد ارجمند،  بانوی بزرگ و فرهیخته کتابداری ،  زنده‌یاد پوراندخت سلطانی شیرازی، پیش‌کسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی، که عمر شریف خود را وقف علم کتابداری در ایران نمود ما را در غمی سنگین فرو برد.

اینجانب به نوبه خود این مصیبت جانگداز را به عموم هموطنان عزیز و به ویژه کتابداران، اساتید علم  کتابداری تسلیت گفته، از خدای بزرگ علو درجات آن عزیز سفر کرده و صبر و اجر بازماندگان را خواستارم.

 

 

پوراندخت سلطانی متولد سال 1310 و از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران بود. او جایزه ترویج علم ایران را از سوی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دریافت کرده بود. سلطانی پایه‌گذار مرکز ملی کتابداری و عضو هیات علمی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران بود.

 

 

گفتنی است سلطانی از سوم آبان به علت نارسایی قلبی و ریه در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌ بستری بود و سرانجام روز شنبه شانزدهم آبان به علت نارسایی ریه در بیمارستان ایرانمهر دارفانی را وداع گفت.

منبع: ایل بانو

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی