نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آبان 1394 - 18:40
پروژه آبرسانی دهدشت غربی که به علت نبود اعتبار راکد شده بود با تزریق اعتبار جان دوباره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، دهدشت غربی  با مساحت هفت هزار هکتار از نظر زمین کشاورزی غنی و مستعد بوده ولی به دلیل مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور با کمبود آب مواجه است.

 

رونق کشاورزی در این منطقه به خاطر دارا بودن بیش از 5600 هکتار زمین قابل کشاورزی به پنج متر مکعب آب در ثانیه نیاز دارد که تامین آب مورد نیاز 33 هزار هکتار آن به روش‌های تحت فشار و 23 هزار هکتار دیگر به صورت ثقلی پیش‌بینی شده است.

 

با هدف آبرسانی به این راضی پروژه بزرگ و تحول سازی در سال 89 در حومه غربی دهدشت کلنگ زنی و عملیات آن آغاز شد و طبق نظر مسئولان این پروژه زمینه اشتغال شش هزار نفر و آبیاری 5500  هکتار از اراضی حومه غربی را فراهم خواهد کرد.

 

پایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویه

 

این پروژه دو خطه در صورت بهره براری باعث زیر آب بردن 5500 هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شما تا جنوب چنگلوا  و اراضی روستای چارمه می شود.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

اجرای پروژه در چهار فاز پیش بینی شده که با گذشت بیش از چهار سال از آغاز عملیات فاز اول طرح تاکنون 74 درصد و فاز دوم 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به علت نبود اعتبارات مدتی راکد شد.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

در بازدید معاون طرح و توسعه اب منطقه‌ای استان، فرماندار کهگیلویه و بخشدار سوق که دیروز از این پروژه انجام گرفت امید تازه‌ای در دل کشاورزان زنده شد و آنطور که مسئولان خبر دادند قرار است عملیات پروژه شتاب گیرد.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، تخصیص 150 میلیارد ریال اعتبار که 5 میلیارد تومان از محل ماده 180 است می تواند کمک خوبی به پیشرفت داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی